Michal Hejč napisał:
Pirát je každý, kdo vědomě porušuje zákony, které si subjektivně vykládá jako špatné a ještě se u toho tváří, že je to normální (a osočuje ostatní co si to dovolují ho za to kritizovat, vždyť ON přece ví, co je nejlepší, ON je hlavní zákonodárce, protože už tolik najezdil). Od čeho tady ty zákony potom jsou??<br><br>
Getz je vzhledem k těm 100 koním pod kapotou nestabilní docela dost. Vím to, protože jsem v něm jel. To je ale těžké vysvětlovat někomu, kdo si myslí, že Favorit má do 120km/h nezál...
S Vámi nemá cenu diskutovat. Vy zkrátka vyznáváte názor, že silniční zákon Vás ochrání a každý, kdo jej poruší, má být být tvrdě ztrestán. Já naopak zastávám názor, že za svou jízdu plně zodpovídám a podle toho řídím. I když mi zákon nařizuje jet v obci 50, kolem cedule v poli 200 metrů od posledního stavení jedu klidně 100. Po rušné ulici plné přechodů zase třeba 30. Zastávám názor, že místo tvrdé represe, která u nás vládne, je třeba naopak uvolnit předpisy, v mnohem více případů dát doporučení a za každý vážný karambol, způsobený bezhlavou jízdou (nikoliv ojedinělou chybou), dávat teprve přísnější tresty. Fascinuje mne, že všelijací "experti", Humlem počínaje a Tržilem konče, vymýšlejí nové a nové předpisy, místo revize stávajících a spíše směřování k výchově řidičů. Mimochodem, nejlépe se mi jezdí během týdne, kdy jsou na silnici především profesionálové, řidiči referenti, co denně jezdí do práce atd. Jízda bývá plynulá, předvídavá, ojedinělé vážné řidičské chyby. O prodloužených víkendech, kdy na silnice vyplují "hřbitovní jezdci" (ti se nejvíce cítí ohroženi "piráty") je pro mne jízda peklo. Nejsou schopni jet plynule stejnou rychlostí, zásadně po středové čáře, když je možnost předjet tak zrychlí, jedou trvale v levém pruhu,... Ale s tím stejně nebudete souhlasit
Stabilita auta vůbec nesouvisí s koni pod kapotou. Chcete snad říct, že Getz 1,1 se nepřevrátí a Getz 1,4 v téže situaci ano? Jezdím s různě výkonými auty, od náklaďáku pře dodávku až po různé osobáky, dodávku s těžkým vlekem, apod. Každé auto vyžaduje úplně jiný styl jízdy a na výkonu motoru až tak nezáleží. Jinak se jezdí s Cliem 1,2 mimo město, jinak v téže situaci s naftovým Mondeem, atd. Každé mnou výše uvedené auto po Škodě 100 má při 120 km/hod nezáludné chování a za tím si stojím. Nevím, jak jste přišel na to, že předjížděcí manévr a průjezd kruhovým objezdem je malý losí test. Pokud předjíždíte takovým stylem, není chyba v nastavení podvozku, ale někde uprostřed trojúhelníku pedály - sedačka - volant. Za sebe mohu říct, že přestože podle Vašich poznámek jezdím jak pirát, nikdy jsem se neplánovaně nedostal na limit podvozku řízeného auta.