0
powrót
 

diskuze k tématu: Nafta vs. Benzin s LPG

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 05.03.2014 12:14, Nafta vs. Benzin s LPG
Dobry den, je to dilema co vybrat. Rocni najezd 15-20 tkm z toho cca 40%mesto,40%mimo mesto,20% dalnice. Jestli naftu nebo benzin je mnoho nazoru ale co k tomu benzinu pridat LPG ?

K autu po mnoha recenzich zde na Tipcars a testech jinde, jsem dospel k nazoru, ze Ford Mondeo kombi 2007-2010 s 1.8 TDCi 92kw nebo benzin 2,0i 107kw bude dobra volba, ale jaky motor? Nebo je jeste jiny vuz ktery odpovida velikosti a pohodli Mondea a pritom ma overene benziny ?

1.8 TDCI nevyhoda \"citlive\"dvojhmoty, navic vstriky,turbo,cerpadlo... ? udajne jinak povedeny motor?
Nema filtr pevnych castic, a motor i hlava je stara litina, tedy kvalita nebo naopak ?

2.0 TDCI nechci kvuli drahemu strasaku filtru pevnych castic a navic budu mit 40% najezdu ve meste takze bych ho pekne ucpaval.

2.0i celkem overena benzinova verze na LPG jako delana, sice je pouze par inzeratu.

Ceny benzinovych ci naftovych verzi mondea jsou stejne, akorat pri koupi benzinu je tady 32 tKc za prestavbu LPG,coz bych teoreticky pri koupi nafty mel v zaloze pro pripadne opravy.
Diyk za rady ,postrehy pripadne vlastni zkusenosti.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Środa 05.03.2014 13:35, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobry den, je to dilema co vybrat. Rocni najezd 15-20 tkm z toho cca 40%mesto,40%mimo mesto,20% dalnice. Jestli naftu nebo benzin je mnoho nazoru ale co k tomu benzinu pridat LPG ? K autu po mnoha recenzich zde na Tipcars a testech jinde, jsem dospel k nazoru, ze Ford Mondeo kombi 2007-2010 s 1.8 TDCi 92kw nebo benzin 2,0i 107kw bude dobra volba, ale jaky motor? Nebo je jeste jiny vuz ktery odpovida velikosti a pohodli Mondea a pritom ma overene benziny ? 1.8 TDCI nevyhoda \"citlive\"dvojhmoty, navic vstriky,turbo,cerpadlo... ? udajne jinak povedeny motor? Nema filtr pevnych castic, a motor i hlava je stara litina, tedy kvalita nebo naopak ? 2.0 TDCI nechci kvuli drahemu strasaku filtru pevnych castic a navic budu mit 40% najezdu ve meste takze bych ho pekne ucpaval.2.0i celkem overena benzinova verze na LPG jako delana, sice je pouze par inzeratu.Ceny benzinovych ci naftovych verzi mondea jsou stejne, akorat pri koupi benzinu je tady 32 tKc za prestavbu LPG,coz bych teoreticky pri koupi nafty mel v zaloze pro pripadne opravy. Diyk za rady ,postrehy pripadne vlastni zkusenosti.


