driver111 napisał:
Je to asi 2 roky co mě vyškolila bratrova a6 4x4x v zimě v docela nepříjemném místě. Bylo to lehce pod sněhem, jel jsem přes malý horizont do pravé a cca po 15 metrech byla levá. Za normálních okolností to tam dávám poslepu rychle, tenkrát jsem jel docela pomalu a s respektem s tím, že jsem věděl, že gumy jsou už na hraně,cca 4,5 mm v předu a vzadu tak 3. Auto se mi spakovalo v zatáčce za horizontem - ustřelil mi zadek z ničeho nic bez varování, tak jsem to honil po cestě naštěstí nic nejelo a do druhé zatáčky jsem jel úplně opačně, no nakonec jsem to ustál se štěstím bez škrábance, měl jsem ruky do pletýnky ale dobré. No a právě v tu dobu jsem přemýšlel nad tím proč mi kamarád v servisu říkal - lepší gumy do zadu, tak už jsem to asi pochopil - ty zadky to prostě nepobraly a auto se utrhlo, ale stejně dávám lepší do předu :)
Tak koukám, že u 4-kolek a čistě zadního náhonu to zajisté smysl má, tam se směrová stabilita rozhodí i přenosem hnací síly, čili lepší vzorek na zadní osu, ale u předokolky bych asi zůstal u lepších gum na přední nápravě.