0
powrót
 

diskuze k tématu: Nafta vs. Benzin s LPG

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 06.03.2014 12:49, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
Primcar napisał:
diky za prispevky , mel jsem problem s prihlasenim...prvni prispevek byl muj. -Auto je v planu si ponechat 6-7 let ,takze pripadna prestavba na LPG by se urcite vratila .-Bi-fuel verzi neni mhnoho a mondeo bude mit pri koupi cca 7 let ,tedy revize bomby bude brzy navic po 7 letech uz ten motor muze mit dost za sebou kdyz porad jezdil na plyn.-K tomu FAPu mel jsem ho jiz v C5 2001 2,2 HDI , tam narozdil od fordu sla napln ktera vydrzela cca 120tkm a diky ktere sel potom filtr jednoduse vyndat a vycistit.-K 2.0 TDCI - 7 let , nalitane vetsinou nad 160tkm, tedy vstriky na sebe nemusi nechat dlouho cekat,stejne FAP uz bude mit nejlepsi za sebou, kdyz vidim ceny repasi, navic tech neuspesnych repasi, kdy to pomuze jen na chvili,pak se hleda zavada jinde.-moto 2.0 benzin jsem mel v mondeu 2002 , odspodu trochu linejsi,ale na dalnici mi pripadal jako delany ano bylo to o neco lehci auto ,ale na dovolenou nalozeny kufr az po strechu ve dvou lidech a dalnice mu nic nedelala, tam bych se ho az tak nebal,tedy toho vykonu,teda pokud to je ten samy motor podle vykonu myslim, ze jo jen lehce vylepsen ? -s dojezdem uvadenym na LPG 450 km mi pripada jako velmi slusne , zvlast kdyz LPG je uz na kazdem rohu, ne jako CNG ...-nevim proc stale mi pripada provoz na LPG levnejsi nez na nafta , i kdyz vemu prestavbu ,tak u nafty za 6-7 let se urcite za takovou dobu neco drazsiho pokazi,samozrejme montaz a serizeni LPG od odbornika vlastnil jsem pouze 1,9 JTD ve fiatu ,super motor , nebo vyse zmineny 2,2 HDI . Kdyz vidim kolegy s koncern vozy kde se naftaky sypou, k tomu kolegy s peugeoty s hdi ktere nejsjou o mnoho pozadu, tak mam proste z nafty strach :( i kdyz kroutak u nafty nenahraditelny,proto jsem taky zacal tuhle diskusi abych zjistil co by mi mohlo pri mem najezdu vice vyhovovat...EDIT: kdyz vidim uspech s LPG u @ndre mam zajem urcite o vice informaci , nez jsi to tam nainstaloval , bylo puvodne v planu hned nebo temer ihned po koupi davat LPG nebo te jen prekvapila vyssi spotreba benzinu u 2.0 ? ano me to taky mestem bral 10 litru az na dalnici 130km/h se ustalil na 7 l.


Dneska mají auta už najeto kolem 160 tkm, protože český trh akceptuje, že se tohle auto dá ještě jako ojetina koupit. Před cca 10-ti lety to bylo obligátních 120 tkm. Takže pokud si někdo koupil před 7-mi lety nafťáka, aby s ním najel 160 tkm, tak je s prominutím magor, protože jej prodává v době, kdy se mu teprve vrátil rozdíl v ceně oproti levnější benzínové motorizaci s vyšší spotřebou.
Z toho lze usoudit, že realita je jiná, což podporuje statistický údaj o tom, že 40% ojetin má zmanipulovaný tachometr. A v tomto ohledu se obávám, že statistika může být příliš optimistická.
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Cztwartek 06.03.2014 13:04, benzin vs nafta
Mel jsem mondeo 2,2 TDCI 2006 a mama benzin 2.0 204. Oba facelifty a oba kombici. Jeste predtim jsem mel 2,0 TDCI, ktery mi po 4 mesisich ukradli, takze ho pak nahradil zmineny 2,2 TDCI.

