0
powrót
 

diskuze k tématu: Jak (ne)funguje chiptuning?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.04.2009 21:20, rada
Jezdím s nafťákama od r.93 a vždy mám chuť čipovat tak po 3 letech,kdy si človněk zvykne na silnější auto,ale až u posledního jsem to nechal udělat.Po Escortu 1,6D
byla Octavia 66KW letadlo,po7letech jsem koupil 81KW a ta byla skvělá.Loni jsem sehnal rok a 7měsíců starou Octavii II 77KW,najeto 50tis.Připadalo mě že se plazím,žádné zrychlení.Průměrná spotřeba 5,8l.Na několikeré doporučení mě auto čipoval člověk, který to dělá i u značkových servisů WV.Doporučil mě naprogramování
na 96-100KW.Mám najeto 20tis a jsem spokojen,výkonu využívám je-li to nutné.např.při předjíždění.Spotřeba dlouhodobá 5,5l /stejné cesty do práce/.
Známý s čiplou 77KW 4x4 na 10tis má 140t tis a říká že je to hlučnější./4x4 se čipovat nedoporučuje/ a měnil spojku na 70tis.Další má 81KW Oct.I čiplou na 30tis teď má kloem 400tis,převážně s vlekem a spojku měnil 1x asi po 10tis po čipování.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.04.2009 22:52, rada
Jsem slaboproudař a tudíž o řídících jednotkách spalovacích motorů mám jen všeobecnou povědomost. Proti přečipování mne vede docela prostá logická úvaha. Pokud by to přinášelo lepší parametry motoru bez snížení životnosti motoru a dalších agregátů, případně zvýšení spotřeby, není jediný důvod, proč by toto nastavení neprováděl sám výrobce. Nepochybně by šla auta s lepšími parametry lépe na odbyt. A tak soudím, je veškerý "tuning" jen způsob tahání peněz z naivních hejlů. (Vlastně teď se používá výraz "looser") Nebo si opravdu myslíte, že konstruktéři světových automobilek jsou nedouci, kteří tuningovým bastlířům z venkovské garáže nesahají ani po kotníky?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 09:39, rada
Pro Michala.
Typický problém všech motorů PD, dělá to spojka, respektive dvouhmotý setrvačník, Potkává to většinu motorů PD, je úplně jedno jestli má auto najeto 20tis km nebo 150tis km, je to dáno vyšším krouticím momentem od spodních otáček a stylem jízdy,kdy setrvačník nedokáže zpracovat kroutak , tak se auto chvěje, ve vyšších otáčkách už není tak vysoký kroutak, tak se tento jev ztrácí. Je to jedna neduha čipů, kdy lidé neumí s takto upraveným motorem jezdit, místo , aby podřadili, tak využijí vysokého krouticího momentu v nízkých otáčkách, spojka dostává zabrat ! Jestli máš auto čipované , vytáhni čip a jev by mohl polevit, ale výměna setrvačníku tě nemine. Je to cca od 14 tis za materiál až po 50tis, dle výrobce spojky a samozřejmě kde ti to budou dělat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 10:14, rada
toje muj sen
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 10:20, rada
Pro A.:
Nejsou nedouci, ale musí nechat motorům rezervu tak, aby vydržel nejméně záruční dobu, kterou výrobce poskytuje. Chiptuningem se jde na a nezřídka za rozumnou mez. Je s podivem, kolik lidí se nechá zblbnout formulací "zvýšení výkonu" a nechají páchat se svým autem všemožná zvěrstva. Přitom kolik takových tunerů disponuje brzdou, na níž by provedli měření motoru před a po čipu?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 14:30, rada
Pro Toma:
Dík za radu. Tohodle sem se trochu obával, neb jsem měl zlou předtuchu že to bude právě tim "slavnym" setrvačníkem. Čipnutý není a má najeto skoro 230 tis, zatim bez problémů, ale ty, jak je vidět brzo přídou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 15:49, rada
Rád bych taky přispěl na toto téma, vlastnil jsem OKT I L&K , při 210000km , jsem nechal ŘJ přeprogramovat z továrních 66KW na 87Kw ,najezdil jsem dalších cca 45000km ,do dnešního dne má najeto kolem 298000km změnila majitele ,ale stále táhne jak má. Myslím že je to hodně i o ůdržbě .a o kvalitě oleje do motoru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 18:56, rada
