David V napisał:
Na posouzení některých odpovědí nemám dost informací a něco jsou doslova osobní odhady. Pár věcí vím ale jistě:
1.Šrotovné nepřispěje výrazně k omlazení vozového parku.
2. Šrotovné nemá žádný ekologii prospěšný dopad.
3. Šrotovné nepřinutí ke koupi automobilu nikoho, kdo už o nákupu neuvažuje sám.
4. Šrotovné mi tahá z kapsy peníze, abych zaplatil někomu jinému Fabii HTP, i když se to snaží obhájit návratem z DPH.
Pokud by šrotovné mělo omladit vozový park a opravdu zlepšit ekologickou situaci...
Jak může mít šrotovné dobrý dopad na ekologii.Když dáte do šrotu š120 budou z plastu jen výplně dveří a palubka,takže vlastně likvidace je ekologická.
Když tam dáte fábii rok výroby 2001,která má najeto přes 150tis.tzn,že to vlastně pro okolí a majitele již nebezpečný vrak.
Budete muset nějak zjikvidovat těch 90procent plastů co na tom je.
Takže přínos není,ale naopak spíš to z globálního hlediska přírodu více poškodí.
Pokud si majitel š120 koupí třeba oktávii v turbodehtu udělá sice službu německé ekonomice(škoda není česká),ale životnímu prostředí neprospěje.Sice bude mít nižší emise CO,ale zbytek bude na úrovni vyběhané š120,nebo horší.
Teď jde o to,co je lepší pro nás obyčejné lidi.
Mít na silnici š120,která se dá bezpečně předjet,protože jede klidným stylem,nebo oktávku která vás ohrožuje,přejíždí plné čáry a při každém přidání plynu vám začoudí pod nos?