Benzin opravdu nejel, na trojku to jeste jelo hezky, ale na 4ku a 5tku to bylo proste slaby. Spotreba benzinu byla 8,5L. 2.,0 TDCI me bral 6,7 a paradoxne 2,2 TDCI (bez filtru Euro3) me brala 6. Kdykoli jsme si s mamou z nejakeho duvodu prohazovali auta tak jsme se shodli, ze ta 2,2 je lepsi. Mama mela maly najezd, takze benzin byl jasna volba, ale bylo tezke ho najit, vybava zakladni, cena vyssi.
Jinak moje 2.2 TDCI mela najeto 278 tis km, po prvnim majiteli, nejaky manažer z německa. Serviska vyplněna jen do 120 tis km. Každopádně těm 278 tis km jsem věřil, ale mohlo tam být i více. Motor jel překrásně, oproti 2.0 TDCI je to znát. Spotřeba nižší, vstřiky i dvouhmnotu jsem měl OK, ale nevím, jestli to někdo měnil předemnou. Každopádně pokud bylo o auto staráno tak není problém ani takový nájezd. Maximálně uděláte vstřiky a je klid. Dvouhmota pokud už při zkušební jízdě nevibruje tak vydřží dlouho. Hlavně nepodtáčet motor. Když se dnes podíváte na inzeráty tak benzin je dražší, chudší výbava a malý výběr. Doporučuji klidně vzít naftu s v dobrém stavu a těch 30 tis na LPG si schovejte pro případný servis. SAmozřejmně jsem tankoval jedine OMW Maxmotion Diesel nebo Benzina Verva diesel. Bylo hodně znát na zvuku motoru a chodu na neutrál rozdíl v prémiovém palivu oproti třeba Tank Ono nebo Pap Oil kde jsem občas byl nucen tankovat když nebyla jiná možnost.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 06.03.2014 13:24, RE: benzin vs nafta
mufik.martin napisał:
Mel jsem mondeo 2,2 TDCI 2006 a mama benzin 2.0 204. Oba facelifty a oba kombici. Jeste predtim jsem mel 2,0 TDCI, ktery mi po 4 mesisich ukradli, takze ho pak nahradil zmineny 2,2 TDCI. Benzin opravdu nejel, na trojku to jeste jelo hezky, ale na 4ku a 5tku to bylo proste slaby. Spotreba benzinu byla 8,5L. 2.,0 TDCI me bral 6,7 a paradoxne 2,2 TDCI (bez filtru Euro3) me brala 6. Kdykoli jsme si s mamou z nejakeho duvodu prohazovali auta tak jsme se shodli, ze ta 2,2 je lepsi. Mama mela maly najezd, takze benzin byl jasna volba, ale bylo tezke ho najit, vybava zakladni, cena vyssi. Jinak moje 2.2 TDCI mela najeto 278 tis km, po prvnim majiteli, nejaky manažer z německa. Serviska vyplněna jen do 120 tis km. Každopádně těm 278 tis km jsem věřil, ale mohlo tam být i více. Motor jel překrásně, oproti 2.0 TDCI je to znát. Spotřeba nižší, vstřiky i dvouhmnotu jsem měl OK, ale nevím, jestli to někdo měnil předemnou. Každopádně pokud bylo o auto staráno tak není problém ani takový nájezd. Maximálně uděláte vstřiky a je klid. Dvouhmota pokud už při zkušební jízdě nevibruje tak vydřží dlouho. Hlavně nepodtáčet motor. Když se dnes podíváte na inzeráty tak benzin je dražší, chudší výbava a malý výběr. Doporučuji klidně vzít naftu s v dobrém stavu a těch 30 tis na LPG si schovejte pro případný servis. SAmozřejmně jsem tankoval jedine OMW Maxmotion Diesel nebo Benzina Verva diesel. Bylo hodně znát na zvuku motoru a chodu na neutrál rozdíl v prémiovém palivu oproti třeba Tank Ono nebo Pap Oil kde jsem občas byl nucen tankovat když nebyla jiná možnost.


