TOM napisał:
Méně výkonný? 114kw x 125 kw,zrychlení - 8,7s x 8,5 s, max 223km/h x 225 km/h To jsou čísla na základě, kterých si troufám tyto dva motory ve shodném autě považovat za srovnatelně výkonné/dynamické. Zrovna motor 2,5 TDI oproti zmíněnému 2,2 TDCi nepřináší téměř žádné dynamické výhody , ale naopak pouze navýšení spotřeby. A jen ještě jedna připomínka-sám jezdíš (dobrý styl) pod tabulkovými hodnotami spotřeby, ale srovnáváš to s průměry z tabulek ostatních aut. Tím vzniká (možná ne záměrně) to matení čísly. Svůj dobrý styl jízdy bys (hypoteticky) přece používal i u jiného auta a dostal se taky pod tabulkové (průměrné) hodnoty. Proto si stále myslím, že rozdíl ve spotřebě by byl větší a tím pádem i větší úspora. Nebo myslíš, že ne?
Řekněme, že ano a výkonově jsou srovnatelné, ovšem TDCI pořád k porovnání chybí 2 válce, které navýší spotřebu. Z tabulek pro TDi jsem vybral druhou nejnižší spotřebu z grafu četností, abych nebyl nařčen z účelovosti. Svůj styl používám i u jiných aut, samozřejmě, ale V6 chrochtem jsem ještě neměl tu čest. Jezdil jsem Oktávkami II s 1,9 TDi mezi 5,3 a 5,5 litry.
Možná bych dosáhl rozdílu 2,5 litru, ale pro mě úspora na palivu není při malém nájezdu zajímavá. Pro mě je zajímavá globální úspora, takže koupím auto za 20% původní ceny (i když bych si mohl koupit nové), čímž ušetřím např. jednorázově 1/2 milionu. Pak úspora nějakých 30 tisíc za 4 roky pro mě nemá žádný význam. Naftové auto ve stejné hodnotě je pak většinou poukázka na problémy s překvapením zdarma.
To není matení čísly, to je globální pohled podložený 13-ti letým monitorováním nákladů a sledováním trendů v automobilismu.