Kylie napisał:
Co si pamatuji ještě z minulého tisíciletí, v návodech Citroën vždy bylo napsáno, že výrobce DOPORUČUJE palivo s VYŠŠÍM oktanovým číslem (a já tak činím -a dle mé vlastní "praxe/zkušenosti" to opravdu "vliv" má). To ale NENí to o čem jsem mluvila a už VŮBEC ne ten nový software motoru. Jinak tak jako asi všechny (většina) současných motorů - má i Brumla pochopitelně senzor na "detonanční spalování" - takže je mu víceméně "jedno" co mu do nádrže nalijete - tedy "jedno" ve smyslu že "v poklidu" je...
Nezlob se na mě, ale zatím je to takové všeobecné blábolení, ze kterého nic neplyne. Ano každý výrobce doporučí palivo nějaké a lepší se tam dá nalít vždy a velmi často je to cítit. Je pak otázkou, jestli za tou změnou je palivo nebo úprava na motoru. Dále bych chtěl konečně sesynchronizovat o jakém motoru a jakém nárůstu výkonu se bavíme. Zda o nepřeplňovaném 3.0 V6 s Ottovým pracovním cyklem nebo o přeplňovaném 2.2 R4 (asi) s Dieselovým pracovním cyklem a o metodě dosažení zvýšení výkonu (jak píšeš optimalizace) a konkrétní hodnoty dosažení - zatím v tom mám poněkud hokej.
Takže doufám, že tohle budou srozumitelné otázky a doufám, že odpovědi budou opět stejně srozumitelné:
1) O jakém motoru mluvíme (3.0V6 / 2.2 HDi)
2) V jakém spektru otáček došlo k nárůstu výkonu?
3) Kolik činil maximální nárůst a při jakých otáčkách
4) V případě motoru 3.0 V6: Bylo předepsáno palivo s vyšším OČ než bylo původně od výrobce před změnou?
5) Co nám vlastně říká OČ?
6) A co vlastně optimalizovali, když ne software, a tato diskuse je reakcí na článek o chiptuningu?
7) S jakou chybou bylo měření provedeno (mělo by to být na protokolu)?
Na většinu dotazů se dá odpovědět pár slovy nebo čísly.