0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford S-Max – jaký spolehlivý a úsporný motor pro rodinu?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 06.10.2014 14:39, RE: hodně opic - málo banánů - dieselový ford?
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Tato kombinace má lepší řešení. Dacia Lodgy nebo Logan MCV má 7 míst, stojí pakatel i jako nová a v 1.6 benzínu se na ní nemá co pokazit. Na dovolenou hodím rakev na střechu a mám vystaráno.
Další "na slovo vzatý odborník" . Než začneš rozdávat fundované rady, podívej se na nabídku aktuálně prodávaných Dacií. Logan MCV už nenabízí možnost 7 místné konfigurace ani motor 1,6 (již nějakou dobu se prodává nová generace). Lodgy sice benzínovou 1,6 nabízí, ale seškrcenou na ubohý výkon 60kw (s LPG dokonce 59kw). Osobně tento výkon považuji za naprosto nedostatečný pro rodinné auto, notabene když tazatel předpokládá častější provoz v plném obsazení.
no, hlavně že tu máme tebe. řeč je o ojetinách, takže nějaké tři čtyři roky z5 se určitě MCV dělalo i s motorem 1.6 77kw a překvapivě s ní mám i osobní zkušenost, neboť jí má soused a já jí už i řídil a má jí na plyn, světe div se i při zachování sedmi míst. a dokonce to jezdí docela svižně, protože to skoro nic neváží-tedy na dnešní poměry


Jak malí kluci... Na tenhle schizofrenní dotaz nejde odpovědět ultimativně - benzín bude možná spolehlivější, nafta určitě úspornější. Zapomínáš, Tomáši, že ta spolehlivost benzínu bude i díky nízkému nájezdu - pokud bude mít naftový motor prokazatelně najeto to, co alternativa v benzínu (řekněme do 100tkm), bude i stejně spolehlivý. Osobně mám 2 naftový auta - ta 2,2HDI má při nájezdu 332tkm vše původní (turbo, vstřiky, spojka), 1,6HDI má při 200tkm měněný jen EGR. Jinak jen věci poplatné bolestem C5 nezávislé na motorizaci - ruční brzda a regulace dvouzónové klimy. Takže doporučuju zánovní naftu s jasnou historií a pokud možno zárukou (v D normální věc), nebo benzín a smířit se s vyšší spotřebou, zkrátka NEPŘEPOČÍTÁVAT VŠECHNO NA PENÍZE. Já mám ta auta pracovní, tak MUSÍM. S rodinným benzínovým jezdí manželka po městě i za 10, s tím jsem prostě smířen...
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 06.10.2014 15:02, RE: hodně opic - málo banánů - dieselový ford?
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Tato kombinace má lepší řešení. Dacia Lodgy nebo Logan MCV má 7 míst, stojí pakatel i jako nová a v 1.6 benzínu se na ní nemá co pokazit. Na dovolenou hodím rakev na střechu a mám vystaráno.
Další "na slovo vzatý odborník" . Než začneš rozdávat fundované rady, podívej se na nabídku aktuálně prodávaných Dacií. Logan MCV už nenabízí možnost 7 místné konfigurace ani motor 1,6 (již nějakou dobu se prodává nová generace). Lodgy sice benzínovou 1,6 nabízí, ale seškrcenou na ubohý výkon 60kw (s LPG dokonce 59kw). Osobně tento výkon považuji za naprosto nedostatečný pro rodinné auto, notabene když tazatel předpokládá častější provoz v plném obsazení.
no, hlavně že tu máme tebe. řeč je o ojetinách, takže nějaké tři čtyři roky z5 se určitě MCV dělalo i s motorem 1.6 77kw a překvapivě s ní mám i osobní zkušenost, neboť jí má soused a já jí už i řídil a má jí na plyn, světe div se i při zachování sedmi míst. a dokonce to jezdí docela svižně, protože to skoro nic neváží-tedy na dnešní poměry