Dyť já pořád říkám, že základní benzín do Mondea III je 2,5 V6.
reagować
@ndre
ilość wystąpień6
data registracji03.02.2012
Cztwartek 06.03.2014 13:34, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
Primcar napisał:
diky za prispevky , mel jsem problem s prihlasenim...prvni prispevek byl muj. -Auto je v planu si ponechat 6-7 let ,takze pripadna prestavba na LPG by se urcite vratila .-Bi-fuel verzi neni mhnoho a mondeo bude mit pri koupi cca 7 let ,tedy revize bomby bude brzy navic po 7 letech uz ten motor muze mit dost za sebou kdyz porad jezdil na plyn.-K tomu FAPu mel jsem ho jiz v C5 2001 2,2 HDI , tam narozdil od fordu sla napln ktera vydrzela cca 120tkm a diky ktere sel potom filtr jednoduse vyndat a vycistit.-K 2.0 TDCI - 7 let , nalitane vetsinou nad 160tkm, tedy vstriky na sebe nemusi nechat dlouho cekat,stejne FAP uz bude mit nejlepsi za sebou, kdyz vidim ceny repasi, navic tech neuspesnych repasi, kdy to pomuze jen na chvili,pak se hleda zavada jinde.-moto 2.0 benzin jsem mel v mondeu 2002 , odspodu trochu linejsi,ale na dalnici mi pripadal jako delany ano bylo to o neco lehci auto ,ale na dovolenou nalozeny kufr az po strechu ve dvou lidech a dalnice mu nic nedelala, tam bych se ho az tak nebal,tedy toho vykonu,teda pokud to je ten samy motor podle vykonu myslim, ze jo jen lehce vylepsen ? -s dojezdem uvadenym na LPG 450 km mi pripada jako velmi slusne , zvlast kdyz LPG je uz na kazdem rohu, ne jako CNG ...-nevim proc stale mi pripada provoz na LPG levnejsi nez na nafta , i kdyz vemu prestavbu ,tak u nafty za 6-7 let se urcite za takovou dobu neco drazsiho pokazi,samozrejme montaz a serizeni LPG od odbornika vlastnil jsem pouze 1,9 JTD ve fiatu ,super motor , nebo vyse zmineny 2,2 HDI . Kdyz vidim kolegy s koncern vozy kde se naftaky sypou, k tomu kolegy s peugeoty s hdi ktere nejsjou o mnoho pozadu, tak mam proste z nafty strach :( i kdyz kroutak u nafty nenahraditelny,proto jsem taky zacal tuhle diskusi abych zjistil co by mi mohlo pri mem najezdu vice vyhovovat...EDIT: kdyz vidim uspech s LPG u @ndre mam zajem urcite o vice informaci , nez jsi to tam nainstaloval , bylo puvodne v planu hned nebo temer ihned po koupi davat LPG nebo te jen prekvapila vyssi spotreba benzinu u 2.0 ? ano me to taky mestem bral 10 litru az na dalnici 130km/h se ustalil na 7 l.