Je to těžké. Váš nájezd není ani velký ani malý. Motory jste vybral správně. Taky záleží, jak dlouho si chcete auto nechat, aby se vám případné investice vyplatily. Třeba na 2 roky bych to neřešil, koupil benzín a na benzín jezdil. Na 5 let bych si vybral konkrétní auta s oběma motory a to v nejlepším stavu koupil. Vstřiky a turbo je repasovatelné a řešitelné. Dvouhmota pokud není načlá může vydržet dlouho. Ničí ji hlavně podtáčení spojené s náhlým přidáním plynu. A i kdyby odešla, taky to nestojí na Forda hrůzu a vydrží dalších X desítek až set tisíc km. Benzínových 2,0 není velký výběr a drží si dost cenu. Ještě bych kontaktoval někoho z Ford fóra, kdo má zkušenosti s přestavbou tohoto motoru na LPG, aby to vůbec bylo možné. Některé motory LPG jednoduše nesnesou.
reagować
@ndre
ilość wystąpień6
data registracji03.02.2012
Środa 05.03.2014 17:39, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
Paul napisał:
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobry den, je to dilema co vybrat. Rocni najezd 15-20 tkm z toho cca 40%mesto,40%mimo mesto,20% dalnice. Jestli naftu nebo benzin je mnoho nazoru ale co k tomu benzinu pridat LPG ? K autu po mnoha recenzich zde na Tipcars a testech jinde, jsem dospel k nazoru, ze Ford Mondeo kombi 2007-2010 s 1.8 TDCi 92kw nebo benzin 2,0i 107kw bude dobra volba, ale jaky motor? Nebo je jeste jiny vuz ktery odpovida velikosti a pohodli Mondea a pritom ma overene benziny ? 1.8 TDCI nevyhoda \"citlive\"dvojhmoty, navic vstriky,turbo,cerpadlo... ? udajne jinak povedeny motor? Nema filtr pevnych castic, a motor i hlava je stara litina, tedy kvalita nebo naopak ? 2.0 TDCI nechci kvuli drahemu strasaku filtru pevnych castic a navic budu mit 40% najezdu ve meste takze bych ho pekne ucpaval.2.0i celkem overena benzinova verze na LPG jako delana, sice je pouze par inzeratu.Ceny benzinovych ci naftovych verzi mondea jsou stejne, akorat pri koupi benzinu je tady 32 tKc za prestavbu LPG,coz bych teoreticky pri koupi nafty mel v zaloze pro pripadne opravy. Diyk za rady ,postrehy pripadne vlastni zkusenosti.
Je to těžké. Váš nájezd není ani velký ani malý. Motory jste vybral správně. Taky záleží, jak dlouho si chcete auto nechat, aby se vám případné investice vyplatily. Třeba na 2 roky bych to neřešil, koupil benzín a na benzín jezdil. Na 5 let bych si vybral konkrétní auta s oběma motory a to v nejlepším stavu koupil. Vstřiky a turbo je repasovatelné a řešitelné. Dvouhmota pokud není načlá může vydržet dlouho. Ničí ji hlavně podtáčení spojené s náhlým přidáním plynu. A i kdyby odešla, taky to nestojí na Forda hrůzu a vydrží dalších X desítek až set tisíc km. Benzínových 2,0 není velký výběr a drží si dost cenu. Ještě bych kontaktoval někoho z Ford fóra, kdo má zkušenosti s přestavbou tohoto motoru na LPG, aby to vůbec bylo možné. Některé motory LPG jednoduše nesnesou.


Zdravim, podobne dilema jsem resil pred rokem a pul a nakonec jsem sel do 2.0 benzinu (107kw, Ford Mondeo kombi, 2008) a naslednou prestavbou na LPG. Najezd mam velice podobny (18-20k km rocne). Zatim musim odklepat na drevo, ale po necelych 20 tisicich km provozu na LPG nemam zadne problemy s motorem, spotreba se drzi na cca 10 litrech LPG/100 km (oproti cca 9.3 l/100 km u benzinu) + jednou za par tydnu natankuju par litru benzinu (auto na benzin startuje a cca prvni kilometr na nej jede nez se dostatecne ohreje pro prepnuti na LPG). Nadrz misto rezervy, vleze do ni cca 45-48 litru LPG coz staci na 450 km jizdy. LPG system je od IT firmy Lovato, dodatecne primazavani nemam, je zde pouzita funkce ridici jednotky LPG, ktera od cca 3.700 otacek pridava k plynu i trochu benzinu (pro chlazeni ventilovych sedel). Kontrola ventilove vule po cca 16.000 km na plyn nevykazala zadne zmeny. Penize jako vzdy az na konec - cela ta sranda (prestavba na LPG) prisla na 25.200 CZK, pokud mate zajem muzu doporucit firmu, u ktere jsem ji nechal provest (jsem z Brna).