My se sice bavíme o ojetinách, ale když si příspěvek na který jsem reagoval dokonce PŘEČTEŠ, zjistíš, že Dacie jako alternativu za podobnou cenu nabízel nové. Tříletého Logana MCV pořídíš za třetinu ceny Smaxe. Navíc srovnávat minulý a současný Logan dost dobře nejde - současný je už jen laciný, velikostně lehce nadprůměrný kombík nižší střední. Lodgy je zase příliš těžká ve vztahu k nabízeným motorům. Musíš se navíc smířit s tím, že ceně odpovídá zpracování auta.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 06.10.2014 15:20, RE: 6 lidí
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
kubular napisał:
Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.
hm,jsem současný majitel koncernu PSA a měl jsem od nich poměrně dost dieselových motorů,ale že by to byl průšvich,teda nevím.Ted mám 100kw ve 407 a najeto 260 tis a jede a jede..Fap původní,setrvacník původní,turbo původní ... vstřiky původní.Nevím proč by se to mělo rozpadnout? Tyhle názory,to je metla .
ne, to není metla, to je realita. pokud totiž nejsi první majitel nebo nekupuješ auto od prvního majitele kterého osobně znáš tak je koupě takového vozu daleko větší riziko než koupě benzínové varianty. ano, pokud ho koupíš jako nové, chováš se k němu slušně, měníš olej po 15ti tisících-nejlépe tak je možné že tolik vydrží, ale benzín vydrží víc. navíc-kdyby nebyly naftové motory v Evropě (mimo CH) tak protěžované tak mají utrum, tedy v osobácích rozhodně. proč se u nich neměří oxidy dusíku nebo ´´saze´´? proč se palivo měří na litry a ne na kila? kdyby tomu tak nebylo, tak by nafta byla v prdeli a všem by se lépe dýchalo a žilo...
A taky "kdyby byly v pr..li ryby" to by se teprve žilo . Stačilo by snížit daňovou zátěž uvalenou na pohonné hmoty a klidně budu jezdit za 8-10 litrů benzínu místo 5-6 litrů nafty. Ale jelikož na nehorázných daních z paliv je postavena značná část příjmů státního rozpočtu a na něj navázaného nechutně rozmařilého evropského sociálního systému, je změna v nedohlednu. PS: O tom, že moderní benzínový motor (s turbem, přímým vstřikem, dvouhmotou a start-stop systémem) vydrží bez vážných problémů více než moderní diesel se stejnou "výbavou" mám vážné pochybnosti .
ale tady nebyla řeč o ´´moderních´´ pseudomotorech jejichž výzkum a zavedení si vyžádala pouze zvůle EU a její nesmyslné direktivy, tady se mluvilo o poctivém motoru za který 2.3 od Fordu rozhodně považuji, a jeho porovnávání s 2.0 TDCi.
Tady je řeč o konkrétní dotazu, kde evidentně "poctivý" motor 2,3 benzín nevyhovuje. Jezdit za 11-12 litrů benzínu není ideální a pro potřeby konkrétního tazatele je nemožné jej přestavět na LPG. A to už vůbec nemluvím o tom, že takto motorizovaných aut je jako šafránu - konkrétně na tipcarsu 1ks, který je o víc než 100 tisíc dražší proti srovnatelné 2,0 TDCi (+- stejné kilometry, stejný ročník, stejná výbava, serviska). Kde je tedy výhoda koupě takového auta?? I kdyby se na dieselu pokazilo co může, pořád vyjde celkově levněji než ta 2,3 a ještě mám mnohem širší výběr.
to bude asi tím že majitel ví co prodává naštěstí se píše rok 2014 a nejsme odkázáni jen na náš malý a v jistých směrech ubohý rybníček zvaný ČR. ale přiznám se že jsem netušil že SMax ani nový Galaxy nemají rezervu, tedy spíš asi nemají prostor na ní, obvykle tyto vozy mívají rezervu pod autem. nicméně pokud mají prostor na další dvě sedačky v podlaze tak se řešení nabízí, ne? viděl jsem takto umístěné toroidní nádrže (dvě) ve Volkswagenu Routan 4.0 V6, což je dle mě zajímavá alternativa k rodinným vozům.


