0
powrót
 

diskuze k tématu: Jak vybrat nejlepší motor?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 14:39, RE: Ano
Rover623 napisał:
Turbo v Saabu 9000 mělo výrobcem počítanou životnost 500tis., celý motor měl potom životnost (bez generálky) 1 milion kilometrů. Staré ameriky mají životnost počítanou dokonce na 3 miliony kilometrů. Dneska jsou na tom asi nejlépe japonci a Volvo (vyjma Nissanu, část techniky totiž pochází z Renaultu), jejich auta mají životnost motorů počítanou na 500tis. při dodržení běžné údržby. Ostatní výrobci auto dimenzují na nájezd kolem 100tis., spíše v rozmezí 100-200tis. Zkuste někdy někoho požádat o ...
Hyundai je bohuzel shit, v tusconu nam po 55 tkm malem odesel motor 2.0 CRDI, skoda za 50 tisic Kc. Pry se to obcas stava, takze smula....NEco podobneho jako pruser 2.0 TDI. Jinak dnesni motory jsou obecne pocitany na min. 300 tisic km, ale neni problem 500 tkm a vice. Zalezi na zpusobu pouzivani a servisu. Neni problem s dieslem nalitat 1 milion - treba 1.4 HDI, 1.9 TDI-PD atd...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 14:39, RE:
salix napisał:
Měl jsem v 90tých letech amerického forda Aerostar 3,0 V6 benzin a bylo to na spolehlivost nejhorší auto co jsem měl (3x Škoda, 1x Ford, 1x Fiat, 3x Subaru, 2x Toyota).Moje noční můra.Jediné pozitivum bylo, že to auto bylo nesmírně pohodlné.Nakonec jsem jej odstavil do stodoly a chodil si tam vždy když mne bolela záda tak na hoďku sednou.Bral jsem si sebou flašku, pustil si muziku a vyšel jsem jako "nový" člověk. Přesto, už bych si "Ameriku" nikdy nepořídil.Třeba jsem ale měl jen smůlu na špatný kus.Nevím.
díky, před cca patnácti lety jsem po jednom chtivě koukal, krásnej, béžovozlatej....jak čtu tak ještě klika že jsem odolal koupil jsem tenkrát Camry v kombíku a byl jsem vysmátej. tyhle auta se sem tahaly z Německa po amících když rušili vojenský základny, obvykle to byly vylítaný střepy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 14:48, RE:
David V napisał:
Když už mluvíme o konkrétních motorech, tak za velmi zajímavý považuji i tento článek:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010030707
Neříkám, že je informačně bohatý, ale mně utkvěl v paměti.
zajímavé čtení, díky za odkaz. když jsem se s koupí své první 350Z před sedmi lety začal zajímat co že jsem si to vlastně domů dovezl tak jsem zabrousil i mezi Skyliny a nikdo mi nevěřil že začínal jako rodinný sedan mj. i v naftě, tehdejší ´´tuneři´´ ho měli jako božstvo a při zjištění této pravdy jsem byl téměř upálen kolikrát si říkám jaká je to škoda že se u nás nedá-nebo téměř nedá-legálně provozovat pravostranka, protože to co je k dostání v Japonsku potažmo v Austrálii a přilehlém Tichomoří jsou ještě skutečně kvalitní stroje. což se o evropské nadprodukci říct nedá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 14:51, RE: Plyn
Citroenak napisał:
Moje dalsie auto sa tiez malo drzat tychto rad. Uz dlhsie totiz pozeram po 3.0i citroene C5, popripade 2.0i. Je tam sice remen, ale aj hydraulika. Takze ten remen tam prezijem. Hned som to chcel dat na LPG, ale asi si to nakoniec rozmyslim..
V nasom meste sa totiz podla poslednej mody stavaju uz len podzemne garaze, a na kazdej je zakaz vstupu s autom na plyn. (Keby niekoho zaujimalo, je to Zilina). To zial asi nakoniec vyhra. Alebo k tej C5 este tu fabiu HTP..
nebo tu spotřebu třílitru prostě překousnout. ještě že tu není Kajlíííí, ta by si cvrkla do gatí že někdo chce C5ku v třílitru )))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 15:22, RE:
Fanda napisał:
pravda je,že záleží na druhu motoru a zařízení,jaké použijete.Obecně ,ale platí,že počet válců Vám přestavbu prodraží.
Sice prodraží, ale ne zase nějak výrazně, cca o 8tis, což při mém ročním nájezdu kolem 35tis mám hned zpátky...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 15:26, RE: Plyn
Citroenak napisał:
Moje dalsie auto sa tiez malo drzat tychto rad. Uz dlhsie totiz pozeram po 3.0i citroene C5, popripade 2.0i. Je tam sice remen, ale aj hydraulika. Takze ten remen tam prezijem. Hned som to chcel dat na LPG, ale asi si to nakoniec rozmyslim..