Dobrý den , po přečtení této diskuse, sem byl některými názory opravdu zděšen. Ono než si necháme čip tuning udělat, musíme si uvědomit o co vlastně jde.Je to upravení datových polí , ktere jsou v řídící jednotce dány výrobcem. Čip tuning z nějakým rozumným výsledkem jde dělat pouze u přeplňovaných motoru, to už asi každemu došlo, ale napíšu to zde , protože mám přístup k motorové brzdě a už sem viděl lidi, kteří si nechali čipnout třeba feldu 1,6 55kW, dotyčný tuner jim nabulikoval , že výkon po tuningu je někde okolo 80kW. Tuhle infomaci když mi majitel řekl , tak sem se začal jen v duchu smat. Po změření na vykonovce byl vykon dokonce o 1kW nižší než v serii, asi každemu je jasné proč. I když se budeme bavit o přeplňovaných motorech, tak výkon je do motoru doslova nastrkám větším plnícím tlakem turba než je v serii a k němu samozřejmě větším množstvím paliva. Tady už zaleží na tunerovy jak moc daleko zajde, v nehorších případech bude turbo přetěžované a bude odchazet, další část která rozhodně utrpí bude spojka a bude trpět i převodovka, trvalí převod atd., protože každá tato součát je schopna přenest jen určitý točivý moment jenž je předem spočitaný a je k nim přidána určitá rezerva. Chipem lze krouták zvednout docela razantně hlavně u nafťáků a může i překročit momenty na které jsou časti navrženy. Z praxe však můžu říct , že jsem viděl na brzdě několik octavii opatřené čipem a výkon , který byl naměřem byl k plači. Auta měla výkon oproti serii větší třeba jen é 2-3kW, ale co bylo více smutné, puvodní tovární vcelku pěkná výkoná charakteristi , bylo v dosti případech uplně zprasena. Točivý moment byl přidávám hlavně v nízkých otáčkách ,ale ve vyšších byl horší jak v serii. Takto upravený automobil bude sice pocitově silný od nejnižší otaček ,ale velice brzo uvadá. A to že máme diesel neznamená , že je ho vhodne trapít na 1500ot. Na druhou stranu, dobrý výrobce tuning čipů odladí automobil přímo na motorové brzdě, zná max točívé momenty, které dané komponenty snesou a ty nepřekračuje. Takže rozhodně platí to co tu mnozí z vás piši, nechat si udělat čip u prověřené firmy, která má výkonovou brzdu a emisní analyzator. A chtějte po firmě protokol , kde je charakteristika motoru před a po čipu a ještě k tomu změřené emise po chipu. Jinak v mnoha případech lidi co tu píší, že mají auta po chipu, auto nekouří , má menší spotřebu a výkon větší o 20kW. Tak si myslím, že se stali objeti podvodu , teď neříkam že to není nemožné,ale je to nepravdě podobné. I když viděl sem octavii 66kW , která byla chipnutá na 95kW a jela,ale jak dlouho to nevim a rozhodně to šlo poznat podle kouře. Jinak pokud máte někdo nějaký dotaz , tak se klidně ptejte, rád vám odpovím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 11:35, rada
Ja myslim, hosi, ze obecne jakykoliv tuning je o nedostatku sebevedomi. Nechapu lidi, co si koupi nejakou koncernovku - jedno jestli Skodovku nebo VW ci Audi - hlavne aby to bylo vyhodne - a ze to nema xenony? neva, koupim neoriginál lampy, ono to bude vypadat OK a sousedi boudou cumet, ze mi to sviti modre. Diody pro denni sviceni na novych Audi? NO o problem, dam tam nejaky tunersky paskvil, tak ze ani neni poznat co je to za auto, ale vypada to cool, skoro jako original A4. Tak si kupte rovnou auto, ketre odpovida vasim predstavam. Nemate prachy? - tak to spolknete a kupte to na co mate. Spocitam-li si, kolik dal soused na vytuneni jeho jednickove oktavy v tdi, jde mi z toho hlava kolem. Za to by mel Octavu RS a nevypadal by alespon jako debil.