Snad vam vyse uvedene pomuze v rozhodovani, pokud mate dalsi dotazy tak piste, zkusim dle moznosti odpovedet.
reagować
@ndre
ilość wystąpień6
data registracji03.02.2012
Środa 05.03.2014 17:41, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
Jinak pokud nekoho zajima, tak spotrebu (a dalsi naklady) si vedu na spritmonitoru, vice tady --> http://www.spritmonitor.de/en/detail/525870.html
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Środa 05.03.2014 20:00, Bi-fuel
Mondeo se dá pořídit, u nás bohužel ne, ale na německém trhu se prodávalo, jako verze bi-fuel, tzn. od výroby přestavěné na LPG nebo E85. Podíval bych se po takovém autě.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 05.03.2014 20:05, mondeo lpg
a proč si nekoupíte rovnou továrně přestavěné Mondeo? pokud vím tak se prodávají trifuel verze, lpg e85 a benzín, ideální kombinace.
reagować
Ne321
ilość wystąpień196
data registracji02.07.2013
Środa 05.03.2014 22:09, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobry den, je to dilema co vybrat. Rocni najezd 15-20 tkm z toho cca 40%mesto,40%mimo mesto,20% dalnice. Jestli naftu nebo benzin je mnoho nazoru ale co k tomu benzinu pridat LPG ? K autu po mnoha recenzich zde na Tipcars a testech jinde, jsem dospel k nazoru, ze Ford Mondeo kombi 2007-2010 s 1.8 TDCi 92kw nebo benzin 2,0i 107kw bude dobra volba, ale jaky motor? Nebo je jeste jiny vuz ktery odpovida velikosti a pohodli Mondea a pritom ma overene benziny ? 1.8 TDCI nevyhoda \"citlive\"dvojhmoty, navic vstriky,turbo,cerpadlo... ? udajne jinak povedeny motor? Nema filtr pevnych castic, a motor i hlava je stara litina, tedy kvalita nebo naopak ? 2.0 TDCI nechci kvuli drahemu strasaku filtru pevnych castic a navic budu mit 40% najezdu ve meste takze bych ho pekne ucpaval. 2.0i celkem overena benzinova verze na LPG jako delana, sice je pouze par inzeratu. Ceny benzinovych ci naftovych verzi mondea jsou stejne, akorat pri koupi benzinu je tady 32 tKc za prestavbu LPG,coz bych teoreticky pri koupi nafty mel v zaloze pro pripadne opravy. Diyk za rady ,postrehy pripadne vlastni zkusenosti.


Doporucuji nevymyslet blbosti a koupit 2.0TDCI 103kW, coz je osvedceny motor bez vetsich problemu. Co se tyce FAPu, tak ten uz je lepe poreseny nez v pocatcich produkce Mondea, kdy si s nim nikdo nevedel rady, navic v nejhorsim pripade jde vzdy vyndat. Zanaseni ve meste neni problem pri najezdu 40% ve meste, protoze to znamena ze hodne jezdite i venku a to staci. Problem s FAPem je, kdyz auto jezdi jenom ve meste a nelze tudiz dlouhodobe provest vycisteni filtru (typicky taxiky).
1.8TDCI je zastaraly motor a hodne slaby na tak velke auto, navic diky tomu ze to byl socialni diesel, tak jim vybavena Mondea jsou vetsinou i v socialnich vybavach. Problem s 2.0 107kW je ten, ze je jednak skoro nesehnatelny a jednak je to velmi zastaraly motor pochazejici jeste z devadesatek s pouze petistupnovou prevodovkou a v novem Mondeu se zejmena pri vyssich rychlostech dost trapi.
Fakticky pred faceliftem neni v Mondeu lepsi motorova volba nez 2.0TDCI 103kW, po faceliftu pak stafetu prebira 2.0TDCI 120kW.
reagować
Fajo
ilość wystąpień1
data registracji25.06.2011
Środa 05.03.2014 22:32, 2.0, Duratec HE 107kw na LPG mám.
Koupil jsem 2008 kdy měla 40000km. Nainstaloval LPG LandiRenzo. Najel jsem na něm 80 000km a zážitky to byly krásné. Spotřeba 9,5l plus nějaké drobné za plyn prvních pár km než se systém zahřál a přepl na plyn. Ale časem, po cca 50 000km začal motor zhasínat a kolísaly otáčky.
Nejdříve občas, takže jsem to neřešil. Ale ke konci to dělalo stále- kdykoli jsem sundal nohu z plynu, motor zhasl. Mechanik následně zjistil, že jsou rozhozené ventilové vůle, protože tento motor nemá hydroštely. Výsledek? Doporučení, po 50 000km kontrolovat ventilové vůle, po 100 000 udělat repas hlavy. Mě to stálo 14 000,- za opravdu a Mondeo jede dál. Mám právě 134 000.
Šel bych znova do plynu? Hmm, asi ano. I přes ty patálie s plynem jsem ušetřil čistých 40 000,-Kč. a to mi za to asi stojí. Nicméně bych byl rád, kdyby mi to někdo předem řekl, protože jsem projezdil a protelefonoval moře času, než se zjistilo, v čem závada vězí...

