0
powrót
 

diskuze k tématu: Hyundai Getz a hodnocení majitele po 90 tis. km.

kategorie zaszeregowania tematu: korejská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.01.2011 13:02, motor
Jen poupravím autora - motor nemá objem 1344. Podle fotky se jedná o verzi po faceliftu a tam se dával motor s objemem 1399 (což by korespondovalo i s údajem, že se jedná o 16-ventil). Původní motor před faceliftem měl objem 1341 (takže se těsně vešel do poměrně nízké sazby povinného ručení) a byl to 12-ventil (3 ventily na válec).
<br><br>
Jinak potvrzuju, že podvozek je posazen jaksi vysoko a komfortně - kdo se nechá nalákat na tu nízkou hmotnost poměrně silným motorem ke svižné jízdě, bude v zatáčkách dost nemile překvapen.
<br><br>
Motor je tedy vzhledem k podvozku zbytečně silný. Slyšel jsem, že podobný problém má i Mitsubishi Colt. U obou aut by měl bohatě stačit základní 1,1.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.01.2011 19:46, Na poskákání po městě dobré
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 13.01.2011 23:06, RE: motor
Michal Hejč napisał:
Jen poupravím autora - motor nemá objem 1344. Podle fotky se jedná o verzi po faceliftu a tam se dával motor s objemem 1399 (což by korespondovalo i s údajem, že se jedná o 16-ventil). Původní motor před faceliftem měl objem 1341 (takže se těsně vešel do poměrně nízké sazby povinného ručení) a byl to 12-ventil (3 ventily na válec).
<br><br>
Jinak potvrzuju, že podvozek je posazen jaksi vysoko a komfortně - kdo se nechá nalákat na tu nízkou hmotnost poměrně silným motorem ke svižné jízdě, bude v ...
Nic proti, ale stěžovat si na to že 1.4 je už moc silný motor... Osobně používám maximum výkonu při předjíždění, např. delších kamionů. A protože jsem amatér a ne závodník, tak předjížfím hlavně na rovinkách. A tam mě opravdu 10-20 kW navíc určitě vadit nebude. Co se týče zatáček, tak spíš než slabý motor preferuju ESPčko.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 14.01.2011 09:07, RE: motor
Petr S napisał:
Nic proti, ale stěžovat si na to že 1.4 je už moc silný motor... Osobně používám maximum výkonu při předjíždění, např. delších kamionů. A protože jsem amatér a ne závodník, tak předjížfím hlavně na rovinkách. A tam mě opravdu 10-20 kW navíc určitě vadit nebude. Co se týče zatáček, tak spíš než slabý motor preferuju ESPčko.
Aby nedošlo k mýlce...<br><br>
Bavíme se o malém levném městském autě, které se ven moc často nedostane a vzhledem ke své ceně zbytečně neoplývá elektronickými prvky bezpečnosti na hranici adheze. S takovým autem není problém se za kamión zařadit a ten kousek meziměsta absolvovat prostě za ním. Pokud jede kamion více než 70, nestojí to za to ho kvůli 20 km/h předjíždět a hned narazit na jiný.<br><br>
A pokud by kamión jel méně než 70, není problém ho předjet skoro s čímkoliv. Stačí si dát na předjetí trochu odstup k nabrání rychlosti 90+ (50 metrů by mělo být u "slabého" Getze 1,1 OK) a nelepit se mu na zadek a adrenalinově nenabírat rychlost až vedle něj, jak to nezkušení nebo nervní řidiči často dělávají (a pak si stěžují, že jim chybí výkon)<br><br>
Ano, výkon může chybět, ale to když kamión jede "pomalu" - 90 a někdo se ho snaží předjet zrychlením na 120. A takhle vznikají ty hospodské a reklamní řeči o dostatečném výkonu na předjíždění.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 14.01.2011 13:57, RE: motor
Michal Hejč napisał:
Aby nedošlo k mýlce...<br><br>
Bavíme se o malém levném městském autě, které se ven moc často nedostane a vzhledem ke své ceně zbytečně neoplývá elektronickými prvky bezpečnosti na hranici adheze. S takovým autem není problém se za kamión zařadit a ten kousek meziměsta absolvovat prostě za ním. Pokud jede kamion více než 70, nestojí to za to ho kvůli 20 km/h předjíždět a hned narazit na jiný.<br><br>
A pokud by kamión jel méně než 70, není problém ho předjet skoro s čímkoliv. Stačí si dát na př...
Kupoval jsem Yaris na městský provoz a okresky. Vyzkoušel si tehdy 1,0L třívalec a 1,3L 4 válec. Tehdy mi přišlo že od 60-70 km/h už ten 1,0L motor byl téměř mrtvý. Takže mimo město už to člověka limituje. Koupil jsem nakonec tu 1,3jku<br>
