mufik.martin napisał:
Dusane proc myslis ze castka za vstriky bude 35 tis? mysis ze prace bude tak draha? Pise se o tom vsude ze repase vstriku 4 tis, takze pak chybi uz jen prace ne? pokud tedy neni i cerpadlo KO
...že po při výměně vstřiků se pořádně odvedená oprava s preventivní kontrolou čerpadla (přetěsnění, nové válečky a botičky, když už je rozebrané) vyšplhá na minimálně 40 tisíc Kč. Úvaha o nižších nákaldech TDI má proto reálný základ, ale při stavu 200 tis km a výše dokáží PD jednotky odejít již také, jejich opravy navíc nejsou zcela na spadnutí. TDI vyžaduje výměnu rozvodů, TDCi má navěky řatězy. Olej pro TDI-PD běžně stojí 500 Kč (jasně šedo-černý trh méně) a navíc ho ty motory žerou, kdežto originál forďácký olej je za 195 Kč/l (nevim, kdo je jeho výrobcem, moc jsem mu nevěřil, ale nejsou s ním potíže). Turbodmychadla taktéž odcházejí na TDI-PD daleko více, passaty superby takřka pravidelně po 100 tis km, zejména při provozu na prodloužené servisní intervaly. Naopak mondea na turba skoro vůbec netrpí, a to ani závadami regulace, ani opotřebením - lepší mazání, chlazení, gemoetrická stabilita skříně dmychadla, která je součástí svodů. Závady regulace, u TDI tolik známé, nepřipadají u mondea od 2005 v úvahu již vůbec, protože zde je turbo Garret GT20, u kterého lopatkami hýbe ne pneumatický aktuátor, ale servomotor. A ten je utáhne i kdyby byly nejen zakarbonované, ale třeba i mírně zabetonované. Vzniku tohoto stavu navíc předchází tím, že ve volných chvílích s nimi kmitá.