0
powrót
 

diskuze k tématu: Které palivo se více vyplatí?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 12:24, rada
Zalezi jestli nove nebo starsi auto..Nove bych asi zvolil diesel ale starsi si myslim ze takovou vyhodu nema pokud to neni stary komurkovy diesel do tech se dal lit snad vse a jezdi to bez problemu...Dam takovy priklad zvazuji koupi vectry B 2.0 dti za 80t dobry stav ale ma najeti 210t naftove cerpadlo jeste nebylo meneno tak se da cekat ze kazdou chvili odejde protoze 200t je na neho uz moc jak mi rekli v bosh servisu da se sehnat nove za min 20t samozdrejme ze ne v opel servisu .-)..Rekneme ze s nim budete jezdit 5 let prumerny pocet kilometru za tu dobu odejde urcite i turbo to je tak 10 za nove ci repas....Kdybych ale koupil 1.8 nebo 2.0 16v benzin co se mi pokazi tam?svicky? kabely? kolik to muze stat dohromady? 3t? Pridam rozvody 5t ..Na dti je reter ale ten si myslim taky bude treba casem vymenit...Prumerna spotreba dti je 6 litru podle stylu jizdy u benzinu tak 7-8 ...Naklady si kazdy spocita sam kazdopadne u benzinu clovek nemusi vydavat na opravy castky v radove desitek tisic najednou..Opravy dieslu -turbo ,cerpadlo,vstriky plati pro vsechny moderni diesly ne jen DTI..Pokud starsi diesel tak po vymene vyse popsanych soucastek jinak bych sel do benzinu je to pre jenom jistejsi
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 12:28, rada
Setrilci, abyste neutratili sve usetrene penize za nadstandard na onkologii, az buete mit raka z rakovinotvornych sazi. Proc jsou rozdilne limity pro benzinove a naftove motory, proc maji naftove motory povoleny vyssi vyssi hodnoty jedovateho NOx a karcinogennich sazi (pro nechapave CO2 neni jedovate, kazdy clovek vydechuje) , kdyby to bylo pro vsechny stejne jako ve statech, tak by tady nebyl jedinny diesel.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 12:33, rada
Ty vole se prober! A víš jako to je v těch státech? Si upad né?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 12:34, rada
Sám jezdim s TDI a můj názor je u starých aut s atmosferickým vstřikováním to smysl má , v mym nebožtíku Peugeot 309 jsem snad nikdy nejel přes 6l bylo jedno jestli s vozejkem , naloženej nebo prázdnej. Proti tomu dnešní TDI našlapané kvůli nesmyslnému honu za kilowatama už zas tak výhodný není jezdí sice za stejných 6 litrů ale když ho zatížíte tak "koně musej dostat nažrat" a spotřeba 8-9není horní hranicí. Můj Názor je ten že u starých aut určitě naftu, ale u nových aut s moderní elektronikou je spotřeba srovnatelná s dieslem nebo nepatrně vyšší.
K dnešní debatě si myslím že parametry jsou zajímavá informace, ale stejně každej jsme zvyklej na něco jinýho a vybereme to na jsme zvyklí
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 12:45, rada
Mám S60 D5, 136kW/400Nm spotřeba cca 7 litrů. Neřeším ani servis, neřeším ani spotřebu, a už vůbec neřeším nedostatek výkonu. Takovej auťák se dá dneska sehnat kolem tří kil. Ňáká 05, do kila najetá. Nemám co dodat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 12:56, rada
Mám C5 3.0 V6, 211 PS, spotřeba 9.5 - 10.00 litru (ve městě vyšší), neřeším ani servis, ani spotřebu a už vůbec ne nedostatek výkonu. Takovej auťák se dá dnes v plné výbavě sehnat okolo 300 tisíc. Nemám co dodat ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 12:57, rada
Každý má svoje kritéria. Co se týče ekonomiky provozu, tak je to výhradně funkce ujetých kilometrů a ničeho jiného, ale to bohužel jen u nového auta. Prohlubující rozdíl mezi cenou benzínu a nafty ve prospěch benzínu, bude tuto pomyslnou hranici posouvat stále k větším ročním nájezdům - to je jednoznačný ekonomický argument. Ovšem v případě posuzování s ohledem na ŽP je to přesně obráceně a benzínové stroje jsou na tom i s horší spotřebou výrazně lépe. Jak to tady někdo napsal, ona zajišťovací léčba taky není za darmo a dopročuju ji připočítat k najetým kilometrům - to už pak ta nafta tak dobře nevychází. Já na svých 10 tisíc ročně mimo městské aglomerace používám benzínový motor s objemem 1.8 l a auto je ojeté - a proč? Protože se mi to více vyplatí. A až ho budu měnit, tak minimálně za 2-litr, teď mám vyhlídnutou 2.5 V6 a na jistotu můžu říci, že mě provoz tohoto auta při mém provozu vyjde laciněji než fungl nová třeba Fabia s polovičním (naprosto doslova) motorem. Jenže vím, že existují lidé, kteří se nám ostatním snaží svým autem něco sdělit, takže musí mít nové a pak řeší jestli benzín nebo naftu, aby přecejen ušetřili na každém ujetém kilometru 10 nebo 20 halířů, při ceně jednoho kilometru kolem 8-mi Kč (cena je z nedávného posuzování nafta versus benzín v Oktávce), jestli si to dobře pamatuju.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 13:08, rada