Za ESP jsem si připlatil i u tak malého auta a během téhle i minulé zimy jsem za to rád a rozhodně nelituju. Příplatek byl zhruba stejně velký jako za metalízu, kterou jsem naopak oželel.<br>
Kamion co jede 60 předjedu tak, že zařadím dvojku a předjedu ho. Dvojka končí na 100 km/h. Pokud ale mám dost místa tak samozřejmě předjíždím klidně i na 5tku stylem jak popisuješ.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 14.01.2011 23:14, RE: motor
Petr S napisał:
Kupoval jsem Yaris na městský provoz a okresky. Vyzkoušel si tehdy 1,0L třívalec a 1,3L 4 válec. Tehdy mi přišlo že od 60-70 km/h už ten 1,0L motor byl téměř mrtvý. Takže mimo město už to člověka limituje. Koupil jsem nakonec tu 1,3jku<br>
Za ESP jsem si připlatil i u tak malého auta a během téhle i minulé zimy jsem za to rád a rozhodně nelituju. Příplatek byl zhruba stejně velký jako za metalízu, kterou jsem naopak oželel.<br>
Kamion co jede 60 předjedu tak, že zařadím dvojku a předjedu ho. Dvo...
Nevím jak je na tom podvozek u druhé generace Yarisu (o které mluvíš, protože 1,0 3-válec). Ale u první generace byl rozdíl mezi 1,0 (tehdy ještě 4-válec) a 1,3 (tehdy ještě méně výkonný než dnes) zejména v jiné zadní nápravě. Předpokládám, že ve druhé generaci se pochlapili a podvozek dali lepší do všech motorizací, takže u tohoto auta silnější motor asi dává smysl a auto je podobně jako třeba Fabia určeno i na meziměsto.<br><br>
Ale Getz je na tom s podvozkem jak už zaznělo celkem bídně - prostě městské auto. Pokud někdo jezdí okresky (klikaté), tak je tu pro něj od stejného koncernu se stejnými motory a za skoro stejnou cenu Hyundai Accent/Kia Rio na mnohem jistějším podvozku. Getz má kategorií spíš blízko k Mercedesu A (co se mimochodem převrátil při losím testu). Podřadíš, zabereš, přejedeš do druhého pruhu a to auto se ti tak zhoupne, že to musíš korigovat nebo se trefit protipohybem do toho kmitu (to vše s plynem na podlaze a zrakem upřeným do dáli, jestli něco nejede) a k tomu se přidá ten poryv větru vedle kamionu - jak říkám - v těchto autech (Mercedes A, Getz, Colt, všechna malá MPV jako Modus atd.) raději mít slabý motor a tím pádem zůstat za kamionem nebo nejlépe úplně zůstat ve městě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 14.01.2011 23:22, RE: motor
Petr S napisał:
Kupoval jsem Yaris na městský provoz a okresky. Vyzkoušel si tehdy 1,0L třívalec a 1,3L 4 válec. Tehdy mi přišlo že od 60-70 km/h už ten 1,0L motor byl téměř mrtvý. Takže mimo město už to člověka limituje. Koupil jsem nakonec tu 1,3jku<br>
Za ESP jsem si připlatil i u tak malého auta a během téhle i minulé zimy jsem za to rád a rozhodně nelituju. Příplatek byl zhruba stejně velký jako za metalízu, kterou jsem naopak oželel.<br>
Kamion co jede 60 předjedu tak, že zařadím dvojku a předjedu ho. Dvo...
Ještě mne napadá k tomu Yarisovi 2 - nemá náhodou 1,0 dost dlouhé převody? A nemá náhodou 1,3 o dost kratší převody, protože 6-kvalt? To v rychlostech kolem 60-70 km/h (kde ještě nejsou moc velké jízdní odpory) taky hraje roli.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 14.01.2011 23:52, RE: motor
Michal Hejč napisał:
Ještě mne napadá k tomu Yarisovi 2 - nemá náhodou 1,0 dost dlouhé převody? A nemá náhodou 1,3 o dost kratší převody, protože 6-kvalt? To v rychlostech kolem 60-70 km/h (kde ještě nejsou moc velké jízdní odpory) taky hraje roli.
Yaris 2 1,3L do roku 2008 co mám má ještě 5ti kvalt. 6ti kvalt se dával až do současné 1,33L verze po faceliftu od roku 2009. Ten současný 74 kW Yaris má kupodivu 0-100 horší než předchozí 64 kW 1,3L. Asi použili delší převody kvůli spotřebě a "emisím".
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 15.01.2011 00:04, RE: motor
Michal Hejč napisał:
Nevím jak je na tom podvozek u druhé generace Yarisu (o které mluvíš, protože 1,0 3-válec). Ale u první generace byl rozdíl mezi 1,0 (tehdy ještě 4-válec) a 1,3 (tehdy ještě méně výkonný než dnes) zejména v jiné zadní nápravě. Předpokládám, že ve druhé generaci se pochlapili a podvozek dali lepší do všech motorizací, takže u tohoto auta silnější motor asi dává smysl a auto je podobně jako třeba Fabia určeno i na meziměsto.<br><br>
Ale Getz je na tom s podvozkem jak už zaznělo celkem bídně - pros...
Těch 1,3 bylo víc. Do roku 2005 tuším 62kW. Do 2008 64 kW. A dneska 1,33L 74kW 6ti kvalt.