A samozrejme chiptuning... Otazka: kolik lidi znate, co si koupi normalni rychle auto, klidne i ojete, a tuni to? Ve svem okoli zanam jedineho cloveka s BMW, co ma cip od Hartage, je vypinatelny a auto uz tak koupil a stejne jezdi bez cipu. Jinak nikdo z mych znamych by o ocipovani auta ani neuvazoval. Chiptuning je kurveni motoru a aut obecne, delaji to jen paka, co chteji s obycejne sra....ky udelat neobycejnou jeste vetsi sra..ku. Chcete zavodit? Kupte si na to delane auto, BMW, Mercedes, nejakou silnejsi Audinu. Kdyz mate oktavku, musite proste pocitat s tim, ze vas skoro kazdy , kdyz bude chtit, predjede, kdyz mate passata, proste budete jen dalsi z tisicu lepsich sluzebaku na silnici. Ani kdyz na to navesite diody a kridla a supervelky elektrony, neudelate z toho skvost, bude to stejne auto, jen se vam lidi v tech "normalnich" autech, co tuning nepotrebujou budou smat. Takze lidi - kaslete na to, auto je jen auto, a cpat do toho prachy navic je hrozna volovina, lidi co ta auta vyrabi vedi, co je optimum a vase vylepseni vas o moc rychlejsi ani vzhlednejsi neudela, spis naopak. A kecat, ze to delate kvuli snizeni spotreby je uz opravdu k smichu, jednoducha matematika napovi, ze se to vzheldem k cene upravy a mnozstvi ustereneho paliva asi moc nevyplati, ze? Nejsem zadnej prachac, mam mirne jete trojkove BMW v trilitru benzin, jezdim za 9 l v prumeru a nikdy bych si auto nechipovat nenechal (a to mam turba dve:) ).kdyz se se mnou chce honit nejaka kourici chipovana oktavka, klidne ji necham, at jede. Ja vim svoje, mam neco malo pres 300 koniku a nepotrebuji si dokazovat, ze rozprasim kazdou RS oktavku nebo audi. Kdyz chci jet rychle, jedu, kdyz mne predejede M3 nebo lepsi medved, nemam z toho komplex a nepobezim hned k tunerum, at mi to postelujou a ja pak vsem ukazu...Na co, jsou to jen auta, ktera za posramocene ego nekterych svych majitelu nemuzou, tak je - prosim - nepraste. Dik.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 12:44, rada
No už se těším na zítřejší článek od Tipcarsu na dané téma. A doufám, že bude.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 13:36, rada
s tim co tu nekteri pisou je blabol nacipovani ti zlepsi tah motoru nejvic od strednich otacek dale pak spotreba mirne ale opravdu jen mirne klesne s tim souhlasim a co se tyce otacek a zvyseni zalezi jak to jaka firma nastavi ale predevsim se otacky navysuji u benzinu u nafty to nema smysl... kolega ma Ford Escort 1.6 a otacky byli na 6500 max. po cipovani v renomovane firme z ostravy muze v klidu tocit 7100 ovsem musite brat ohled investovat i do jinych casti kdyz chcete jezdit poradne moje A4 combi s 1.9 po nacipovani byla o poznani zivejsi dal jsem na radu a investoval i do filtru a neni co vytknout ale nebranil bych se dalsim konikum na vic :D
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 13:49, rada
Jake ,jake jake,,,, ty jsi velice libovy frajirek že?? s BMW... uuuuuuuuuuuuuaaaaa......B..budeš M...mít W ..wýdaje...tenhle výrobce je v koncích..hnus..všechno se jím ted sere...X5...nejvetší troska..muj nazor...Ale typek pod předzdivkou JAKE...ma v hlavě asi problém...nevím odkud pramení..ale psycho..no..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 14:40, rada
líbí se mi jak je člověk co si chce čipnout auto je okamžitě TUNER.