Mimochodem, tento motor jede opravdu moc hezky. Vyhovuje mi mnohem lépe svoji charakteristikou než diesel. Dá se s ním jet svižně a hbytě, ale Mondeo vyzývá spíše k plavné dynamické jízdě.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 05.03.2014 23:11, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
Ne321 napisał:
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobry den, je to dilema co vybrat. Rocni najezd 15-20 tkm z toho cca 40%mesto,40%mimo mesto,20% dalnice. Jestli naftu nebo benzin je mnoho nazoru ale co k tomu benzinu pridat LPG ? K autu po mnoha recenzich zde na Tipcars a testech jinde, jsem dospel k nazoru, ze Ford Mondeo kombi 2007-2010 s 1.8 TDCi 92kw nebo benzin 2,0i 107kw bude dobra volba, ale jaky motor? Nebo je jeste jiny vuz ktery odpovida velikosti a pohodli Mondea a pritom ma overene benziny ? 1.8 TDCI nevyhoda \"citlive\"dvojhmoty, navic vstriky,turbo,cerpadlo... ? udajne jinak povedeny motor? Nema filtr pevnych castic, a motor i hlava je stara litina, tedy kvalita nebo naopak ? 2.0 TDCI nechci kvuli drahemu strasaku filtru pevnych castic a navic budu mit 40% najezdu ve meste takze bych ho pekne ucpaval. 2.0i celkem overena benzinova verze na LPG jako delana, sice je pouze par inzeratu. Ceny benzinovych ci naftovych verzi mondea jsou stejne, akorat pri koupi benzinu je tady 32 tKc za prestavbu LPG,coz bych teoreticky pri koupi nafty mel v zaloze pro pripadne opravy. Diyk za rady ,postrehy pripadne vlastni zkusenosti.
Doporucuji nevymyslet blbosti a koupit 2.0TDCI 103kW, coz je osvedceny motor bez vetsich problemu. Co se tyce FAPu, tak ten uz je lepe poreseny nez v pocatcich produkce Mondea, kdy si s nim nikdo nevedel rady, navic v nejhorsim pripade jde vzdy vyndat. Zanaseni ve meste neni problem pri najezdu 40% ve meste, protoze to znamena ze hodne jezdite i venku a to staci. Problem s FAPem je, kdyz auto jezdi jenom ve meste a nelze tudiz dlouhodobe provest vycisteni filtru (typicky taxiky).1.8TDCI je zastaraly motor a hodne slaby na tak velke auto, navic diky tomu ze to byl socialni diesel, tak jim vybavena Mondea jsou vetsinou i v socialnich vybavach. Problem s 2.0 107kW je ten, ze je jednak skoro nesehnatelny a jednak je to velmi zastaraly motor pochazejici jeste z devadesatek s pouze petistupnovou prevodovkou a v novem Mondeu se zejmena pri vyssich rychlostech dost trapi.Fakticky pred faceliftem neni v Mondeu lepsi motorova volba nez 2.0TDCI 103kW, po faceliftu pak stafetu prebira 2.0TDCI 120kW.