S Getzem jsem nejel. Ale proti Mazdě 6 mi přijde podvozek Yarisu měkčí, ale vyloženě houpavý snad ne. Při ostřejším průjezdu zatáčky na větších nerovnostech zadek víc uskakuje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 15.01.2011 14:08, RE: motor
Michal Hejč napisał:
Nevím jak je na tom podvozek u druhé generace Yarisu (o které mluvíš, protože 1,0 3-válec). Ale u první generace byl rozdíl mezi 1,0 (tehdy ještě 4-válec) a 1,3 (tehdy ještě méně výkonný než dnes) zejména v jiné zadní nápravě. Předpokládám, že ve druhé generaci se pochlapili a podvozek dali lepší do všech motorizací, takže u tohoto auta silnější motor asi dává smysl a auto je podobně jako třeba Fabia určeno i na meziměsto.<br><br>
Ale Getz je na tom s podvozkem jak už zaznělo celkem bídně - pros...
Zaprvé, nechápu míchání aut - Yaris je městské auto, je to stejná třída jako getz, fabia, atd. Zadruhé, městské auto v česku téměř neexistuje - každé jezdí i mimo město (alespoň občas) a tam se dnes navzdory zákonným limitům jezdí běžně 100-110 km/h. Zatřetí nechápu, kde jste přišel na to, že Getz je MPV - viděl jste to auto někdy? Totéž platí o Mitsubishi colt - mercedes se MPV snad přibližuje.

Jinak v Modusu jste zřejmě nikdy ani neseděl, natož aby jste ho řídil - podvozek i manévrovatelnost je srovnatelná s fabií a to je modus mnohem vyšší vůz, motor 1,2 je výrazně lepší než ve fabii, o bezpečnostním standardu se ani nemá smysl zmiňovat (tam koncern výrazně zaostává).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 15.01.2011 21:34, RE: motor
Pavlik napisał:
Zaprvé, nechápu míchání aut - Yaris je městské auto, je to stejná třída jako getz, fabia, atd. Zadruhé, městské auto v česku téměř neexistuje - každé jezdí i mimo město (alespoň občas) a tam se dnes navzdory zákonným limitům jezdí běžně 100-110 km/h. Zatřetí nechápu, kde jste přišel na to, že Getz je MPV - viděl jste to auto někdy? Totéž platí o Mitsubishi colt - mercedes se MPV snad přibližuje.

