0
powrót
 

diskuze k tématu: Je možné odstoupit od kupní smlouvy, pokud spotřeba neodpovídá oficiálním hodnotám?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, ostatní, korejská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 03:14, spotřeba....
Kupovala jsem zánovní auto s tabulkovou spotřebou mimo město 5,5 l kombinovaná 6,6 l město 7,9 l, nyní mám auto skoro 3 roky a poslední rok jezdím za 6 l/100 km v létě v zimě..kombinovaná spotřeba.....asi mi ten palubní počítač zamrznul.......i v servisu se technici diví......a to je motor 1.8 103 kW,v benzínu........závěrem jen říci,že spotřeba u nového auta chce čas......pak se ustálí,po určitých kilometrech.....já jsem dříve také jezdila za 6,8 l,když jsem auto koupila.....a myslela si,že tu spotřebu nesrazím a ejhle.....ustálená je 6 l,nedělejte překotné závěry......uvidíte,že vás ten motor časem překvapí,jako mě.......
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 07:09, Spotřeba dle EU
Hezký článek, na toto téma - http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-vam-spotreba-vaseho-auta/
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 08:25, RE: spotřeba....
Monis spol.sr.o. napisał:
Kupovala jsem zánovní auto s tabulkovou spotřebou mimo město 5,5 l kombinovaná 6,6 l město 7,9 l, nyní mám auto skoro 3 roky a poslední rok jezdím za 6 l/100 km v létě v zimě..kombinovaná spotřeba.....asi mi ten palubní počítač zamrznul.......i v servisu se technici diví......a to je motor 1.8 103 kW,v benzínu........závěrem jen říci,že spotřeba u nového auta chce čas......pak se ustálí,po určitých kilometrech.....já jsem dříve také jezdila za 6,8 l,když jsem auto koupila.....a myslela si,že tu ...
ono je hlavně potřeba se s každým autem sžít a to taky chvilku trvá. a jsou auta u kterých se dá jezdit pod tabulkovou hodnotou a jsou auta u kterých to prostě nejde. ale vracet nový auto kvůli tomu že mi bere o 0.8 litru na sto víc se mi zdá jako totální ptákovina.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 08:38, RE: spotřeba....
Monis spol.sr.o. napisał:
Kupovala jsem zánovní auto s tabulkovou spotřebou mimo město 5,5 l kombinovaná 6,6 l město 7,9 l, nyní mám auto skoro 3 roky a poslední rok jezdím za 6 l/100 km v létě v zimě..kombinovaná spotřeba.....asi mi ten palubní počítač zamrznul.......i v servisu se technici diví......a to je motor 1.8 103 kW,v benzínu........závěrem jen říci,že spotřeba u nového auta chce čas......pak se ustálí,po určitých kilometrech.....já jsem dříve také jezdila za 6,8 l,když jsem auto koupila.....a myslela si,že tu ...
Předpokládám, že se jedná o 1.8 Honda Civic, byla by to krásná spotřeba kdyby palubní počítač u Hondy ukazoval přesně, realita dle sprtitmonitor.de je trošku víc. Ale i tak je to důkaz toho, že Honda umí
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 10:36, napadení testů
Spíš bych přemýšlel jak napadnout způsob kterým se testy spotřeby dělají a následně se soudil jako oklamaný spotřebitel. Jenže v zde lítají obrovské peníze a jeden malý človíček kterému Ceed papá o litr více bude proti takovým gigantům spíše pro smích.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 11:20, RE: spotřeba....
Monis spol.sr.o. napisał:
Kupovala jsem zánovní auto s tabulkovou spotřebou mimo město 5,5 l kombinovaná 6,6 l město 7,9 l, nyní mám auto skoro 3 roky a poslední rok jezdím za 6 l/100 km v létě v zimě..kombinovaná spotřeba.....asi mi ten palubní počítač zamrznul.......i v servisu se technici diví......a to je motor 1.8 103 kW,v benzínu........závěrem jen říci,že spotřeba u nového auta chce čas......pak se ustálí,po určitých kilometrech.....já jsem dříve také jezdila za 6,8 l,když jsem auto koupila.....a myslela si,že tu ...