Zastaralý v pojetí dnešní doby znamená spíše spolehlivý nebo také osvědčený. Nebo má snad někdo pocit, že dnešní produkce přeplňovaných moderních motorů je nějaké terno?
10 x si koupím Duratec VE vyvíjený začátkem devadesátých let než nějaké TSi nebo THP s pokrokovými systémy přímého vstřiku, spalováním chudé směsi a odpojováním chlazení během zahřívání motoru.
Takže do Mondea IV bych výkonově volil 5-ti válec od Volva, ale i na něj se vytáhl nějaký ten škraloup, takže pak zbývá předchozí Duratec HE, který se v minulé generaci skutečně osvědčil. Neobsahuje nic, co by nemile finančně překvapilo, jen má díky větší hmotnosti s autem trochu víc práce, za což si nechá o něco více zaplatit. Nafta je u mě do ojetiny out. Kupovat si dobrovolně hrozbu, že zůstanu viset jen kvůli několika procentní úspoře na palivu není nic pro mě. To raději o tu úsporu na palivu koupím levnější auto a v benzínu.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Cztwartek 06.03.2014 09:06, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
David V napisał:
Ne321 napisał:
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobry den, je to dilema co vybrat. Rocni najezd 15-20 tkm z toho cca 40%mesto,40%mimo mesto,20% dalnice. Jestli naftu nebo benzin je mnoho nazoru ale co k tomu benzinu pridat LPG ? K autu po mnoha recenzich zde na Tipcars a testech jinde, jsem dospel k nazoru, ze Ford Mondeo kombi 2007-2010 s 1.8 TDCi 92kw nebo benzin 2,0i 107kw bude dobra volba, ale jaky motor? Nebo je jeste jiny vuz ktery odpovida velikosti a pohodli Mondea a pritom ma overene benziny ? 1.8 TDCI nevyhoda \"citlive\"dvojhmoty, navic vstriky,turbo,cerpadlo... ? udajne jinak povedeny motor? Nema filtr pevnych castic, a motor i hlava je stara litina, tedy kvalita nebo naopak ? 2.0 TDCI nechci kvuli drahemu strasaku filtru pevnych castic a navic budu mit 40% najezdu ve meste takze bych ho pekne ucpaval. 2.0i celkem overena benzinova verze na LPG jako delana, sice je pouze par inzeratu. Ceny benzinovych ci naftovych verzi mondea jsou stejne, akorat pri koupi benzinu je tady 32 tKc za prestavbu LPG,coz bych teoreticky pri koupi nafty mel v zaloze pro pripadne opravy. Diyk za rady ,postrehy pripadne vlastni zkusenosti.
Doporucuji nevymyslet blbosti a koupit 2.0TDCI 103kW, coz je osvedceny motor bez vetsich problemu. Co se tyce FAPu, tak ten uz je lepe poreseny nez v pocatcich produkce Mondea, kdy si s nim nikdo nevedel rady, navic v nejhorsim pripade jde vzdy vyndat. Zanaseni ve meste neni problem pri najezdu 40% ve meste, protoze to znamena ze hodne jezdite i venku a to staci. Problem s FAPem je, kdyz auto jezdi jenom ve meste a nelze tudiz dlouhodobe provest vycisteni filtru (typicky taxiky).1.8TDCI je zastaraly motor a hodne slaby na tak velke auto, navic diky tomu ze to byl socialni diesel, tak jim vybavena Mondea jsou vetsinou i v socialnich vybavach. Problem s 2.0 107kW je ten, ze je jednak skoro nesehnatelny a jednak je to velmi zastaraly motor pochazejici jeste z devadesatek s pouze petistupnovou prevodovkou a v novem Mondeu se zejmena pri vyssich rychlostech dost trapi.Fakticky pred faceliftem neni v Mondeu lepsi motorova volba nez 2.0TDCI 103kW, po faceliftu pak stafetu prebira 2.0TDCI 120kW.
Zastaralý v pojetí dnešní doby znamená spíše spolehlivý nebo také osvědčený. Nebo má snad někdo pocit, že dnešní produkce přeplňovaných moderních motorů je nějaké terno? 10 x si koupím Duratec VE vyvíjený začátkem devadesátých let než nějaké TSi nebo THP s pokrokovými systémy přímého vstřiku, spalováním chudé směsi a odpojováním chlazení během zahřívání motoru. Takže do Mondea IV bych výkonově volil 5-ti válec od Volva, ale i na něj se vytáhl nějaký ten škraloup, takže pak zbývá předchozí Duratec HE, který se v minulé generaci skutečně osvědčil. Neobsahuje nic, co by nemile finančně překvapilo, jen má díky větší hmotnosti s autem trochu víc práce, za což si nechá o něco více zaplatit. Nafta je u mě do ojetiny out. Kupovat si dobrovolně hrozbu, že zůstanu viset jen kvůli několika procentní úspoře na palivu není nic pro mě. To raději o tu úsporu na palivu koupím levnější auto a v benzínu.


Jenže u Mondea je typický problém, že zachovalý benzín se těžko hledá. Dieselů je X krát víc. A když už se najde zachovalý benzín, tak bývá dražší a třeba i s horší výbavou + pak výše popsané sr*ní s LPG. Jízdně mi sice víc sedí benzínová charakteristika, ale asi bych si nechal peníze stranou na případný repas 1,8 TDCi a už jen tankoval kvalitní naftu a nalil tam aditivum. Mechanický základ je poctivý.
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Cztwartek 06.03.2014 09:43, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
20 tisíc není nájezd pro naftu. Na druhou stranu, nevidím tu nikde recenze o tom, jak někdo narval do naftového auta desetitisíce, aby jezdilo. Těch strašáků je dost, ale nepotká to každého, zdaleka ne.
Pokud LPG, potom bych se s důvěrou obrátil na verzi od výrobce.
E85 je podle mého skromného názoru úspora 30% na pořízení paliva, ale o 15% vyšší spotřeba, takže reálně skoro nic. S riziky vyplývajícími z provozu na tenhle druh paliva. A možností natankovat skoro nikde...
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Cztwartek 06.03.2014 09:48, RE: mondeo lpg
tomaskrtek napisał:
a proč si nekoupíte rovnou továrně přestavěné Mondeo? pokud vím tak se prodávají trifuel verze, lpg e85 a benzín, ideální kombinace.


na mobile.de není na prodej ani jedno, takže bude jednodušší sehnat jednorožce.
btw. docela tomu rozumím, buď budu jezdit na plyn, nebo na E85, ale obojí dohromady nedává smysl...