Možná majitel opravdu ví co prodává - motor 2,3 je naprostá rarita a zjevně sběratelský kousek. Naštěstí nejsme omezení jen českým územím a tak si můžeme vybrat z cca 20 aut rozesetých po celé Evropě (usuzuji dle "rozsáhlé" nabídky na autoscout24.de, kde je na prodej v rámci Evropy celých 10 vozů s touto motorizací). Jinak umístit nádrž na LPG místo "nouzových" sedaček v kufru je docela dobrá myšlenka. Má jen dvě "ale": 1) tazatel potřebuje vozit 6 lidí a náklad, což vylučuje demontáž byť jedné sedačky a montáž nádrže, neb by nezbylo místo pro zavazadla; 2) zajímalo by mne, jak by se na takovou "úpravu" auta dívali na STK nebo již při legalizaci montáže LPG, neboť sedadla nelze z vozu vyjmout (jak je u MPV zvykem) a vozidlo je homologováno jako 7 místné. Sedadla 2 i 3 řady se u Smaxu i Galaxy zaklápí do podlahy.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 06.10.2014 15:36, RE: hodně opic - málo banánů - dieselový ford?
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Tato kombinace má lepší řešení. Dacia Lodgy nebo Logan MCV má 7 míst, stojí pakatel i jako nová a v 1.6 benzínu se na ní nemá co pokazit. Na dovolenou hodím rakev na střechu a mám vystaráno.
Další "na slovo vzatý odborník" . Než začneš rozdávat fundované rady, podívej se na nabídku aktuálně prodávaných Dacií. Logan MCV už nenabízí možnost 7 místné konfigurace ani motor 1,6 (již nějakou dobu se prodává nová generace). Lodgy sice benzínovou 1,6 nabízí, ale seškrcenou na ubohý výkon 60kw (s LPG dokonce 59kw). Osobně tento výkon považuji za naprosto nedostatečný pro rodinné auto, notabene když tazatel předpokládá častější provoz v plném obsazení.
no, hlavně že tu máme tebe. řeč je o ojetinách, takže nějaké tři čtyři roky z5 se určitě MCV dělalo i s motorem 1.6 77kw a překvapivě s ní mám i osobní zkušenost, neboť jí má soused a já jí už i řídil a má jí na plyn, světe div se i při zachování sedmi míst. a dokonce to jezdí docela svižně, protože to skoro nic neváží-tedy na dnešní poměry
My se sice bavíme o ojetinách, ale když si příspěvek na který jsem reagoval dokonce PŘEČTEŠ, zjistíš, že Dacie jako alternativu za podobnou cenu nabízel nové. Tříletého Logana MCV pořídíš za třetinu ceny Smaxe. Navíc srovnávat minulý a současný Logan dost dobře nejde - současný je už jen laciný, velikostně lehce nadprůměrný kombík nižší střední. Lodgy je zase příliš těžká ve vztahu k nabízeným motorům. Musíš se navíc smířit s tím, že ceně odpovídá zpracování auta.


´´stojí pakatel i jako nová´´ pro tebe tam asi mělo být ´´stála´´, on každý nesleduje všechny automobilky a jejich nové či inovované řady. ale v poho, my co nejsme hnidopiši pochopíme bez problémů a zbytečných invektiv o čem je řeč. tedy o tom že pokud chce tazatel něco rozumně ufinancovatelného pro rodinu ev. náklad je Logan MCV zajímavá a cenově výhodná nabídka
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 06.10.2014 15:41, RE: hodně opic - málo banánů - dieselový ford?
Pepe napisał:
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Tato kombinace má lepší řešení. Dacia Lodgy nebo Logan MCV má 7 míst, stojí pakatel i jako nová a v 1.6 benzínu se na ní nemá co pokazit. Na dovolenou hodím rakev na střechu a mám vystaráno.
Další "na slovo vzatý odborník" . Než začneš rozdávat fundované rady, podívej se na nabídku aktuálně prodávaných Dacií. Logan MCV už nenabízí možnost 7 místné konfigurace ani motor 1,6 (již nějakou dobu se prodává nová generace). Lodgy sice benzínovou 1,6 nabízí, ale seškrcenou na ubohý výkon 60kw (s LPG dokonce 59kw). Osobně tento výkon považuji za naprosto nedostatečný pro rodinné auto, notabene když tazatel předpokládá častější provoz v plném obsazení.
no, hlavně že tu máme tebe. řeč je o ojetinách, takže nějaké tři čtyři roky z5 se určitě MCV dělalo i s motorem 1.6 77kw a překvapivě s ní mám i osobní zkušenost, neboť jí má soused a já jí už i řídil a má jí na plyn, světe div se i při zachování sedmi míst. a dokonce to jezdí docela svižně, protože to skoro nic neváží-tedy na dnešní poměry
Jak malí kluci... Na tenhle schizofrenní dotaz nejde odpovědět ultimativně - benzín bude možná spolehlivější, nafta určitě úspornější. Zapomínáš, Tomáši, že ta spolehlivost benzínu bude i díky nízkému nájezdu - pokud bude mít naftový motor prokazatelně najeto to, co alternativa v benzínu (řekněme do 100tkm), bude i stejně spolehlivý. Osobně mám 2 naftový auta - ta 2,2HDI má při nájezdu 332tkm vše původní (turbo, vstřiky, spojka), 1,6HDI má při 200tkm měněný jen EGR. Jinak jen věci poplatné bolestem C5 nezávislé na motorizaci - ruční brzda a regulace dvouzónové klimy. Takže doporučuju zánovní naftu s jasnou historií a pokud možno zárukou (v D normální věc), nebo benzín a smířit se s vyšší spotřebou, zkrátka NEPŘEPOČÍTÁVAT VŠECHNO NA PENÍZE. Já mám ta auta pracovní, tak MUSÍM. S rodinným benzínovým jezdí manželka po městě i za 10, s tím jsem prostě smířen...