Jinak v Modusu jste zřejmě nikdy ani neseděl, natož aby jste ho řídil - podvozek i manévrovatelnos...
Nechápu míchání - doporučuju pochopit. Městské auto není totéž, co segment B - malé auto. A já to nemíchám.<br><br>
100-110 - možná piráti, ale normální lidi tak nejezdí.<br><br>
Getz je MPV - a to jako píšu kde?<br><br>
Znám Clio a to je základní platforma pro Modus, který je laděný víc městsky. To mi bohatě stačí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 16.01.2011 13:38, RE: motor
Michal Hejč napisał:
Nechápu míchání - doporučuju pochopit. Městské auto není totéž, co segment B - malé auto. A já to nemíchám.<br><br>
100-110 - možná piráti, ale normální lidi tak nejezdí.<br><br>
Getz je MPV - a to jako píšu kde?<br><br>
Znám Clio a to je základní platforma pro Modus, který je laděný víc městsky. To mi bohatě stačí.
Městské auto je miniauto - např. suzuki splash, kolínská trojčata, atd. Takovýmto autem getz nebo fabia rozhodně není - jsou to auta na příměstskou dopravu (segment B).
Rychlost 100-110 km/h je na okreskách v ČR zcela normální (o silnicích první třídy se ani nezmiňuji) - nevím kde žijete Vy, ale na moravě i okolo Prahy je tato rychlost běžná. Asi jen nejsem "čepičář" a podobný "superjezdec" sedící v HTP, který aby vyhověl liteře zákona jede jako....

Getze srovnáváte s MPV a tím on prostě není.
Totéž u Modusu, já jej mám doma (jako druhé auto v rodině), Vy jste se svezl s Cliem, ale hodnotíte jiné auto... To že mají stejnou platformu nic neznamená - podívejte se na koncern VW, jak rozdílná auta tam sdílejí platformu podvozku - důležité je zavěšení a celkové naladění podvozku. Také nějak nechápu jak je Modus "naladěný více městsky", srovnával jsem si jej s Cliem a řekl bych, že naladění Modusu je o něco tvrdší než má Clio (on je také těžší). Stabilita je u obou do cca 150 km/h výborná (dokonce i na tankodromu D1) linitem je spíše motor než podvozek 1,2 benzin 55kw), v zatáčkách jsou srovnatelné s fabií 1 (fabii 2 neznám). Nakonec vyhrál právě modus kvůli vyššímu posazu a z toho plynoucímu pohodlí při nastupování, lepšímu výhledu a v neposlední řadě i prostornějšímu interiéru (na vnější velikost přímo neuvěřitelnou).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 16.01.2011 14:08, RE: motor
Pavlik napisał:
Městské auto je miniauto - např. suzuki splash, kolínská trojčata, atd. Takovýmto autem getz nebo fabia rozhodně není - jsou to auta na příměstskou dopravu (segment B).
Rychlost 100-110 km/h je na okreskách v ČR zcela normální (o silnicích první třídy se ani nezmiňuji) - nevím kde žijete Vy, ale na moravě i okolo Prahy je tato rychlost běžná. Asi jen nejsem "čepičář" a podobný "superjezdec" sedící v HTP, který aby vyhověl liteře zákona jede jako....

Getze srovnáváte s MPV a tím on prostě nen...
Znovu opakuji - doporučuju pochopit a nemíchat. Městské auto není ani totéž, co segment A - mini auto. Například Peugeot 1007 je dost velký (na pomezí segmentu B a C), ale přitom je to jasné městské auto.

Znovu opakuji - 100-110 - možná piráti, ale normální slušní lidé tak nejezdí.

Znou opakuji. Getz JE MPV? A to jako píšu kde?

Ad Clio/Modus. Nemám důvod věřit někomu, kdo se prezentuje tímto způsobem a má na kapotě znak, jaký tam má (když už začaly ty invektivy na HTP a podobně). Přitom ke srovnání mezi Fabia II a Clio se nabízí i 100-koňový motor 1,2 turbo (přítomný u obou) a také srovnání mezi základním 1,2 Renault a 1,2 HTP je takové, že HTP má o něco vyšší kroutící moment a o dost níže posazený, kdežto Renault má o pár koní víc, ale to se pozná až někde nad 5000 otáčkami. Takže je to spíše naopak.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 16.01.2011 16:06, RE: motor
Michal Hejč napisał:
Znovu opakuji - doporučuju pochopit a nemíchat. Městské auto není ani totéž, co segment A - mini auto. Například Peugeot 1007 je dost velký (na pomezí segmentu B a C), ale přitom je to jasné městské auto.