reagować
Ne321
ilość wystąpień196
data registracji02.07.2013
Cztwartek 06.03.2014 10:30, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
David V napisał:
Zastaralý v pojetí dnešní doby znamená spíše spolehlivý nebo také osvědčený. Nebo má snad někdo pocit, že dnešní produkce přeplňovaných moderních motorů je nějaké terno? 10 x si koupím Duratec VE vyvíjený začátkem devadesátých let než nějaké TSi nebo THP s pokrokovými systémy přímého vstřiku, spalováním chudé směsi a odpojováním chlazení během zahřívání motoru. Takže do Mondea IV bych výkonově volil 5-ti válec od Volva, ale i na něj se vytáhl nějaký ten škraloup, takže pak zbývá předchozí Duratec HE, který se v minulé generaci skutečně osvědčil. Neobsahuje nic, co by nemile finančně překvapilo, jen má díky větší hmotnosti s autem trochu víc práce, za což si nechá o něco více zaplatit. Nafta je u mě do ojetiny out. Kupovat si dobrovolně hrozbu, že zůstanu viset jen kvůli několika procentní úspoře na palivu není nic pro mě. To raději o tu úsporu na palivu koupím levnější auto a v benzínu.


Kdyz ja nevim jestli je potreba byt az takovy prizdis*ac a kupovat motor primarne podle toho jestli se neco muze nekde nahodou porouchat nebo nemuze. Ten motor je proste jizdne mnohem horsi nez TDCI, v tak velkem aute moc nejede, aby jel tak se musi vytacet, jenze pak zase hluk a spotreba, na dalnici chybi sesty stupen... Proste dobry motor pred deseti lety, ale dnes je vyvoj i pozadavky na motory uplne nekde jinde.
Ta dvoulitrova TDCIcka jsou dnes velmi slusne provozovatelna, pripadne servisni naklady se v pohode pokryji z uspory na palivu a jizdne je ten motor uplne nekde jinde.
LPG ma zase svuj vlastni set problemu, nemluve o faktu, ze do noveho Monde se vejde jenom 50ti litrovy toroid (dost typicke pro nova auta s dojezdovkami), coz take neni zadna dojezdova hitparada.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Cztwartek 06.03.2014 11:23, RE: mondeo lpg
Reno napisał:
tomaskrtek napisał:
a proč si nekoupíte rovnou továrně přestavěné Mondeo? pokud vím tak se prodávají trifuel verze, lpg e85 a benzín, ideální kombinace.
na mobile.de není na prodej ani jedno, takže bude jednodušší sehnat jednorožce.btw. docela tomu rozumím, buď budu jezdit na plyn, nebo na E85, ale obojí dohromady nedává smysl...


u nás na prodej je... sauto
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 06.03.2014 11:41, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
Ne321 napisał:
David V napisał:
Zastaralý v pojetí dnešní doby znamená spíše spolehlivý nebo také osvědčený. Nebo má snad někdo pocit, že dnešní produkce přeplňovaných moderních motorů je nějaké terno? 10 x si koupím Duratec VE vyvíjený začátkem devadesátých let než nějaké TSi nebo THP s pokrokovými systémy přímého vstřiku, spalováním chudé směsi a odpojováním chlazení během zahřívání motoru. Takže do Mondea IV bych výkonově volil 5-ti válec od Volva, ale i na něj se vytáhl nějaký ten škraloup, takže pak zbývá předchozí Duratec HE, který se v minulé generaci skutečně osvědčil. Neobsahuje nic, co by nemile finančně překvapilo, jen má díky větší hmotnosti s autem trochu víc práce, za což si nechá o něco více zaplatit. Nafta je u mě do ojetiny out. Kupovat si dobrovolně hrozbu, že zůstanu viset jen kvůli několika procentní úspoře na palivu není nic pro mě. To raději o tu úsporu na palivu koupím levnější auto a v benzínu.
Kdyz ja nevim jestli je potreba byt az takovy prizdis*ac a kupovat motor primarne podle toho jestli se neco muze nekde nahodou porouchat nebo nemuze. Ten motor je proste jizdne mnohem horsi nez TDCI, v tak velkem aute moc nejede, aby jel tak se musi vytacet, jenze pak zase hluk a spotreba, na dalnici chybi sesty stupen... Proste dobry motor pred deseti lety, ale dnes je vyvoj i pozadavky na motory uplne nekde jinde.Ta dvoulitrova TDCIcka jsou dnes velmi slusne provozovatelna, pripadne servisni naklady se v pohode pokryji z uspory na palivu a jizdne je ten motor uplne nekde jinde. LPG ma zase svuj vlastni set problemu, nemluve o faktu, ze do noveho Monde se vejde jenom 50ti litrovy toroid (dost typicke pro nova auta s dojezdovkami), coz take neni zadna dojezdova hitparada.