to je přesně ono, pokud bude mít... ale taková auta jsou v praxi velice obtížně sehnatelná. btw., vyskytl se v mé rodině na prodej Partner Teepee 1.6HDi 2009 (nový model) najeto 2.800 km, auto jehož majitel je dlouhodobě v cizině. myslíš že s ním někdo půjde do bazaru? stačí pár dotazů mezi známými a je prodaný.
reagować
jdoby
ilość wystąpień6
data registracji28.09.2011
Wtorek 07.10.2014 00:06, zkušenosti
Přidám svou zkušenost- S-Max a taky 6-členná rodina.... Prostorově přijatelný, pokud se dokážete uskromnit, i pro 6 lidí na dovolenou. S velkou krabicí na střeše a 4 koly za autem jsme 2 týdny kempovali, ale bylo to prostorově na hranici. Otázka je, jak často člověk ten maximální prostor potřebuje a jak často opravdu jezdí dlouhé trasy v šesti lidech. My jen párkrát do roka, takže není problém. Prostorově proti Galaxy je rozdíl malý-hlavně vyšší strop v zadní části, větší je znatelně Grand Espace,o dost větší pak už jen dodávky-Viano, Multivan. Oproti nim je rozdíl v ceně ale taky obrovský. Mně, jako nadšenému řidiči, připadal S-Max jako nejlepší kompromis všeho a nelituju, dodávku prostě nechci. Podvozek, ovládání- nádhera, oproti Mondeu bude rozdíl malý. Motor TDCi 103kW tomuto autu výkonově stačí v 95% reálných situací , spotřeba 7-8l (palubní počítač ukazuje cca o litr méně), jen při zrychlování se motor ozývá, jinak ani neruší. Samozřejmě kolegův benzín 2,5T je jiná liga-hlavně akusticky, taky to není raketa, má dlouhé převody, ale bral bych ho, ačkoli racionální smysl do toho auta moc nedává. Benzín 2.0 natož 2.3 se vyskytují k prodeji minimálně, obával bych se (čistě teoreticky) horší dynamiky a 5-ti kvalt na dálnici taky nic moc. A úvahy o Dacii- pochybuju, že by zadavatel dotazu o ní kdy uvažoval, pokud chce následníka Mondea...
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Wtorek 07.10.2014 07:35, RE: hodně opic - málo banánů - dieselový ford?
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Tato kombinace má lepší řešení. Dacia Lodgy nebo Logan MCV má 7 míst, stojí pakatel i jako nová a v 1.6 benzínu se na ní nemá co pokazit. Na dovolenou hodím rakev na střechu a mám vystaráno.
Další "na slovo vzatý odborník" . Než začneš rozdávat fundované rady, podívej se na nabídku aktuálně prodávaných Dacií. Logan MCV už nenabízí možnost 7 místné konfigurace ani motor 1,6 (již nějakou dobu se prodává nová generace). Lodgy sice benzínovou 1,6 nabízí, ale seškrcenou na ubohý výkon 60kw (s LPG dokonce 59kw). Osobně tento výkon považuji za naprosto nedostatečný pro rodinné auto, notabene když tazatel předpokládá častější provoz v plném obsazení.
no, hlavně že tu máme tebe. řeč je o ojetinách, takže nějaké tři čtyři roky z5 se určitě MCV dělalo i s motorem 1.6 77kw a překvapivě s ní mám i osobní zkušenost, neboť jí má soused a já jí už i řídil a má jí na plyn, světe div se i při zachování sedmi míst. a dokonce to jezdí docela svižně, protože to skoro nic neváží-tedy na dnešní poměry
My se sice bavíme o ojetinách, ale když si příspěvek na který jsem reagoval dokonce PŘEČTEŠ, zjistíš, že Dacie jako alternativu za podobnou cenu nabízel nové. Tříletého Logana MCV pořídíš za třetinu ceny Smaxe. Navíc srovnávat minulý a současný Logan dost dobře nejde - současný je už jen laciný, velikostně lehce nadprůměrný kombík nižší střední. Lodgy je zase příliš těžká ve vztahu k nabízeným motorům. Musíš se navíc smířit s tím, že ceně odpovídá zpracování auta.
´´stojí pakatel i jako nová´´ pro tebe tam asi mělo být ´´stála´´, on každý nesleduje všechny automobilky a jejich nové či inovované řady. ale v poho, my co nejsme hnidopiši pochopíme bez problémů a zbytečných invektiv o čem je řeč. tedy o tom že pokud chce tazatel něco rozumně ufinancovatelného pro rodinu ev. náklad je Logan MCV zajímavá a cenově výhodná nabídka


