Michal Hejč napisał:
Chyba hned na začátku - nezkušení řidiči nepotřebují, aby je okolí tolerovalo - jim stačí, když všichni dodržují předpisy tak, jak je znají oni (což je někdy bohužel ještě postaru, ale to je jiná otázka). Tolerovat a respektovat - takto vágní formulace by způsobila na silnicích totální chaos. Nelze spoléhat na něco tak subjektivního.<br><br>
ad. občané by nedejbože mohli o něčem rozhodovat sami - ano, toho se opravdu bojím, aby si každý o všem rozhodoval sám. Skoro jakýkoliv (byť nedokonalý) řád...
Ale slušný řidič přece žádné předpisy nepotřebuje. Opravdu stačí pár pravidel o přednosti, po které straně se jezdí a hotovo. Slušný řidič se s tím už vypořádá. Na silnicích je spousta případů, kdy řidič musí použít hlavu a žádný předpis mu nepomůže. Odstaranění buzeračních předpisů, které stejně nikdo nedodržuje, nevznikne totální chaos, ale řidiči budou nuceni používat hlavu. Naproti tomu současný systém, který se snaží zpředpisovat úplně všechno, používání rozumu odnaučuje. To je známý fakt, který platí všude - i na silnici. Tolerovat a respektovat - nelze spoléhat na nic tak subjektivního - právě že do tohoto vágního termínu se schovají veškerá pravidla slušného chování na silnicích. Každý řidič přece chce dojet v pořádku do cíle. Nebo na to snad musí mít předpis? Vy jste typická oběť dnešní dopravní buzermašinérie, která by ráda vše rozhodovala. Aktérům téhle buzermašinérie ale nejde o bezpečnost na silnicích, ale o příjmy z různých dotací, pokut, atd. Měl byste vědět, kdo vlastní Czech radar, která má rozeseta budky v prý "bezpečných městech" a jaké procenta z pokut jim jde do kapes, jak radniční úředníci už se ani nestydí dát do plánu rozpočtu příjmy z pokut, atd.
občané by nedejbože mohli o něčem rozhodovat sami - a kdo by za mne měl rozhodovat? Zákonodárce? Úředník? Prosím, ať za mne rozhoduje, potom ať ale zodpovědnost za mou jízdu vezme na svá bedra! Dokud budu mít za svou jízdu zodpovědnost já, tak si chci sám rozhodnout, kdy budu používat jaké pneumatiky, jakou rychlostí pojedu v centru obce a jakou po prázdné přehledné silnici mezi poli, zda své ratolesti připoutám do sedačky, kde budu případně předjíždět, atd. V současné situaci mi chce zákonodárce - úředník vše nařídít, ale zodpovědnost ze mne sejmout odmítá a s tím já nesouhlasím. Krkání v restauraci taky žádný předpis nezakazuje a přesto to nikdo nedělá, protože je to neslušné. Když to může fungovat v této situaci, proč by to nemohlo fungovat i na silnici? A ještě - stát má občanům sloužit a ne aby občany terorizoval zbytečnými vyhláškami, likvidačními pokutami, atd. Takový stát já tvořit nechci, ať si najdou jinou ovci.
Výkonější auto je samozřejmě uživatelsky příjemnější, na tom si trvám. Když někdo neumí pracovat se spojkou a plynem, ať si koupí slabší auto, pro nás ostatní bych byl rád za vlastní výběr.
Kruháč je samozřejmě třeba projet tak, abych se nepřevrátil. Bez ohledu na to, jaká je před ním značka. Zase, vy potřebujete před kruháčem značku - já naopak značku s omezením rychlosti před kruháčem považuji za buzerační. Maximálně varování "pozor za 100 metrů kruhový objezd". Víc není třeba a každý řidič si musí sám rozhodnout, jakou rychlostí jej projede. Mimochodem - tady je kruhový objezd v každé díře a nějak jsem si nevšiml, že by každému druhému autu hvízdaly pneumatiky. Protože řidič použil rozum (ne předpis), že projet kruhový objezd 50 km/hod je nebezpečné. Po náledí přece taky nepojedu 90 km/hod, i když tak teoreticky mohu.