To je o prioritách. Tenhle motor (2.0 TDCi od PSA) máme v rodině v Mondeu. Nakoupen před 2-ma roky se 165 tkm na tacho, jako 3-letý. Během 1. roku vyměněn 2-hm setrvačník se synchronem na 3-ce za bratru 42 tisíc. Pro nájezd 10 tkm/rok ( 50% město / 50% dálnice), na který je provozován, mi to předplatné na levné ježdění přijde dost vysoké. Do oprav jsem na svém benzínu za 5 let dal asi 60% uvedené částky a nic z toho nebylo na motoru, ale hold jezdím o 90 hal/km dráž.
Ty popisované věci se dějí, jen se s nimi málokdo veřejně pochlubí. Mám několik známých s naftovými ojetinami a většina řešila nějaké typicky naftové issue.
Švagr - EGR (Focus I auto ještě nemá najeto ani 100 tkm), druhý švgr viz výše. Kamarád 2-hm setrvačník (na Passatu), další kamarád čerpadlo (Zafira DTI), syn kolegy v práci vstřikovače (Focus II).
Takže kdo nechce být přizdisráč, prosím, nakupujte s vidinou úspor naftové pohony. Jde o to, jestli je primárně chcete nebo si myslíte, že ušetříte.
reagować
Primcar
ilość wystąpień35
data registracji06.03.2014
Cztwartek 06.03.2014 11:58, Nafta vs. Benzin s LPG
diky za prispevky , mel jsem problem s prihlasenim...prvni prispevek byl muj.

-Auto je v planu si ponechat 6-7 let ,takze pripadna prestavba na LPG by se urcite vratila .

-Bi-fuel verzi neni mhnoho a mondeo bude mit pri koupi cca 7 let ,tedy revize bomby bude brzy navic po 7 letech uz ten motor muze mit dost za sebou kdyz porad jezdil na plyn.

-K tomu FAPu mel jsem ho jiz v C5 2001 2,2 HDI , tam narozdil od fordu sla napln ktera vydrzela cca 120tkm a diky ktere sel potom filtr jednoduse vyndat a vycistit.

-K 2.0 TDCI - 7 let , nalitane vetsinou nad 160tkm, tedy vstriky na sebe nemusi nechat dlouho cekat,stejne FAP uz bude mit nejlepsi za sebou, kdyz vidim ceny repasi, navic tech neuspesnych repasi, kdy to pomuze jen na chvili,pak se hleda zavada jinde.

-moto 2.0 benzin jsem mel v mondeu 2002 , odspodu trochu linejsi,ale na dalnici mi pripadal jako delany ano bylo to o neco lehci auto ,ale na dovolenou nalozeny kufr az po strechu ve dvou lidech a dalnice mu nic nedelala, tam bych se ho az tak nebal,tedy toho vykonu,
teda pokud to je ten samy motor podle vykonu myslim, ze jo jen lehce vylepsen ?

-s dojezdem uvadenym na LPG 450 km mi pripada jako velmi slusne , zvlast kdyz LPG je uz na kazdem rohu, ne jako CNG ...

-nevim proc stale mi pripada provoz na LPG levnejsi nez na nafta , i kdyz vemu prestavbu ,tak u nafty za 6-7 let se urcite za takovou dobu neco drazsiho pokazi,samozrejme montaz a serizeni LPG od odbornika
vlastnil jsem pouze 1,9 JTD ve fiatu ,super motor , nebo vyse zmineny 2,2 HDI . Kdyz vidim kolegy s koncern vozy kde se naftaky sypou, k tomu kolegy s peugeoty s hdi ktere nejsjou o mnoho pozadu, tak mam proste z nafty strach :(
i kdyz kroutak u nafty nenahraditelny,proto jsem taky zacal tuhle diskusi abych zjistil co by mi mohlo pri mem najezdu vice vyhovovat...