Znovu opakuji - 100-110 - možná piráti, ale normální slušní lidé tak nejezdí.

Znou opakuji. Getz JE MPV? A to jako píšu kde?

Ad Clio/Modus. Nemám důvod věřit někomu, kdo se prezentuje tímto způsobem a má na kapotě znak, jaký tam má (když už začaly ty invektivy na HTP a podobně). Přitom ke sr...
V dnešní době je nějak přepirátováno. To je zajímavý, najedu ročně cca 40000 km a piráta jsem viděl akorát ve školce na karnevale. No ale když jsou piráti i ti, co na zrekonstruované okresce jedou 100 - 110? "Slušní lidé tak nejezdí"... Nevím, podle čeho posuzujete slušnost - pro mne je slušný řidič ten, který uhne rychlejšímu, nikam se necpe, při ucpané křižovatce pustí z vedlejší, jeho jízda je předvídavá... a teď si představte, že na prázdné okresce vedoucí souběžně s novou dálnicí jede 115 km/hod - je to taky pirát? Doufám, že jako "slušný" řidič jedete za tím 70 kamionem nalepený trvale na středové čáře, aby ste těm neslušným, co chtějí předjet s Cliem 1,2 to předjetí rozmluvil.

Nevím, na čem zakládáte tvrzení, že Getz je na okreskách nestabilní. Poslední nestabilní auto, které jsem řídil byla škoda 100. Následoval Talbot Horizon (vznik v druhé půlce 70. let), Fiat Tipo, Škoda Favorit (konec 80. let), Renault Twingo, Clio II facelift, atd. - vše do 120 km/hod naprosto nezáludné chování. Ono takový losí test není úplně standardní manévr, takže podle něj bych se zcela určitě neorientoval.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 16.01.2011 16:45, RE: motor
Michal 22 napisał:
V dnešní době je nějak přepirátováno. To je zajímavý, najedu ročně cca 40000 km a piráta jsem viděl akorát ve školce na karnevale. No ale když jsou piráti i ti, co na zrekonstruované okresce jedou 100 - 110? "Slušní lidé tak nejezdí"... Nevím, podle čeho posuzujete slušnost - pro mne je slušný řidič ten, který uhne rychlejšímu, nikam se necpe, při ucpané křižovatce pustí z vedlejší, jeho jízda je předvídavá... a teď si představte, že na prázdné okresce vedoucí souběžně s novou dálnicí jede 115 k...
Pirát je každý, kdo vědomě porušuje zákony, které si subjektivně vykládá jako špatné a ještě se u toho tváří, že je to normální (a osočuje ostatní co si to dovolují ho za to kritizovat, vždyť ON přece ví, co je nejlepší, ON je hlavní zákonodárce, protože už tolik najezdil). Od čeho tady ty zákony potom jsou??<br><br>
Getz je vzhledem k těm 100 koním pod kapotou nestabilní docela dost. Vím to, protože jsem v něm jel. To je ale těžké vysvětlovat někomu, kdo si myslí, že Favorit má do 120km/h nezáludné chování. Losí test v trochu mírnější podobě JE standardní manévr, například na kruhovém objezdu mimo obec nebo zrovna při předjíždění, když je málo prostoru - což v dnešním provozu platí skoro pořád.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 16.01.2011 16:55, RE: motor
Petr S napisał:
Yaris 2 1,3L do roku 2008 co mám má ještě 5ti kvalt. 6ti kvalt se dával až do současné 1,33L verze po faceliftu od roku 2009. Ten současný 74 kW Yaris má kupodivu 0-100 horší než předchozí 64 kW 1,3L. Asi použili delší převody kvůli spotřebě a "emisím".
Hmm, to s tím 74 kW motorem, co je horší než ten starší a slabší... Taky sleduju ten trend, že nové motory nějak nedosahují papírových hodnot. Jestli se nějak změnila metodika měření nebo se musí řídící jednotka "učit" a pak teprve dosahuje správných hodnot... nevím.<br><br>