Taky jezdim s Focusem uz 3 roky presne tabulkove hodnoty. Neni to jizda uplne na spotrebu, ale vic rozvazna, nez sportovni.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 11:41, Spotřeba
Myslím, že je institut spotřeby jako takový, nešťastný. Měl by to být informativní údaj, od kterého se reálná spotřeba může odchylovat oběma směry. Nejvíce záleží na řidiči. Bez citu pro auto a umění naslouchání motoru (odlehčený / neodlehčený motor má jiný zvuk a při dodávání prakticky stejného výkonu má jinou spotřebu) nelze nízké spotřeby dosáhnout. Například, když chci jet 90, tak se rozjedu na 95 a na 90 postupně klesnu a jedu pak s odlehčeným motorem, spotřeba minimální, hluk od motoru nepostřehnutelný. Při zpomalení u výjezdu do kopce (musel bych přeřadit, ale už je to kousek tak nechám aktuální kvalt) ubírám plyn jak klesají otáčky, nicméně opět se to na výkonu motoru neprojevuje (kdo měl kdysi podtlakový ekonoměr, tak přesně ví - s konstantně sešlápnutým plynem při zpomalení šla rafika do červenýho, takže se povolením plynu musela vrátit do zelené oblasti). Brzda je nouzový prostředek pro zpomalení. Čtením krajiny a provozu lze uspořit nemalé množství paliva využíváním motoru jak k jízdě vpřed tak i ke zpomalení a pozor jízda je plynulejší a časově prakticky stejná.
V praxi to pak znamená, že se stejným autem jezdím já i moje žena za naprosto rozdílné spotřeby, přičemž jí se ručička otáčkoměru ztěží dotkne 3-tisícové hranice a já sem tam využiju celý rozsah otáčkoměru a dosahuji vyšší průměrné rychlosti.
Chci tím říct, že element, který spotřebu ovlivňuje nejvíce, zatěžuje sedačku na místě řidiče. A jako automobilka bych se bránil použitím svých expertů, kteří by v reále dokázali předvést, jak se s autem jezdí, pokud by nebyla zjevná vada na motoru.
Jezdím 12 let ojetinami, kde je měl přede mnou kdo ví kdo a co s nimi dělal, ale se všemi jsem se vešel do tabulkových hodnot předepsaných výrobcem. Ale neberu je jako dogma a vím, že je pro nízkou spotřebu potřeba něco udělat.
Apropos litr na spotřebě je cca 3,5 tisíce na 10 tisíc km. Kolik stálo auto, pojistka, ručení, údržba? Pokud člověk nenajezdí 30 tisíc/rok a více (což soukromě je dost umění a troufám si tvrdit, že se počet lidí bude pohybovat v jednotlivých kusech), tak vztaženo k novému autu cca za 0,5 mio je navýšení spotřeby i o 25 % celkem zanedbatelná částka v přirovnání k ostatním nákladům a poklesu ceny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 12:23, SPRITMONITOR.DE
Doporucuji neverit tabulkovym hodnotam, ale na www.spritmonitor.de se podivat na vybrane auto. Lide tam uvadi spotreby z realneho provozu, narozdil od laboratornich testu automobilek a jejich marketingu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 14:52, RE: Spotřeba
David V napisał:
Myslím, že je institut spotřeby jako takový, nešťastný. Měl by to být informativní údaj, od kterého se reálná spotřeba může odchylovat oběma směry. Nejvíce záleží na řidiči. Bez citu pro auto a umění naslouchání motoru (odlehčený / neodlehčený motor má jiný zvuk a při dodávání prakticky stejného výkonu má jinou spotřebu) nelze nízké spotřeby dosáhnout. Například, když chci jet 90, tak se rozjedu na 95 a na 90 postupně klesnu a jedu pak s odlehčeným motorem, spotřeba minimální, hluk od motoru nep...
