Pavlik napisał:
No a nejsou? - je to součástka podléhající opotřebení stejně jako zapalovací kabely nebo žhavící svíčky.
O poklesu ceny dílů velice pochybuji - u dieselových vstřikovačů nastal jen díky "ochotě" výrobců z donucení, které EU donutila deregulační politikou uvolnit opravné sety pro konkurenci a sami se tak raděj zapojili i do repase výměnným způsobem (konečně zisk je zisk i když je menší). U benzínu tohle nejde, alespoň u nepřímého vstřiku, neboť tam je vstřikovač nerozebíratelný.
Ano, po skončení životnosti také odejdou, nicméně nejsou tak citlivé na pančovaný benzín, jako jsou trysky pro chrochty s tlaky kolem 200 MPa. Stejně to nechápu, proč se do toho EU motala, kdyby se ta dokumentace neuvolnila, tak si to každej o to spíše 2x rozmyslí kupovat si diesel s rizikem drahé poruchy.
Mně na celé té záležitosti vadí ta nekonzistence, že na jedné straně je až nepřirozená honba za ekologií a na straně druhé je zde umožněno provozovat de-facto neekologické zařízení s úlevou v normách. To je prostě na hlavu.