anonym napisał:
O tehdejším postavení Lady 1500 velmi dobře vypovídá film Vrchní, prchni. Když hlavní představitel zbohatl, jako symbol luxusu si koupil Ladu 1600. Potom ji ukrýval před sousedy, protože by okamžitě vzbudil podezření, kde na ni vzal.
P.S.
Fiat 131 Mirafiori, který se ve filmu rovněž objevil, stával v Mototechně tehdy astronomických 160 tisíc korun. Bylo jich dovezeno jen několik desítek kusů, takže je pravděpodobné, že k ceně bylo nutno připočítat tučné "všimné".
Pánové, zajímavá diskuse!
Srovnávat Ladu se dnešními vozy je téměř nemožné. Přesto několik postřehů. Jsem majitelem Lady 1600 z r. 1978, kterou máme v rodině od začátku. Nejsem žádný "strýc", je mi něco přes 30let, přesto nedám na Ladu dopustit. Při rozumném ježdění se dají jízdní vlastnost snést, se smykem zadku je prostě potřeba počítat, naopak na sněhu dle mého názoru zatáčí lépe než např. Felicie. Bydlím na horách a jezdím s tímto auten denně, nikdy jsem nepotřeboval zátěž do kufru ani sněhové řetězy. Mě stačí kvalitní zimní pneu. Co mi na autě vadí je jeho pasivní bezpečnost - bohužel vývoji a pokroku nikdo nezabrání. Provozní náklady jsou minimální - jezdím na LPG takže spotřeba (ca 9-10l/LPG)přepočítaná na peníze je možná ještě nižší než u TDI - což jsou jedny z velmi dobrých motorů (jen odbočení: VW je nucen odejít postupně od TDI minimálně v provedení PD, nahradí ho Comonrail kvůli filtru pevných částic). Má Lada je stará 27 let, má původní!! nezkorodovanou plechařinu, nikdy mne nenechala na holičkách (najedu ca 13.000km/rok a vždy ,když jsem se nadchl např. pro Favorit do r.1993 i 1994, vždy jsem se zase rád vrátil do pohodlného vozu. S Ladou jsem najel ca 120 tis. km a jsem spokojen. Svůj názor nikomu nevnucuji, jen sděluji zážitky. PS: Poslední novon Octávii combi jsem si kupoval v 2004 ale ne TDI - "jen 1.6 MPI/75kw se kterou jezdím za ca 6l benzinu, a jsem s ní také spokojen.