V nasom meste sa totiz podla poslednej mody stavaju uz len podzemne garaze, a na kazdej je zakaz vstupu s autom na plyn. (Keby niekoho zaujimalo, je to Zilina). To zial asi nakoniec vyhra. Alebo k tej C5 este tu fabiu HTP..
To je taky dobré auto, motor shodný s Peugeotem, ale volit jedině 6st. automat, dělal se tuším od 2005 a výš. Kamrád má ten starý 4st a to je očistec, chlastá to jak tank a když se rozjíždí tak to žere i trávu u silnice. Dálniční přesun při 130km/h je odběr 13litrů, hrůza děs. Ale v plynu je to o něčem jiném, zvlášť ten 6st. automat. Já zvažoval toho Peugeota, ale mám strach z elektriky, hodně tam zlobí. Citróny jsou na tom líp, ale zase se mi nelíbí jejich interiér...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 16:02, RE: Plyn
Tomáš Reitmeier napisał:
To je taky dobré auto, motor shodný s Peugeotem, ale volit jedině 6st. automat, dělal se tuším od 2005 a výš. Kamrád má ten starý 4st a to je očistec, chlastá to jak tank a když se rozjíždí tak to žere i trávu u silnice. Dálniční přesun při 130km/h je odběr 13litrů, hrůza děs. Ale v plynu je to o něčem jiném, zvlášť ten 6st. automat. Já zvažoval toho Peugeota, ale mám strach z elektriky, hodně tam zlobí. Citróny jsou na tom líp, ale zase se mi nelíbí jejich interiér...
Třeba 607 3,0 V6 je jedno z aut, kde by byl plyn tak akorát. Do kufru flašku tak na 80l, aby se nemuselo obden tankovat. A Aisin, jasně...
U mě by vyhrála Toyota Tundra, tam je to bez přestavby nesmysl...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 17:29, RE: Plyn
Pepe napisał:
Třeba 607 3,0 V6 je jedno z aut, kde by byl plyn tak akorát. Do kufru flašku tak na 80l, aby se nemuselo obden tankovat. A Aisin, jasně...
U mě by vyhrála Toyota Tundra, tam je to bez přestavby nesmysl...
Mohla by být debata o kvalitě motoru opravdu zúžena na atmosférické 6-válce. Rád bych si ho koupil a kromě vychvalovaného mondea 2,5 a staré maximě o dalších dobrých nevím, poradíte ? děkuji
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 18:52, RE: Plyn
lubos.k napisał:
Mohla by být debata o kvalitě motoru opravdu zúžena na atmosférické 6-válce. Rád bych si ho koupil a kromě vychvalovaného mondea 2,5 a staré maximě o dalších dobrých nevím, poradíte ? děkuji
No to je docela těžké radit. Do kolikati peněz se má ten motor (s celým autem okolo) vejít?
Jak bylo napsáno výše 3.0 v 607ce je to stejné co v C5ce. Peugeot s Citroenem mají stejnou hromadu věcí a tyto motory také.
Motory jsou však dobré, spolehlivé, jen bych volil novější ročník, od kdy se začal dělat 6ti stupňový automat. A taky u prvních ročníků (u 407ky to byl tuším rok 2005-2006 praskaly hlavy válců, dalo se to poznat i na omak hadic v motorovém prostoru, jak jsou moc tuhé = problém).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 19:27, RE: Plyn
Tomáš Reitmeier napisał:
No to je docela těžké radit. Do kolikati peněz se má ten motor (s celým autem okolo) vejít?
Jak bylo napsáno výše 3.0 v 607ce je to stejné co v C5ce. Peugeot s Citroenem mají stejnou hromadu věcí a tyto motory také.
Motory jsou však dobré, spolehlivé, jen bych volil novější ročník, od kdy se začal dělat 6ti stupňový automat. A taky u prvních ročníků (u 407ky to byl tuším rok 2005-2006 praskaly hlavy válců, dalo se to poznat i na omak hadic v motorovém prostoru, jak jsou moc tuhé = problém).
100-150 tis. předpokládám, že velké obsahy šly obecně s cenou dolů. Jen mi jde o ty 6-válce, které jsou fakt osvědčené a kvalitní. Motor z maximy se nikam jinam nemontuje ?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 19:40, RE: Plyn
lubos.k napisał:
Mohla by být debata o kvalitě motoru opravdu zúžena na atmosférické 6-válce. Rád bych si ho koupil a kromě vychvalovaného mondea 2,5 a staré maximě o dalších dobrých nevím, poradíte ? děkuji
Odpověď na tuhle otázku by mě také zajímala, něco podobného budu hledat do rodiny.