A ti co tuning z nějakého důvodu nesnášejí tak používaji slovo tuzer :)
je nějaký slovník jak se bavit na tunig srazu a tuzing srazu? :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 15:28, rada
Ahoj Honzo a všichni ostatní. Je mi líto, že se do diskuze může zapojit i blb, jako je Jake. Jeho příspěvek je skutečný blábol a doufám, že jste to všichni pochopili. Ale k chiptuningu... Tuning jako takový neuznávám a právě tyto oplastované, diodami a mega výfuky osazené slepeniny si velmi rád vychutnávám. A to právě díky chipu. Mám Octavii II combi 1.9 TDi 4x4 se zvýšeným výkonem na 152 PS a 400Nm. Vzhledem k bílé barvě a chybějícímu označení si každý druhý ( například majitel BMW 525i, nebo i 530d (audináře a passatysty nevyjímaje) - nic ve zlém, spousta majitelů zmíněných značek jsou úplně normální řidiči, kteří se chovají na silnicích slušně a nemají mindrák, když je předjede bílá Octávka v kombíku ) myslí, že se jedná o služební 1.6 MPi bez klima. Ale to je veliká chyba. 152 PS ve spojení s pohonem 4x4 a krátkou převodovkou je dynamika až neuvěřitelná!!! Jake by se asi divil, kolik takových primitivů už kousalo ve 220km/h do volantu, když jsem je předjížděl bílým "embéčkem". A to nemluvím o těžkopádných A6, čí BMW 5 (jinak pěkná a i relativně kvalitní auta) na vlásenkovité okresce. Většinou také nestačí. Takže Honzo, když chip, tak vyzkoušenou firmu a v rozumné míře. Mne už to stálo kompletní spojku a to v 80.000 km... Já mám chip od racingservice a je to fakt pecka. Nechť si každý dělá co chce, ale všechny prosím: Jste-li úplně mimo mísu a nemáte co napsat, neurážejte ostatní svými invektivami jako hlupáček Jake, který ani netuší, jakou výbavu umí Octavia II mít. To by ses hooodně divil, co ani netušíš...!!! Ještě bych doporučil všem "tunerům" - šetřte plasty, ale pověnujte se motorům, brzdám, kvalitním gumám a tak pdobně...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 15:57, rada
NJN, chudák JAKE mám bramboru s náhonem na prdel a jsek KING...
Já mám A6 kombi quattro a mám výkon zvýšeny ze 179PS na 220PS, mám to origo od ABT a nemůžu na to říct půl slova... Vmax 250KM/h a spotřeba ať jedu jak jedu tak je 7,5l až 7,7l na 100km. Co se týče chipování, myslím, že můžu vřele doporučit, ale určitě by se člověk neměl bát si připlatit za kvalitu, znám také dost lidí co na tom šetřili co se dá a nedopadlo to moc dobře a hlavně když je chip kvalitní tak na pohled je to jako origo, žádné oblaka černého dýmu při každém sešlápnutí plynu.
Jinak co se týče těch mega výfuků, křídel, spojlerů a atd... taky mi to nic neříká
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 15:58, rada
Hoši neporovnávejte škodovku s audi nebo s bmw...jakto tady čtu tak je to celkem pobavenííí...na okresce ujedu že audine že.neuvěřitelná dynamika že.no prostě hrůůůůza
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 16:19, rada
to Cuba: bohužel si sám taky mimo jako Jake!Porovnáváš svoji O2 s bmw 5 nebo A6?a píšeš,že ti nestačí?to asi ti řidiči neví,že ty závodíš a jedou si na pohodu,zatím co ty na to slapeš.Takhle jsem za mlada "udělal" s Favoritem i Octavie 1,8T :)
A co to meleš s tím motorem,neuvěřitelných 150koní a poho 4x4,který v Octavii není stálý!Kdybys věděl co znamená Haldex co tam máš tak nepíšeš sračky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 16:27, rada
Porovnání s BMW, nebo Audi by mne ani nenapadlo, kdybych to nečetl níže. A Lukas, až budeš příště psát něco o hrůůůze, tak Ti doporučuju se nejdříve s věcí seznámit a pak teprve hodnotit. Věř mi, je to tak vždycky lepší. Taky bych tomu před několika lety nevěřil. A pro Majkla - BMW bez x, nebo nyní bez x-drive již dlouho nazýváme Žigulík (to samé Mercedes bez 4-Matic). Ale alespoň je s nimi sranda v zimě na horách... To je teprve poznat, kdo si "připlatil" za 4x4...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 16:29, rada
Z Oktávky dělat auto, které předjíždí německý skvosty. To je vrchol blbosti, kdyby byl ten Cuba nebo co to je za játro trochu soudnej, byl by rád , že je s tou 1,9kou dýchá....nebýt Audi tak žádná oktávka nejezdí....Audi udává celému koncernu co chce Audi, takže pochybuju, že nějaká Oktávka někdy docílí kvality jako Audi a BMW. A může si tam nacvakat 200 konííí. Stejně takovej ubohej 4válec ješte k tomu PD. Ale co, škoda mluvit tunigáři.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 16:39, rada
...solidní názor má zřejmě novou RS6 a sedí v představenstvu Audi...! Asi jsi nepochopil stejně jako Jake, že je to diskuse o chipování tvojí oblíbené 1.9 TDi a ne snůžka urážek a reklama na Audi. Radši poraď Honzovi, jestli víš jak. (Mimochodem, dopručuju všem svezení ve zmiňované nové RS6!!! Fakt neskutečnej avant!!!)
reagować
  1 2 3 4 ... 7


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.