No 30 tisic/rok neni nic vyjimecneho ani na soukromou osobu, jsou lidi co nadrandi i 90 tisic/rok, takze asi tak :-]]]
Jinak prumerne byl videl "prumerny" najezd u nas pro soukromou osobu tak 15-20 tisic/rok. To je realita. Howgh.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 15:47, magnetizér
tomuto člověku bych doporučil tzv. magnetizér, permanentní magnet který se umisťuje na přívod paliva a řadí slepené atomy tak jak mají správně být. rozhodně s ním klesne spotřeba a zvýší se výkon, prospěje motoru atd... potom ještě aditivum do oleje, nejlépe nějaký WS nebo jiný kvalitní TV produkt propagovaný Horstem Fuchsem... jo a abych nezapoměl, zadat si reklamu na auto, nejlépe u www.bezreklamky.cz, zaručeně seženou někoho kdo vám dá až 5.000,- měsíčně za to že na vašem zadním skle bude mít umístěnou reklamu!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 16:18, Spotřeba
tomaskrtek napisał:
tomuto člověku bych doporučil tzv. magnetizér, permanentní magnet který se umisťuje na přívod paliva a řadí slepené atomy tak jak mají správně být. rozhodně s ním klesne spotřeba a zvýší se výkon, prospěje motoru atd... potom ještě aditivum do oleje, nejlépe nějaký WS nebo jiný kvalitní TV produkt propagovaný Horstem Fuchsem... jo a abych nezapoměl, zadat si reklamu na auto, nejlépe u www.bezreklamky.cz, zaručeně seženou někoho kdo vám dá až 5.000,- měsíčně za to že na vašem zadním skle bude mít umístěnou reklamu!
Tomu člověku bych doporučil půjčit si shodné vozidlo, najet s nim stejny okruh jako jezdi s jeho autem a porovnat spotřebu. Pokud bude rozdíl větší než 0,5 litru, tak bych zkusil na prodvajiciho pritacit, at pohleda kde je problem - tipl bych to na něco jako lambda sonda. Pokud bude spotreba priblizne stejna, tak bych do toho nevrtal a resil smysluplnejsi veci. I kdyby nakrasne soud vyhral, tak cas a nervy, ktere by tomu venoval za tech par korun nestoji. Nehlede na to, ze existuji automobilky, ktere vesele produkuji auta, ktera maji jeste podstatne vetsi rozdil v deklarovane a skutecne spotrebe.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 16:20, RE: spotřeba....
tomaskrtek napisał:
ono je hlavně potřeba se s každým autem sžít a to taky chvilku trvá. a jsou auta u kterých se dá jezdit pod tabulkovou hodnotou a jsou auta u kterých to prostě nejde. ale vracet nový auto kvůli tomu že mi bere o 0.8 litru na sto víc se mi zdá jako totální ptákovina.
Jestli si správně pamatuju tak kombinace dle výrobce je 5,8 L a chlápek jezdí za 7,9 L a víc. Ano, je to klamavá reklama a žádná ptákovina.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 17:46, RE: SPRITMONITOR.DE
zeneva napisał:
Doporucuji neverit tabulkovym hodnotam, ale na www.spritmonitor.de se podivat na vybrane auto. Lide tam uvadi spotreby z realneho provozu, narozdil od laboratornich testu automobilek a jejich marketingu.
Tak tak...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 18:30, RE: Spotřeba
gottak napisał:
No 30 tisic/rok neni nic vyjimecneho ani na soukromou osobu, jsou lidi co nadrandi i 90 tisic/rok, takze asi tak :-]]]
Jinak prumerne byl videl "prumerny" najezd u nas pro soukromou osobu tak 15-20 tisic/rok. To je realita. Howgh.
Takový člověk má pak asi peníze z tajných fondů, protže při 90 tkm/rok soukromých km nemá čas je jinak vydělat, a že jich bude jen na ten provoz potřeba.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 19:52, RE: Spotřeba
David V napisał:
Takový člověk má pak asi peníze z tajných fondů, protže při 90 tkm/rok soukromých km nemá čas je jinak vydělat, a že jich bude jen na ten provoz potřeba.
Nedávno tu bylo mondeo 2,2 TDCi, RV 10/2010, najeto 154 000km. Ale je faktem, že statistický průměrný nájezd v ČR je necelých 15 tisíc/rok, pro srovnání v D je to 32 tisíc/rok.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 20:38, RE: spotřeba....
Dolly napisał:
Jestli si správně pamatuju tak kombinace dle výrobce je 5,8 L a chlápek jezdí za 7,9 L a víc. Ano, je to klamavá reklama a žádná ptákovina.