Požadavkem je kombi střední třídy (a výše) do pěti let stáří a cena ojetiny s obligátními cca 100 tisíci na tacho (a doložitelným servisem) okolo 300 tisíc.
Co poradíte.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 19:44, RE:
tomaskrtek napisał:
V8 Hemi není konstrukčně starý motor z devadesátých let. je to konstrukčně ještě starší motor jehož kořeny sahají někam do padesátých či šedesátých let. ovšem ve spojení se současnými výdobytky techniky-viz. odpojování jedné řady válců při nižším výkonu-z něj, obávám se, dělá potenciální problém, se kterým si tady moc lidí neporadí a když tak výměnným způsobem rozhodně ale zůstává mezi těmi doporučeníhodnými.
něco málo je k přečtení např. zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hemi
Konkrétně C300 bych se vyhnul. Moderních vymožeností to má víc než dost, navíc s "americkou" spolehlivostí. Jinak je to obrovské těžké auto, které má ale malý interiér a kupodivu velmi malou užitečnou nosnost.
Když jsem byl na studijním pobytu v USA, radili mi sami američané vyhnout se US autům a koupit japonce. US cars se začnou sypat po cca 75 tisících mil, japonci po trojnásobku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 20:22, RE: Ano
gottak napisał:
Hyundai je bohuzel shit, v tusconu nam po 55 tkm malem odesel motor 2.0 CRDI, skoda za 50 tisic Kc. Pry se to obcas stava, takze smula....NEco podobneho jako pruser 2.0 TDI. Jinak dnesni motory jsou obecne pocitany na min. 300 tisic km, ale neni problem 500 tkm a vice. Zalezi na zpusobu pouzivani a servisu. Neni problem s dieslem nalitat 1 milion - treba 1.4 HDI, 1.9 TDI-PD atd...
Některé "moderní" motory jsou počítané jen na 250 tkm a výrobce se tím dokonce ani netají. A litrové Ecoboosty nebo dvouválcové Twinairy možná i na méně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 20:41, RE: Plyn
lubos.k napisał:
100-150 tis. předpokládám, že velké obsahy šly obecně s cenou dolů. Jen mi jde o ty 6-válce, které jsou fakt osvědčené a kvalitní. Motor z maximy se nikam jinam nemontuje ?
stará dobrá VQ30DE se v postatě nedá sehnat v ničem jiném (u nás). ale pozor-maxima se u nás dala sehnat i ve dvoulitru vq20de, sice také V6 ale tam kolem 200k nastávala smrt, někdy i dřív. obvykle prošla ojnice blokem. VQ35DE už je podstatně rozšířenější, v roce 2001 debutoval v Nissanu Pathfinder, 2002 se přidal Renault VelSatis (bomba auto, nedávno vyhlášené AutoBildem top koupí ojetiny v poměru cena/výkon), Nissan 350Z, později Grand Espace, Nissan Murano a Maxima, všechny Infiniti vyjma QX56-tedy G sedan a coupé, M, FX. v současnosti Laguna coupé. předokolní verze jsou výkonově slabší, třeba VS 177kW, verze s variátorem také. zadokolky (350Z, M35, první FX35 byly i RWD, G35) a čtyřkolky s klasickým automatem 280k (FX, M35x). pak je tady ještě hafo modelů které u nás neseženeš, např. Samsung apod. VQ40DE je k sehnání v Pathfinderu. deriváty jako VQ23 či 25 ani nezmiňuju. všechny verze motoru mají řetěz a pokud budeš dávat dobrej motorovej olej po max. 15ti tkm tak je nezničitelnej. osobně bych doporučil Maximu A33 rok 00-04 v manuálu. je jich málo ale stojí za to. kolem 100k se dají sehnat. reference ti podají kluci z http://forum.nissan-maxima.cz/index.php fajn parta, občas nějaké auto na prodej mezi nimi proběhne.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 20:44, RE: Plyn
lubos.k napisał:
Mohla by být debata o kvalitě motoru opravdu zúžena na atmosférické 6-válce. Rád bych si ho koupil a kromě vychvalovaného mondea 2,5 a staré maximě o dalších dobrých nevím, poradíte ? děkuji
Z atmo šestiválců můžu doporučit pochopitelně BMW, nejlépe 2,5 +, menší nemají smysl. Ale jen tak do roku 2005, E46, E39. Mechanický základ je výborný, při řádném olejovém servisu prakticky nezničitelný, ale i u téhle řady můžou zlobil různá čidla, resp. elektrika motoru a opravy nejsou levné. Novější modely s větším nájezdem a rozsahem elektroniky jsou už docela loterie. Dobrou zkušenost mám s 3,0 V6 od Audi. Kromě pár cívek za pár stokorun nezlobí (navíc když se zkrátí interval výměny svíček na 60 000 km neměl by být problém vůvec), je velmi kultivovaný a na svou kategorii i překvapivě úsporný (s Tiptronicem a quattrem se dá jet svižně do 10 litrů, kdybych nezažil nevěřím).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 20:54, povedený motor odhalí až čas
Čekal jsem na resumé tohoto dotazu. Článek je napsaný zajímavě i když jsem čekal nějaké konkrétní příklady. Motor může mít na výkresech sebelepší konstrukci, ale až čas ukáže jestli do hry nevstoupila ne-lidská vypočítavost nebo šlendryán. To pak může jít do kytek i povedená konstrukce. Pokud má člověk zájem o nějaké auto, má si zjistit, se kterým motorem jsou problémy a se kterým ne. Jaké jsou servisní náklady, jestli není neúměrně líný nebo rozežraný. Je celkem jedno o jakou jde značku. Výborný motor i totální shit zároveň může být v Renaultu Thalia i Audi A6. A i opravdu povedený a spolehlivý motor dokáže být zničen dementem a ignorantem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 20:56, RE: Plyn
Pavlik napisał:
Odpověď na tuhle otázku by mě také zajímala, něco podobného budu hledat do rodiny.
