TOM napisał:
Naprosto přesná reakce na Petra S. Pod to se zas můžu podepsat já. Asi je zbytečný cokoliv k tomu dodávat jen bych Pavlíka opakoval.
Jen snad za sebe - nemám naftovou 1,5-1,6, jsem zaměřený na šesti a osmiválce, ale taky vím, že můj způsob myšlení je odlišný od výrazné většiny obyčejných kupců a jen říkám, že dovedu pochopit ty co volí u nového auta 1,5-1,6 naftu oproti 2,0 benzínu (ceny jsou skutečně stejné - není tam 70tis rozdíl) a zřejmě tak moc, že se 2,0 benzíny z kompaktů vytrácí.
Podle mě se nedá tak jednoduše vyvodit závěr. Vstupuje do toho i legislativa evropské unie, která diktuje výrobcům (i když nepřímo), co mají vyrábět. Takže se teď roztrhl pytel s nízkoobjemovými vozy s poměrně výkonnými turbodmychadly, aby v metodice kontroly obstály, nicméně jsou pak výsledky nahony vzdáleny realitě. Důvod je většinou prostý. Řidič s tím jezdí tak, že instalovaní koně prostě běhají všichni a často.
Ale mě by spíše zajímalo, proč je zmírněnými emisními limity umožněna tak vysoká produkce naftových motorů, ale pouze v Evropě. To mě skutečně zajímá. Kdo má na tomto zájem, proč s vývoj nesoustředil na zkvalitňování benzínových agregátů.