Dvoulitrovy benzin jsem mel v hledacku uz s tim, ze pujde rovnou do LPG po koupi, bohuzel lehka zmena priorit me prinutila montaz odsunout o cca pul roku (takze jsem mel sanci taky vyzkouset provou ciste na benzin ;) S tou spotrebou hodne zalezi na profilu trati, ktere prevazne jezdite - prumer mam ted lehce pres 10 litru LPG, jednu nadrz jsem ciste v meste vyjel pres 12l/100km a opacny extrem byl zase vyjezd na dovolenou do Madarska, kde si Mondeo vzalo neco pres 8l/100km. Prestaveno u Cadka v Brne, po prvnich 3.000 km serizeni a od te doby spokojenost. Pokud pocitam v mem pripade s nejhorsim scenarem, tzn. podpalene ventily, tak orientacne by oprava hlavy motoru vysla na cca 20k CZK, jinak by vas zadne dalsi jobovky nemely u tohoto motoru potkat.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Cztwartek 06.03.2014 13:36, Benzin
Ja mam 2.0i 103kw(C5) benzin, predtym som mal 2.0HDI 66kw(Xsara). Musim povedat, ze aj ked je tam taky velky rozdiel vo vykone, pocitovo idu auta rovnako. Ostatne vsetko je na tom benzine lepsie. Najvacsi benefit je to, ze viem ze nastartujem a odidem. Na naftaku mi 3x zamrzla nafta (bolo -30) a v zime to nekurilo. A ten zvuk mi tiez vobec nechyba. Ked som si na tom zacinal trochu uzivat jazdu, menil som na striedacku pravu, lavu a znova pravu poloos. Spojka nova. 2x Tlmic torznych kmitov. Minula ma vymena vstrekov a turba, aj ked je pravda, ze turbo pri predaji uz trochu piskalo. Olej meneny kazdych 15t km, filtre vzdy original a menene vzdy s olejom. A este som nespomenul, ze cely cas som do toho samozrejme lial aditiva. Poviem k tomu len tolko, mam najazd tak 20t km /rok, ale urcite by som to uz za naftu nevymenil. Na tomto aute len jazdim, uz rok a pol, zatial nic neplanovane sa nestalo. Mam v toto auto doveru, aku nemam ani napr. ani k novemu firemnemu golfu 2.0TDI (a to ma 20t km).
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 06.03.2014 14:09, RE: Benzin
Citroenak napisał:
Ja mam 2.0i 103kw(C5) benzin, predtym som mal 2.0HDI 66kw(Xsara). Musim povedat, ze aj ked je tam taky velky rozdiel vo vykone, pocitovo idu auta rovnako. Ostatne vsetko je na tom benzine lepsie. Najvacsi benefit je to, ze viem ze nastartujem a odidem. Na naftaku mi 3x zamrzla nafta (bolo -30) a v zime to nekurilo. A ten zvuk mi tiez vobec nechyba. Ked som si na tom zacinal trochu uzivat jazdu, menil som na striedacku pravu, lavu a znova pravu poloos. Spojka nova. 2x Tlmic torznych kmitov. Minula ma vymena vstrekov a turba, aj ked je pravda, ze turbo pri predaji uz trochu piskalo. Olej meneny kazdych 15t km, filtre vzdy original a menene vzdy s olejom. A este som nespomenul, ze cely cas som do toho samozrejme lial aditiva. Poviem k tomu len tolko, mam najazd tak 20t km /rok, ale urcite by som to uz za naftu nevymenil. Na tomto aute len jazdim, uz rok a pol, zatial nic neplanovane sa nestalo. Mam v toto auto doveru, aku nemam ani napr. ani k novemu firemnemu golfu 2.0TDI (a to ma 20t km).


A víš proč pocitově jedou stejně? (víme, že když dojde na lámání chleba tak nejedou)
Protože nafťák má k dispozici cca 90% výkonu při cca 50% otáček a , zatímco v atmo benzínu je růst výkonu +/- lineární přes celé otáčkové spektrum. Proto při běžné jízdě 100 kW benzín reaguje obdobně, jako 66 kW nafta, když ovšem podřadíš a přehoupneš se u benzínu přes 60% otáčkovou hranici, nemůže tomu slabý diesel konkurovat. Ověřeno i v praxi ve stoupacích pruzích, kdy 2-3 vteřiny jsou schopny slabší nafťáky držet krok, než se mi 3-ka dostane k 3500 rpm.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień32
data registracji19.11.2024
Piątek 14.03.2014 11:57, silnicni dan LPG
Tak vyhody a nevyhody benzinu a nafty uz tady nejak jsou , ale v pripade toho mondea ktere jezdi dejme tomu za 6 l nafty nebo 10 l benzinu/lpg , se prida navrhovana silnicni dan na LPG tedy zdrazeni od roku 2015 s postupnym zvysovanim do roku 2022 ? to uz se potom LPG vubec nevyplati
Moc info o tom na netu neni nebo to nemuzu najit ale vite jak je to s EU ...
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 05.06.2014 14:14, re:
Dobrý den. Pro Váš roční nájezd se hodí spíše benzínový motor, u něhož následně můžete provést přestavbu na LPG. Ford Mondeo s benzínovým dvoulitrem je velmi spolehlivé auto, určitě s ním neuděláte chybu. Alternativou k mondeu může být například Mazda 6 nebo Toyota Avensis. I u nich doporučuji ověřené a spolehlivé benzínové motory.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.