BobanHTP napisał:
Klára napisał:
Děkuji moc za rady. Nejvíce se přikláním k Ford Focus combi 1.6 74kw benzín.
Zdravím Kláro, mám doma Ford Focus II 1.6 74kw a kamarád má VW Golf V 1.6. Obě auta jsou velmi solidní, motory jsou si velmi podobné, Ford ale seženete za stejný peníz novější a lépe vybavený (jděte po ESP, někdy se opravdu hodí
).Golf je tichší a má měkké výplně dveří. Focus má zase motor živější a odolnější podvozek, a pro mě má velké plus, že je kapánek vyšší, takže při častém nastupování a vystupování to oceníte
U Golfu občas zlobí klapky automatické klimatizace - oprava velmi drahá, u Fodu autoklima nezlobí prakticky vůbec. Naopak U Fordu se občas odlepí nějaká plastová lišta - oprava v desetikorunách
U Fordu je tuhžší řízení a řazení ale opět jen o cca 10%, takže nemusíte poznat, není to vada, jen ať víte.Co udělat po koupi: 1. Nechte vyměnit olej a olejový filtr2. Nový vzduchový filtr a kabinový filtr (bohatě stačí levný neoriginál)3. Pokud vám to finance dovolí dejte rovnou vyměnit rozvodovou sadu - neriskujte zničení motoru, nestojí za to. Nikdy nevíte na 100% historii vozu
4. Já po koupi ojetiny vyměním i svíčky, není to drahá záležitost.5. Nechte zkontrolovat brzdy pro jistotu, možná bude třeba vyměnit brzdové destičky - stokoruny6. Nechte zkontrolovat chladící kapalinu a brzdovou kapalinu - automechanik už bude vědět7. Pokud jsou sjeté pneu, raději kupte nové, další 4 roky se nebudete starat a nebudete brzdit očima
. Stačí úplně Sava, Nokian apod, nekupujte úplně levné Matador nebo Barum apod. - ty už po mírném sjetí dělají hluk a mají horší chování na kluzkém povrchu
8. Jestliže jezdíte krátké trasy, raději používejte kvalitní benzín jako Shell a OMV, mají lepší aditiva.
Strašně moc děkuji za informace. A doporučení co s autem po koupi. Určitě nechám vyměnit i rozvody. Kamarádovi se toto přesně stalo. Koupil auto se "servisní knížkou" s tím, že jsou dělané rozvody a přitom nebyli. Oprava ho stála pokud si dobře pamatuji cca 40tis.