A pán psal na jakých trasách jezdí za 7,9, město, mimo město nebo kombinace ...jestli si teda správně pamatuju. Podle mne najezdí 1000 km ročně na hřbitov a do lídlu, takže auto už kroutí druhý tisíc = zajetý motor, nejvyšší čas se soudit o nějakou tu desetinku, neměl se nechat "oklamat" tím korejskožilinským sedmiletým zázrakem a koupit si nějaký pořádný stroj a neřešit ptákoviny, každopádně jeho starosti na moji hlavu....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 21:02, RE: Spotřeba
David V napisał:
Myslím, že je institut spotřeby jako takový, nešťastný. Měl by to být informativní údaj, od kterého se reálná spotřeba může odchylovat oběma směry. Nejvíce záleží na řidiči. Bez citu pro auto a umění naslouchání motoru (odlehčený / neodlehčený motor má jiný zvuk a při dodávání prakticky stejného výkonu má jinou spotřebu) nelze nízké spotřeby dosáhnout. Například, když chci jet 90, tak se rozjedu na 95 a na 90 postupně klesnu a jedu pak s odlehčeným motorem, spotřeba minimální, hluk od motoru nep...
Zcela souhlasím. Ta "finta" s odlehčeným motorem je svatá pravda. Ono právě třeba u BMW to jde na "ekonoměru" dobře vidět. Dá se jet 100 km/h za 9l/100km nebo za 6. Osobně jezdím dost svižně, ale plynule, a spotřebu si držím téměř papírovou aniž bych se snažil. Ale je pravda, že některé auta jsou na spotřebu blbuvzdorné (např. 1.9 TDI a překvapivě i to BMW), ale u některých udělají různí řidiči celkem velký rozdíl. Co pamatuju, tak byla na to dost citlivá Fabia 1.4 MPI, se kterou se dalo jet i lehce pod 6,5l (stále svižná jízda), ale klidně i za 8. U ní byl problém podle mě v nešťastném spojení el. plynu s tímto motorem, ale samozřejmě hlavním činitelem je vždy řidič...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 21:45, RE: SPRITMONITOR.DE
zeneva napisał:
Doporucuji neverit tabulkovym hodnotam, ale na www.spritmonitor.de se podivat na vybrane auto. Lide tam uvadi spotreby z realneho provozu, narozdil od laboratornich testu automobilek a jejich marketingu.
Spritmonitor je dobrý, ale jako u všech podobných serverů tam většinou přispívají spíš spořivější řidiči. Milovníci levého pruhu dálnice pak můžou být překvapení co jim to vychází za spotřebu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.02.2012 23:01, RE: Spotřeba
Pavlik napisał:
Nedávno tu bylo mondeo 2,2 TDCi, RV 10/2010, najeto 154 000km. Ale je faktem, že statistický průměrný nájezd v ČR je necelých 15 tisíc/rok, pro srovnání v D je to 32 tisíc/rok.
Já ovšem mluvím o soukromém ježdění. V DE je to víc, protože lidé díky lepší síti silnic mohou dojíždět větší vzdálenosti do práce a provoz auta neukrajuje z výplaty takový podíl, jako u nás. V podstatě mají náklady na provoz shodné s našimi, avšak několikrát vyšší průměrnou mzdu. 1200 km (tedy cca 15000/rok) za měsíc odpovídá nákladu na provoz cca 4000 +/- podle spotřeby, což je 15% z průměrného výdělku, zatímco v DE to může činit 5%, takže i když najezdí 2x tolik, pořád jsou na tom lépe, což by mohlo dát i odpověď na otázku, proč se o auta lépe starají. Poměrně je to nestojí tolik, jako nás.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.02.2012 08:17, RE: spotřeba....
Dolly napisał:
Jestli si správně pamatuju tak kombinace dle výrobce je 5,8 L a chlápek jezdí za 7,9 L a víc. Ano, je to klamavá reklama a žádná ptákovina.
jenže ´´chlápek´´ neuvádí profil trasy-pokud s tím jezdí přískoky v kolonách tak je div že se vejde do deseti litrů. pokud celý život jezdil s naftou tak se také není čemu divit. taky jsem byl v šoku když jsem se svojí Toyo Camry 2.2i 16V, která běžně jezdila za 12, zavítal do Německa a najednou ty dlouhý cesty po okreskách při dodržování limitů udělaly z dvanácti sedm, a najednou byl dojezd na nádrž 1000, takže jsem tankoval zase v Čechách-to jen abych předešel spekulacím o lepším benzínu. a ano, přiznávám, že mě vyškolil podtlakový ekonoměr, který Camry má v otáčkoměru-jen zelená a červená dioda, nic víc. takže je to s 99%ní pravděpodobností tou součástkou mezi volantem, pedálama a sedadlem.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.