EDIT: kdyz vidim uspech s LPG u @ndre mam zajem urcite o vice informaci , nez jsi to tam nainstaloval , bylo puvodne v planu hned nebo temer ihned po koupi davat LPG nebo te jen prekvapila vyssi spotreba benzinu u 2.0 ? ano me to taky mestem bral 10 litru az na dalnici 130km/h se ustalil na 7 l.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Cztwartek 06.03.2014 12:09, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
Primcar napisał:
diky za prispevky , mel jsem problem s prihlasenim...prvni prispevek byl muj. -Auto je v planu si ponechat 6-7 let ,takze pripadna prestavba na LPG by se urcite vratila .-Bi-fuel verzi neni mhnoho a mondeo bude mit pri koupi cca 7 let ,tedy revize bomby bude brzy navic po 7 letech uz ten motor muze mit dost za sebou kdyz porad jezdil na plyn.-K tomu FAPu mel jsem ho jiz v C5 2001 2,2 HDI , tam narozdil od fordu sla napln ktera vydrzela cca 120tkm a diky ktere sel potom filtr jednoduse vyndat a vycistit.-K 2.0 TDCI - 7 let , nalitane vetsinou nad 160tkm, tedy vstriky na sebe nemusi nechat dlouho cekat,stejne FAP uz bude mit nejlepsi za sebou, kdyz vidim ceny repasi, navic tech neuspesnych repasi, kdy to pomuze jen na chvili,pak se hleda zavada jinde.-moto 2.0 benzin jsem mel v mondeu 2002 , odspodu trochu linejsi,ale na dalnici mi pripadal jako delany ano bylo to o neco lehci auto ,ale na dovolenou nalozeny kufr az po strechu ve dvou lidech a dalnice mu nic nedelala, tam bych se ho az tak nebal,tedy toho vykonu,teda pokud to je ten samy motor podle vykonu myslim, ze jo jen lehce vylepsen ? -s dojezdem uvadenym na LPG 450 km mi pripada jako velmi slusne , zvlast kdyz LPG je uz na kazdem rohu, ne jako CNG ...-nevim proc stale mi pripada provoz na LPG levnejsi nez na nafta , i kdyz vemu prestavbu ,tak u nafty za 6-7 let se urcite za takovou dobu neco drazsiho pokazi,samozrejme montaz a serizeni LPG od odbornika vlastnil jsem pouze 1,9 JTD ve fiatu ,super motor , nebo vyse zmineny 2,2 HDI . Kdyz vidim kolegy s koncern vozy kde se naftaky sypou, k tomu kolegy s peugeoty s hdi ktere nejsjou o mnoho pozadu, tak mam proste z nafty strach :( i kdyz kroutak u nafty nenahraditelny,proto jsem taky zacal tuhle diskusi abych zjistil co by mi mohlo pri mem najezdu vice vyhovovat...


sedmiletá nafta může-a zhusta i mívá-za sebou klidně 300tkm. myslel jsem že chcete něco novějšího. v tom případě je benzín rozumnou volbou. a nechat přestavět na plyn. a nebál bych se jít do českého Magicu od ostravského HL Propanu.
reagować
BMW528i
ilość wystąpień372
data registracji07.01.2013
Cztwartek 06.03.2014 12:11, LPG
Pokud to má být k mondeu, tak bych volil podle toho co je pro Vás příjemnější, na ježdění a které auto bude v lepším stavu. Osobně bych volil benzín s lpg a motor V8 nebo alesponň R6. na jízdu je mnohem příjemnější než nafta, která je do 2000otáček mrtvá a ve 3000 už zase netáhne.
Jinak doporučuji mrknout i na BMW 5 nebo Mercedes E, auta jsou stejně velká, pokud slevíte trochu z roku výroby,tak je za tu cenu koupíte a je mnohem lepší.
reagować
Primcar
ilość wystąpień35
data registracji06.03.2014
Cztwartek 06.03.2014 12:13, LPG
@ tomaskrtek - ano chci mondeo 2007-2010, vas odkaz na auto: vypada sice super ale je pres muj rozpocet ktery bude max. 200tkc .
Prvni LPG co jsem ridil bylo Lovato v ziguliku a nasledne BRC ktere se kazilo ale to bylo x let zpet a karbec navic...
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Cztwartek 06.03.2014 12:31, RE: Nafta vs. Benzin s LPG
Ono to s tím ojetým dieslem je vždycky taková loterie, pokud někomu auto posloužilo 200tis km téměř bez investic, tak na nový majitel musí počítat s nějakou investicí, záleží jak se s autem zachází, aditiva do nafty, servis a tohle všechno nový netuší jak bylo postaráno.
Možná než hledat na těžké mondeo poměrně slabý dvoulitr by bylo lepší se poohlídnout směrem do japonska (avensis, M6, accord) kde automobilky nabízí slušné benzíny.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.