Poniedziałek 14.05.2012 20:43,
rada
Obecně je nejlepší asi benzínový čtyřválec, tady jsou tipy na ojetá auta.
Koncern VW: 1.4 16V (u novějších aut označován MPI) 59-63 kW, 1.6 MPI 75 kW, 1.6 16V 77 kW, 2.0 MPI 85 kW, 1.8 20V Turbo (různé výkony) ...pozor však na auta s prodlouženými servisními intervaly.
Japonci + Korejci + Ford: vesměs dobré motory, ale málokdy mají hydraulické vymezování ventilové vůle a dostatečně tvrdá sedla ventilů, takže přestavba na LPG může být riziková. U některých novějších aut se už ale vyskytuje přímé vstřikování.
Fiat: 1.4 Fire, 1.4 16V, 1.6 16V
Opel: 1.8 16V, 1.6 16V atd
Peugeot+Citroen: 1.4, 1.4 16V, 1.6 16V (ne však novější VTi)
Renault: většina atmosferických motorů
Prémiové značky: Benzíňáky jsou spíše rarita a neustále přicházejí nové verze motorů. takže s nima asi není moc zkušeností.
Co se týče nových aut, je výběr jednoduchých a spolehlivých motorů mizerný.
Co se týče dieselů, jednoduché a spolehlivé jsou 1.9 TDI (bez PD) od koncernu VW nebo 1.9 TD od Peugeotu/Citroenu, takové ojetiny mají už přes 10 let a těžko je seženete ve slušném stavu. Nepřeplňovaný 1.9 SDI nebo 2.0 SDI od koncernu VW je málokdy k sehnání. Všechny nové diesely jsou dost složité, je to sázka do loterie.
reagować