Jel jsem s tím 1,3 74kW 6-kvalt v Corolle sedan a nějak to nejelo (ani ve vysokých otáčkách) - vůbec to nešlo za plynem, resp. plyn kladl odpor jinak než to zabíralo - bylo tam snad jakési zpoždění motoru oproti plynu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 16.01.2011 18:04, RE: motor
Michal Hejč napisał:
Pirát je každý, kdo vědomě porušuje zákony, které si subjektivně vykládá jako špatné a ještě se u toho tváří, že je to normální (a osočuje ostatní co si to dovolují ho za to kritizovat, vždyť ON přece ví, co je nejlepší, ON je hlavní zákonodárce, protože už tolik najezdil). Od čeho tady ty zákony potom jsou??<br><br>
Getz je vzhledem k těm 100 koním pod kapotou nestabilní docela dost. Vím to, protože jsem v něm jel. To je ale těžké vysvětlovat někomu, kdo si myslí, že Favorit má do 120km/h nezál...
V tom případě jsem "pirát" - a je mi to srdečně jedno, alespoň na silnici nepřekážím.
S vašimi znalosmi a jízdou bych se tady moc neoháněl - z poslední diskuse kde jste se prezentoval jste odešel pro všechny ostatní diskutující s nálepkou idiota (opět ne jako invektiv, ale jako lékařská diagnoza). Tam jste, pokud s vzpomínám mimo jiné tvrdil, že se dodávka v zatáčce převrátí.... to mě tehdy rozesmálo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 16.01.2011 18:53, RE: motor
Michal Hejč napisał:
Pirát je každý, kdo vědomě porušuje zákony, které si subjektivně vykládá jako špatné a ještě se u toho tváří, že je to normální (a osočuje ostatní co si to dovolují ho za to kritizovat, vždyť ON přece ví, co je nejlepší, ON je hlavní zákonodárce, protože už tolik najezdil). Od čeho tady ty zákony potom jsou??<br><br>
Getz je vzhledem k těm 100 koním pod kapotou nestabilní docela dost. Vím to, protože jsem v něm jel. To je ale těžké vysvětlovat někomu, kdo si myslí, že Favorit má do 120km/h nezál...
S Vámi nemá cenu diskutovat. Vy zkrátka vyznáváte názor, že silniční zákon Vás ochrání a každý, kdo jej poruší, má být být tvrdě ztrestán. Já naopak zastávám názor, že za svou jízdu plně zodpovídám a podle toho řídím. I když mi zákon nařizuje jet v obci 50, kolem cedule v poli 200 metrů od posledního stavení jedu klidně 100. Po rušné ulici plné přechodů zase třeba 30. Zastávám názor, že místo tvrdé represe, která u nás vládne, je třeba naopak uvolnit předpisy, v mnohem více případů dát doporučení a za každý vážný karambol, způsobený bezhlavou jízdou (nikoliv ojedinělou chybou), dávat teprve přísnější tresty. Fascinuje mne, že všelijací "experti", Humlem počínaje a Tržilem konče, vymýšlejí nové a nové předpisy, místo revize stávajících a spíše směřování k výchově řidičů. Mimochodem, nejlépe se mi jezdí během týdne, kdy jsou na silnici především profesionálové, řidiči referenti, co denně jezdí do práce atd. Jízda bývá plynulá, předvídavá, ojedinělé vážné řidičské chyby. O prodloužených víkendech, kdy na silnice vyplují "hřbitovní jezdci" (ti se nejvíce cítí ohroženi "piráty") je pro mne jízda peklo. Nejsou schopni jet plynule stejnou rychlostí, zásadně po středové čáře, když je možnost předjet tak zrychlí, jedou trvale v levém pruhu,... Ale s tím stejně nebudete souhlasit