Někdo si prostě potřebuje vybít zlost a internet uzná jako nejvhodnější nástroj. Já se jen směju Ale k věci, toho Logana nebo Lodgy jsem myslel primárně ojetého a ty není problém s 1.6 sehnat. I jako nový dává smysl a podobně výkonný motor se určitě najde. Kamarád řemeslník má takové MCV a až na prkotiny je spokojený, o auto se nebojí a ušetří mu nutnost si kupovat k pracovnímu ještě rodinné. Ženě tak stačí prdítko do města.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Wtorek 07.10.2014 08:36, Ojetý dýzl
Tak dobře. Znovu opakuji, Smaxe s 2,3 můžeme škrtnout. Sice pro jiné, kterým 5 míst stačí a nevadí válec v kufru je to stále výborná volba.
Nic méně k těm dýzlům: já od roku 1995 do roku 2008 jezdil výhradbně na služebních Pežotech. Konkretně )ale to se už opakuji) šlo o posloupnost: 306/605/405/406/807/407, mez tím 2xOkatávka 1,9TDI a 1x Superb 2,5V6. Takže sumasumárum celkem asi 1,2megakm na naftových lízink (italský, na 3 roky). Na žádném z nich nedošlo nikdy k závadě na motoru. Auta se prodávala po 3 letech dál s nájezdem mezi 200-220tkm. Nejvíce se dožila 406 2,0HDI - 360tkm, pak šla do šrotu pro celkovou sešlot, maželka od kamráda, co ho ode mě koupil, ho dobila na ultimum. Ale pozor: měl jsem pak doma 4 OJETÉ naftové vozy, vždy se "zaručeným nájezdem. Např. OI jako referentský vůz 2 rky starý s ca 35tkm. Superb s "ověřeným a doloženým nájezdem ca 85tkm. P407SW s doloženým nájezdem 150tkm. Nájezdy odpovídaly ca 30-50tkm/rok dle stáří vozu.
OI: trvalé potíže s padáním do nouzáku, výměny čehokliv, čidel LMMm čištění lopatek turba, EGR ventilu, výměna turba, odpojování nějakých spínačů spojky, jinka auto cukalo při dojezdu. Superb - motro jakž takž, ale jasně se začala projevovat načatá převodovka po oněch "150tkm", stálě nějaké ůdrobnosti" za 5-7tKč. P404SW-FAP se začal ozývat ve 155tkm, žhaviče, at to vše na denním pořádku. Nakonec závada elektriky (nešlo startoavt), to se mi podařilo opravit svépomocí a zcela náhodou po 3 odtazích a 2 neúspěšných akcích v autoriz. servisu,vždy žena nedojela buď do práce a nebo naopak z práce domů.

Když to shrnu, děkuji, ojetý dýzl never more. Nikdy. Rdaši budu mít benzín, který prostě JE z princípu o řád spolehlivější a zejména levnější na servis. Někdo bude argumentovat, že například žhaviče je něco jako svíčky u benzínu. Není. Když žena potřebovala jet do práce a v -22°C nenastartovala, tak prostě nejela. Den dovolené, a další komplikace. Bydlím v místě, odkud nelze jet žádným autobusem resp. vlakemm a nebo strašně komlikovaně. To je daň za bydlení v relativním klidu mimo město. Servis pro mě stál vždy 1-2 dny ŘD, než e něco opravilo, ať to byly váhy u Oktávek, nebo turbo vyčist, nebo něco jiného. Další příklad byl otcův Focus 1,8TDDI. Opět krásné auto, ca 120tkm, záznamy u Forda seděly. Ovšem po roce nastaly problémy - napřed zase žhaviče, pak jakýsi ventil )nebyl to ale EHR), nakonc těsnění pod hlavou....