Mám P405 a neřeším vůbec nic. Ani servis, ani spotřebu a už vůbec ne nedostatek výkonu. Je to sice jen stokoňová osmnáctka v benzínu, ale pro mě stačí. Necpu do toho ani korunu, vyjma nenzinu a občasné výměny oleje. Jezdím za sedmičku, a jezdím dle názoru mé matky jako prase, dle názoru mé manželky jako sobecký imbecil, snažící se si něco dokázat, dle názoru mého 7mi letého syna jezdím jako starej uprdlej dědek, no tak nevím. Asi nejsem ani brzda, ani F1. Ale věřte mě-auto jsem koupil asi před 6ti roky za 120,-. Dnes bez sebemenších investic a po ujetí asi 160 tkm můžu s klidným svědomí říct, že levnější provoz nemůže snad ani nastat. Jezdím 2x 3x ročně k moři, v zimě 2x 3x do A na lyže, a ještě mě "ta stará popelnice" nikde nenechala. Tak a teď se můžem bvavit, co je to ekonomika.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 14:11, rada
Mám náklady na palivo 1,30 - 1,40/km. Ještě někdo něco řešíte?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 14:56, rada
Aldo, to máš úplně jak já! Při spotřebě 4,5l nafty a ceně 30 Kč/l mi to vychází úplně stejně. A navíc nemám v kufru bombu. Ještě někdo něco řešíte?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 15:42, rada
Mám v kufru bombu, a k tomu kombíka a pořád spoustu místa, mám sekvenční vstřikování plynu, (PC 30t Kč) motor 1600, 115PS náklady 1 slovy jedna 1Kč/KM
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 15:54, rada
Nevím, já nejedu asi dvacku, a ať počítám jak počítám-pořád je pro mě nafta výhodnější. Jezdím velmi svižně, dvaapůllitrem pětiválem a spotřeba kolem 7l. Opravdu nevím, ale benzin bych nechtěl. Něco jinýho je malý městský přibližovadlo-tam somozřemě benzin.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 16:00, rada
Rudlíku, tady to má zase dneska úroveň. Jenže já mám auto pro 6 lidí i pár zavazel. Bomby mám pod autem, ještě někdo něco řeší?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 16:15, rada
Aldo, mám auto jen pro 5 lidí (navíc Ti vzadu si moc místa neužijí), ale můžou si nabrat 455 litrů zavazadel. A i s tímhle naložením můžu jezdit svižně (neboť tédéíčko tahne pěkně vocpoda, to všichni vědí). Ještě někdo něco řeší?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 16:21, rada
Diskuse se ubrala směrem, který redakce očekávala: plynaři se vzájemně trumfují s tédéíčkářema, kdo jezdí levněji, nad nima ohrnují noc commonrailáci (neboť TDi nejsou kultivovaná), nad těma všema ohrnují noc benzíňáci, kteří preferují výkon oproti spotřebě, případně jim slouží vůz k přepravě z místa A do místa B a jejich 1,4 MPi v Octávii nebo 1,2 HTP ve Fabii jim bohatě stačí (navíc ty diesely jsou pro ně strašně rizikové - ty turba a vstřiky a EGR ventily a váhy vzduchu, víte?).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 16:23, rada
Ok, Rudo vzdávám to! S tím tahem vocpoda si vyhrál! :-[
Ještě tady někdo něco řeší?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 16:38, rada
Jeeeeeee opet C5 3.0 211 ps,no uz sem si myslel,ze je nemozny,abych se nedockal citrona!!!! Jenze s60 je aspon auto,oproti c5,tu dam s golfem gti jak nic,tak se mej. Jinak je to kazdyho vec a zalezi na penezich.Pokud je to silnej naftak nebo benzin,bylo by me to uplne jedno.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 16:52, rada
Přemýšlím co pořídit.. Nevím jestli Nafťák nebo LPG,ale prý má nějak do 2 roků končit LPG? Nebo co to??
Ale jinak asi pujdu do té Nafty.. navíc nevím teda, kde čepujou CNG?? Jsou vubec nějaké stanice v ČR? :X
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 18:00, rada
Milý Marcusi! Víte jaký je mezi námi rozdíl? Já docela dobře znám obě ona auta (S60 i C5). Proč myslíte, že je S60 "lepší", nebo lépe v čem je "lepší"?
PS: Má "luxusněji" působící palubní desku - klidně souhlasím - je to totiž pravda. A dal? ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 19:10, rada
Raději ty auta prodejte, protože se v nich zabijete, když jezdíte jako prasata, nebo co je hůř zabijete někoho jiného. Všem bych Vám tam namontoval omezovače na 130 Km/h. Anebo 140, protože ty tachoše ukazují o cosi více.
reagować
  1 2 3 ... 7


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.