lubos.k napisał:
100-150 tis. předpokládám, že velké obsahy šly obecně s cenou dolů. Jen mi jde o ty 6-válce, které jsou fakt osvědčené a kvalitní. Motor z maximy se nikam jinam nemontuje ?
stará dobrá VQ30DE se v postatě nedá sehnat v ničem jiném (u nás). ale pozor-maxima se u nás dala sehnat i ve dvoulitru vq20de, sice také V6 ale tam kolem 200k nastávala smrt, někdy i dřív. obvykle prošla ojnice blokem. VQ35DE už je podstatně rozšířenější, v roce 2001 debutoval v Nissanu Pathfinder, 2002 se přidal Renault VelSatis (bomba auto, nedávno vyhlášené AutoBildem top koupí ojetiny v poměru cena/výkon), Nissan 350Z, později Grand Espace, Nissan Murano a Maxima, všechny Infiniti vyjma QX56-tedy G sedan a coupé, M, FX. v současnosti Laguna coupé. předokolní verze jsou výkonově slabší, třeba VS 177kW, verze s variátorem také. zadokolky (350Z, M35, první FX35 byly i RWD, G35) a čtyřkolky s klasickým automatem 280k (FX, M35x). pak je tady ještě hafo modelů které u nás neseženeš, např. Samsung apod. VQ40DE je k sehnání v Pathfinderu. deriváty jako VQ23 či 25 ani nezmiňuju. všechny verze motoru mají řetěz a pokud budeš dávat dobrej motorovej olej po max. 15ti tkm tak je nezničitelnej. osobně bych doporučil Maximu A33 rok 00-04 v manuálu. je jich málo ale stojí za to. kolem 100k se dají sehnat. reference ti podají kluci z http://forum.nissan-maxima.cz/index.php fajn parta, občas nějaké auto na prodej mezi nimi proběhne.