Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.
Smysl ojetiny s dobrým motorem na LPG plně chápu a na rozdíl od tebe nemám s LPG nejmenší problém - sám jsem 3 auta s LPG v minulosti provozoval. Nicméně jako odpověď na konkrétní dotaz je 2,3 s LPG nevhodná, viz výše.
Ojetá nafta nemusí být problémová, stačí dodržet několik zásad. 1) nekupovat stočená auta s obligátním nájezdem 120-150 tisíc, která mají reálně 350+. 2) prověřit si technický stav a servisní historii konkrétního auta o které mám zájem. 3) ideálně kupovat od majitele, aby člověk viděl, kdo s autem jezdil a udělal si tak "obrázek" o pravděpodobném jízdním stylu a zacházení majitele.
Jinak TDCi nerovná se HDI - motory mají stejný technický základ, ale příslušenství kterým tak rád operuješ, jako vstřiky, turbo, katalyzátor a DPF jsou jiné (i použitou technologií). Stejně tak jiná je převodovka s spojka. Nedají se tedy přímo srovnávat. Dokonce i jízdním projevem jsou ty motory dost odlišné, Ford má pocitově výrazně jadrnější/dynamičtější projev, kdežto HDI je uhlazenější/kultivovanější.