Fakt pohoda.

Benzín mám od roku 2008. Dosud jsem měl na firmě jedno jediné auto - benzín, 5 let, kupované jako ojeté s 65tkm, dnes má 193.000km. Neexistuje, že bych někam neodjel nebo neodjel. Dělám pravidelnýs ervis, tzn. oleje, brzdy, rozvody. Poruchy motoru? Co to je? neznám. Další auta benzínová, rovněž ojetá (nikdy nekupuji nové=škoda peněz), co jsem měl soužně se služebním, je to samé - s výjimkou jisté japonské rádobyexkluzivní značky, kde se rozsvítila kontrolka check engine a nezbylo, než jet 120km do města, kde na tuto značku mají diagnostiku a chybu vymazali. Nešlo o poruchu, ale o náhdoné rzosvícení kontrolky. Takže de facto i zde celkem pohoda, ale aby měl klid v duši, radši jsem tam jel a den ztratil. Podotýkám, že jezdím výlučně na japonských značkách SUbaru, Mazd a a nyní Infiniti. Nezmám potíže typu, že mi auto padá do nouzáku, neznám, co toje nenastarrtivat v zimě díky rosolu z naší kvalitní nafty, nevím, co to sjou propálené písty od kapajících vstřikovačů, neví,, co to je výměna turba....

Pro mě - a to nevnucuji nikomu - jde o jasné argumenty, proč ojetý dýzl nikdy víc. Pokud dýzl, tak jednině NOVÝ a se zárukou. Jinka ne.To radši připlatím litr na spotřebě (protože dnešní 2litry se všemi kurvítky setjně jezdí za 6,5-7,5/100, zatímco benzínový 2,0 jezdí za 8-8,5) a mám fakt klid. Nezamrzne mi benzín, auto jede.
Je to každého vec, ale můj pohled je takový.
A že bude hůř, je jen jasné, díky zvyšujícímu se podílu biopodílu MEŘo v naftě a dalším EURO 6,7,8,9 a bůhvíjakým dalším se bude árok na ojetou naftujen zyvšovat. Děkuji, nechchi.
reagować
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Wtorek 07.10.2014 17:56, Diesel x benzin
Plně souhlasím s příspěvkem výše, už jsem se v minulosti stal také klientem Bosch diesel servisů a vím co to stojí když si common-rail postaví hlavu a nedej bože závadu odhalí až ve třetím servisu. Na to musí každý přijít ale sám, že provozní náklady ojetého auta nejsou jen spotřeba a povinné ručení. Vzhledem k tazatelově nájezdu bych sháněl ze Švýcarska klidně prostornou benzinovou Previi z posledních let výrob y. Spotřeba bude sice vyšší, ale servisní náklady a riziko závad minimální. LPG je také alternativa , ale potom bych už rovnou nesmrtelnou V6 v Dodge Caravan/Chrysler Voyager. Za cenu na trhu velice nadhodnocených dvojčat S-max/Galaxy si můžete klidně koupit dva kusy nebo jeden ve verzi Grand
Moje rada zní, nefixovat se na jeden model auta a značku, u ojetiny je vždycky důležitější rodokmen a technický stav a někdy je lepší koupit něco nad čím člověk ani neuvažoval, ale splňuje to požadavky.
reagować
Michal 22
ilość wystąpień51
data registracji09.10.2008
Wtorek 07.10.2014 22:58, Benzín v MPV klidně
Já bych se benzínu ve velkém MPV nebál. Už se tu opakuji, mám Fiat Ulysse 1.gen. s 2.0 16V pod kapotou a spotřebu mám do 8,5 litru dle tankování. Každé ráno se studeným motorem s dětmi 2 km městem do školy, pak 12 km okresky/vesnice do práce. Nebo 3 km se studeným motorem do Tesca a zpět. Brzda provozu nejsem. Výlety celkovou spotřebu dost snižují, stejně tak dálniční jízda do 130 km/hod. Jet rychlostí 150 a víc je ale dělá v nádrži vír. Když si vezmu, že s Favoritem jsem jezdil v průměru za 8 litrů...
V případě S-MAXe bych se podíval po bezínu v dvoulitru. Moc jich není, ale tak nakonec se něco objeví.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 08.10.2014 09:46, RE: Benzín v MPV klidně
Michal 22 napisał:
Já bych se benzínu ve velkém MPV nebál. Už se tu opakuji, mám Fiat Ulysse 1.gen. s 2.0 16V pod kapotou a spotřebu mám do 8,5 litru dle tankování. Každé ráno se studeným motorem s dětmi 2 km městem do školy, pak 12 km okresky/vesnice do práce. Nebo 3 km se studeným motorem do Tesca a zpět. Brzda provozu nejsem. Výlety celkovou spotřebu dost snižují, stejně tak dálniční jízda do 130 km/hod. Jet rychlostí 150 a víc je ale dělá v nádrži vír. Když si vezmu, že s Favoritem jsem jezdil v průměru za 8 litrů...V případě S-MAXe bych se podíval po bezínu v dvoulitru. Moc jich není, ale tak nakonec se něco objeví.


