Petr S napisał:
Plný knedlík při 1500 otáčkách? Neškodí to motoru, tvorba sazí apod.? Když už jedu na nízké otáčky kolem 1800, tak se snažím plyn jen lechtat (benz. motor).
To bylo myšleno jako příměr, aby bylo zřejmé, že při 1500 rpm je výkon třeba 15 kW a 2 kW navíc činí přes 10%, zatímco na plném výkonu je to nepostřehnutelné. Třeba když se měří vnější charakteristika motoru na brzdě, tak je klapka otevřená naplno a odbržďuje se točivý moment i v nízkých otáčkách.
Motoru to škodí jen pokud dochází k detonačnímu spalování, jinak nevím jakým jiným mechanismem by to škodilo. Tomu se dá právě předejít palivem s vyšším OČ, ne tedy předejít, ale tu hranici posunout. Na svojí V6-ce jsem N98 natankoval pouze jednou u Globusu (pak to změnili na N95 ultra). Bohužel to byla krátká doba na testování. Jediné, čeho jsem si všimnul, že se některá místa (která mám mnohokrát najetá) dala projet na vyšší qvalt, aniž bych měl pocit, že se motor trápí. Konkrétně jsem na 4-ku vyjel ty serpentinky z Obřan směr Bílovice n Svitavou (kdo to tam znáte, tak tam můžete zkusit jet pohodovou jízdu na 4-ku, což znamená jet tak 50-60) a potom v Knínicích u Boskovic stoupání směr Šebetov též na 4-ku 50. Na N95 musím jezdit k 60-ce. Jinak při 50 km/h mi otáčkoměr ukazuje 1500 rpm.
Prostě z vlastní zkušenosti mohu říci, že mezi benzíny cítím rozdíly, bez ohledu na výzkumy. A to i mezi benzíny stejných OČ nabraných u různých čerpadel, ale to je spíše historie s předchozími auty, protože teď tankuji prakticky výlučně u Globusu.