Požadavkem je kombi střední třídy (a výše) do pěti let stáří a cena ojetiny s obligátními cca 100 tisíci na tacho (a doložitelným servisem) okolo 300 tisíc.
Co poradíte.
VelSatis 3.5V6 Initiale nejlépe s panorama střechou. 2007 po FL se dá kolem 300 koupit, ale chce to si počkat. občas nabízejí jako 07 vozy před FL, tedy max. 05, občas vydávají za Initiale výbavu bez navi...to je konkrétně případ dvou teď aktuálně nabízených. ale občas se objeví pěkněj kus. ale je potřeba počítat s tím že jde o auto s pořizovačkou jeden a půl mega takže nejít na krev, hlavně při koupi provést kontrolu VŠECH elektrických systémů, pokud něco zlobí-nekupovat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 19.05.2012 08:23, RE: Plyn
tomaskrtek napisał:
VelSatis 3.5V6 Initiale nejlépe s panorama střechou. 2007 po FL se dá kolem 300 koupit, ale chce to si počkat. občas nabízejí jako 07 vozy před FL, tedy max. 05, občas vydávají za Initiale výbavu bez navi...to je konkrétně případ dvou teď aktuálně nabízených. ale občas se objeví pěkněj kus. ale je potřeba počítat s tím že jde o auto s pořizovačkou jeden a půl mega takže nejít na krev, hlavně při koupi provést kontrolu VŠECH elektrických systémů, pokud něco zlobí-nekupovat.
Jelikož dva renaulty vlastním (a Nissan je polo renault), vím do čeho bych šel. Ale Velsatis nesplňuje podmínku kombi -pro rodinu s dětmi to moc vhodné není. Ještě tahají kočár atd a kufr je přece jen typu hatchback. To bych spíš viděl na espace se stejným motorem, jestli se tedy montoval.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 19.05.2012 09:30, RE: povedený motor odhalí až čas
Paul napisał:
Čekal jsem na resumé tohoto dotazu. Článek je napsaný zajímavě i když jsem čekal nějaké konkrétní příklady. Motor může mít na výkresech sebelepší konstrukci, ale až čas ukáže jestli do hry nevstoupila ne-lidská vypočítavost nebo šlendryán. To pak může jít do kytek i povedená konstrukce. Pokud má člověk zájem o nějaké auto, má si zjistit, se kterým motorem jsou problémy a se kterým ne. Jaké jsou servisní náklady, jestli není neúměrně líný nebo rozežraný. Je celkem jedno o jakou jde značku. Výborn...
Určitě ano, ale čekal jsem přeci jen, že se autor odváží a označí dle jeho názoru třeba tři top auta s atmo 6-válcem a 8-válcem. O tom, že se dá sebelepší zničit není sporu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 19.05.2012 09:32, RE: Plyn
Pavlik napisał:
Jelikož dva renaulty vlastním (a Nissan je polo renault), vím do čeho bych šel. Ale Velsatis nesplňuje podmínku kombi -pro rodinu s dětmi to moc vhodné není. Ještě tahají kočár atd a kufr je přece jen typu hatchback. To bych spíš viděl na espace se stejným motorem, jestli se tedy montoval.
Když já se u těch Renaultů obávám, že jediné dobré je tam možná tenhle motor z Nissanu, viz. elektronika, startovací karty apod.
reagować
1 2 3 4


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.