přesně tak, loni jsem známému sehnal za 15k Sharana 2.8 VR6 v manuálu z roku 1997 (4 děti, žena na mateřské, staré auto se jim rozpadlo) se zaplacenou eko a platnou technickou, auto exteriér i interiér hnus, technicky až na výfuk ok. a jezdí mezi 10ti až 11ti litry na sto. samozřejmě kdyby s tím měl jezdit čistě po Praze tak je tam 15+, ale maloměsto, vesnice, okresky a sem tam dálnice a dá se to.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Środa 08.10.2014 10:20, S-MAX dýzl
Tak pánové, zejména však pro Pavlika:

nelenil jsem a načetl jsi si diskuze z fora Ford-klub, sekci S-Max.

Stručně: chuť na naftového ojeteého S-Maxe mě přešla po první stránce příspěvků, které tam píší netastní majitelé tohoto vozu s naftovým zázrakem pod kapotou. N I K D Y!

Doporučuji všem zájemců o výživné počteníčko před spaním.

PS: ještě někdo mě bude přesvědčovat o olítané naftě?
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 08.10.2014 10:58, Klasika
Jé, co já se tady nahádal a napočítal, kdy by nafta mohla mít smysl, ale je to marný, je to marný, je to marný. Všichni vidí jen tu spotřebu nebo nájezd na jednu nádrž.
A pak se většinou ukáže, že ti co se nejvíc hádají toho nafťáka měli od novoty... nebo najezdí bambilion, ale to je pro ty chudáky, co chtějí levné spolehlivé auto (naftu, že?) úplně k ničemu. Neznám snad nikoho, kdo v mém okolí koupil naftovou ojetinu, aby neřešil nějakou typickou závadu, byť to byl třeba "jen" dvouhmotový setrvačník.
reagować
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Środa 08.10.2014 13:22, jinak
Já bych teda pro 6-ti členou rodinu bral rozhodně něco většího než je Smax. Nás je 5 a Galaxy je nám kolikrát malý...
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Środa 08.10.2014 16:08, Nafta
Nafta je skvělá v případě, že nemá žádné z těch nových nesmyslných vychytávek typu CR, FAP apod. Ideálně bez turba. To pak jde o nesmrtelné motory... U aut typu S-max bych se nafty vyvaroval, protože ford jak známo nemá moc životaschopné diesely (všichni co znám s fordím dieselem nakonec splakali nad výdělkem). Od novoty super, jako ojetina vražda. Asi bych se vydal cestou Dacie nebo bych koupil ojetého Grand Chrysler Voyager.
reagować
mires
ilość wystąpień22
data registracji22.11.2010
Środa 08.10.2014 19:25, kvalita dieselu
Ford má diesel stejné kvality jako každý jiný výrobce, výrobců vstřikování je pár a záleží jen kterého dodavatele si automobilka zvolí. Hlavní problém je v majitelích. Když se o auto budou solidně starat, budou mu dávat kvalitní servis, měnit olej po 150000, dochlazovat turbo, atd... bude diesel sloužit dlouho a dobře. Bohužel někteří lidé šetří na servisu, jezdí dokud se něco totálně nevysype, a potom říkají kolik je oprava stála peněz. Benzín je vůči těmhle lidem odolnější, ale některé motorizace taky nevydrží věčně. Doporučovat dacii a chrysler je podle mě úplně mimo mísu. Obě auta stojí za prd, jak kvalitou tak spolehlivostí.
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Cztwartek 09.10.2014 09:05, vyber
Tak velké MPV s benzínem se prodává snad jenom v americe a nás jsou takové auta tak trochu exoti čítající pár desítek kusů, pak lidí co těmto autům skutečně rozumí, není u nás mnoho a hlavně musíte vědět, kteří to jsou. Tatka má poměrně rozšířenou Vitaru a na šotka v elektrice nemůžou servisy přijít už rok a jen radí, co by se mělo vyměnit a ono nic :(
Okruh poruch u dieselu je u všech značek víceméně podobný a S-Max nebude výjimkou, většina drahých poruch (čerpadlo, vstřikovače, setrvačník) se řeší zpravidla jednou za životnost auta což je pro prvního majitele vzhledem k úspoře akceptovatelné, ale pro kupujícího ojetiny trochu problém překousnut.
reagować
TOM
ilość wystąpień58
data registracji10.12.2007
Piątek 10.10.2014 10:53, Článek
Maličko zklamání z odpovědi autora článku.
Myslel jsem si, že půjde trochu víc do hloubky. Toto je jen stručné sepsání toho co už bylo napsáno ve starších článcích.
Přitom se myslím, že zrovna S-max si zaslouží hlubší rozebrání.
Jaký je rozdíl mezi verzemi 96 kW a 103 kW u dvoulitru? Jaké částky přináší filtr p.č. když bychom se mu měli vyhnout za cenu slabého motoru.
Není právě 1,8 TDCi pro šest lidí na takové auto už fakt slabá?
Co přináší a naopak bere silná 2,2 TDCi?
Nebylo by fajn třeba vědět o kolik je provoz 2,2 nákladnější? atd atd...