Stabilita auta vůbec nesouvisí s koni pod kapotou. Chcete snad říct, že Getz 1,1 se nepřevrátí a Getz 1,4 v téže situaci ano? Jezdím s různě výkonými auty, od náklaďáku pře dodávku až po různé osobáky, dodávku s těžkým vlekem, apod. Každé auto vyžaduje úplně jiný styl jízdy a na výkonu motoru až tak nezáleží. Jinak se jezdí s Cliem 1,2 mimo město, jinak v téže situaci s naftovým Mondeem, atd. Každé mnou výše uvedené auto po Škodě 100 má při 120 km/hod nezáludné chování a za tím si stojím. Nevím, jak jste přišel na to, že předjížděcí manévr a průjezd kruhovým objezdem je malý losí test. Pokud předjíždíte takovým stylem, není chyba v nastavení podvozku, ale někde uprostřed trojúhelníku pedály - sedačka - volant. Za sebe mohu říct, že přestože podle Vašich poznámek jezdím jak pirát, nikdy jsem se neplánovaně nedostal na limit podvozku řízeného auta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 16.01.2011 19:01, RE: motor
Pavlik napisał:
V tom případě jsem "pirát" - a je mi to srdečně jedno, alespoň na silnici nepřekážím.
S vašimi znalosmi a jízdou bych se tady moc neoháněl - z poslední diskuse kde jste se prezentoval jste odešel pro všechny ostatní diskutující s nálepkou idiota (opět ne jako invektiv, ale jako lékařská diagnoza). Tam jste, pokud s vzpomínám mimo jiné tvrdil, že se dodávka v zatáčce převrátí.... to mě tehdy rozesmálo.
Tato reakce hovoří sama za sebe (nehledě ke krátké paměti a popletení si hodnocení osob).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 16.01.2011 19:25, RE: motor
Michal 22 napisał:
S Vámi nemá cenu diskutovat. Vy zkrátka vyznáváte názor, že silniční zákon Vás ochrání a každý, kdo jej poruší, má být být tvrdě ztrestán. Já naopak zastávám názor, že za svou jízdu plně zodpovídám a podle toho řídím. I když mi zákon nařizuje jet v obci 50, kolem cedule v poli 200 metrů od posledního stavení jedu klidně 100. Po rušné ulici plné přechodů zase třeba 30. Zastávám názor, že místo tvrdé represe, která u nás vládne, je třeba naopak uvolnit předpisy, v mnohem více případů dát doporučen...
Přejdu to podsouvání toho, co si myslím/nemyslím a budu konstruktivní - kupodivu souhlasím s názorem na víkendové jezdce (kteří často porušují předpisy o plynulosti provozu, atd.), nicméně právě kvůli nim jsou předpisy přísné (protože těch nezkušených jezdců je hodně) a právě kvůli nim je musí dodržovat VŠICHNI řidiči - i ti zkušenější. Nevidím důvod, proč by prostě všichni neměli striktně doržovat stanovená pravidla. Jakmile se najde někdo, kdo tvrdí, že on to má pod kontrolou - strhne to lavinu ostatních,kteří se přidají a je tu chaos. Nejhorší je, když lidé berou spravedlnost do svých rukou.<br><br>
Ad stabilita auta versus výkon motoru. Opět přejdu podsouvání a budu konstruktivní. Getz 1,1 se samozřejmě ve stejné rychlosti převrátí úplně stejně jako Getz 1,4, ale on tou stejnou rychlostí většinou nepojede. Slabý motor prostě nezláká řidiče k rychlé jízdě a k předjíždění. Getz 1,1 zrychluje z 0 na 100 za nějakých 16 sekund a 1,4 za 11 sekund. V tomto smyslu jsem i napsal svůj první příspěvek a je to v souladu s tím, co psal autor recenze.<br><br>
"nikdy jsem se neplánovaně nedostal na limit podvozku řízeného auta" - tomu mám rozumět jak? Jakože nikdy nebylo třeba se vyhýbat autu, povyjetému z vedlejší, reagovat na cizí myšku, poryv větru atd.? Nesmysl. Nemám takový nájezd, ale takové situace se prostě stávají.<br><br>
Ad vyhýbací manévry: Když se projíždí kruhový objezd mimo obec, tak se musí s ohledem na tolik protěžovanou plynulost provozu projet rychle - většinou povolených 50km/h, někdy je povoleno i 70km/h - doprava doleva doprava - losí test (zvlášť když je objezd malý). Akorátže ten se dělá tuším při 60km/h.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.