Jo, a ten turboefekt - taky věc opisovaná z čánku do článku. Prosím vás - co to je? Já samjozřejmě vím co to je - ale ono jako nejde podřadit, když mi klesnou otáčky pod cca 1300 ot? Kdo vůbec jezdí na tak nízké otáčky?
reagować
peterson75
ilość wystąpień18
data registracji07.03.2013
Piątek 10.10.2014 16:00, RE: Klasika
David V napisał:
Jé, co já se tady nahádal a napočítal, kdy by nafta mohla mít smysl, ale je to marný, je to marný, je to marný. Všichni vidí jen tu spotřebu nebo nájezd na jednu nádrž. A pak se většinou ukáže, že ti co se nejvíc hádají toho nafťáka měli od novoty... nebo najezdí bambilion, ale to je pro ty chudáky, co chtějí levné spolehlivé auto (naftu, že?) úplně k ničemu. Neznám snad nikoho, kdo v mém okolí koupil naftovou ojetinu, aby neřešil nějakou typickou závadu, byť to byl třeba "jen" dvouhmotový setrvačník.


..něco na tom bude, nafťáky jsem měl až na jednu výjimku od novoty a problém nebyl. Výjimka byla před 14-lety, kdy jsem koupil ojetý Peugeot 405 r.v. 1993, který když jsem ho pak prodával měl najeto 250000 km a dodnes s ním jezdí kamarád, kterému jsem ho prodal. Jenže tyto motory byly choulostivé snad jenom na přehřívání. Každé auto je pokladnička, ale co vím ze svého okolí tak u ojetého nafťáku o dost větší než u benzínu.
reagować
peterson75
ilość wystąpień18
data registracji07.03.2013
Piątek 10.10.2014 16:12, RE: Článek
TOM napisał:
Maličko zklamání z odpovědi autora článku. Myslel jsem si, že půjde trochu víc do hloubky. Toto je jen stručné sepsání toho co už bylo napsáno ve starších článcích. Přitom se myslím, že zrovna S-max si zaslouží hlubší rozebrání. Jaký je rozdíl mezi verzemi 96 kW a 103 kW u dvoulitru? Jaké částky přináší filtr p.č. když bychom se mu měli vyhnout za cenu slabého motoru. Není právě 1,8 TDCi pro šest lidí na takové auto už fakt slabá? Co přináší a naopak bere silná 2,2 TDCi? Nebylo by fajn třeba vědět o kolik je provoz 2,2 nákladnější? atd atd... Jo, a ten turboefekt - taky věc opisovaná z čánku do článku. Prosím vás - co to je? Já samjozřejmě vím co to je - ale ono jako nejde podřadit, když mi klesnou otáčky pod cca 1300 ot? Kdo vůbec jezdí na tak nízké otáčky?


Typická situace, kdy můžou klesnout otáčky pod 1300 - je když někde pomalu popojíždím na dvojku a nechci řadit do jedničky a očekávám že se motor "posbírá" (popojíždění po městě, krkolomný výjezd atd..). Předpokládám, že např. na čtyřku nikdo takto jezdit nebude i když dnes "moderní" rádci přeřazení mnohdy nutí do nesmyslně malých otáček.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.