mufik.martin napisał:
Nemyslel jsem ani tak rezani zatacek, tam nejvetsi problem nevidim, jako spis rozjezdy a brzdeni, preci jen kdyz se clovek potrebuje jen trosku svozneji rozjet aby odbocil v krizovatce (nemyslim sprinty) tak je obcas problem s prenosem sily a koal zacnou hrabat. To same obcas pri brzdeni, brzdy to ma skvele, prirovanl bych je k Puntu II. co jsem mel, ale sirsi gumy na brzdnou drahu by se taky urcite vyplatili, ale asi je to hlavne tim, ze tam mam zimaky :(
Tak to vidím na kombinaci dvou věcí. Větší průměr disku ještě neznamená automaticky širší kola, i na 17" disky jsou pneumatiky s šířkou 205 mm jako na 16", jen mají jiné profilové číslo (nižší bočnici).
Větší průměr disku a tím pádem nižší bočnice gumy sníží žvejkání kol při rychlém průjezdu zatáčkou a vozidlo bude v zatáčce jistější. Vzhledem k tomu, že přilnavost se neokecá, tak se hranice smyku nezmění. Na rozjezd a brždění nebude mít výška bočnice výraznější vliv, sníží se ale komfort.
Širší guma se může projevit lepší brzdnou dráhou a lepším rozjezdem, ale jen za dobrých podmínek (suchý asfalt), na mokru nebo sněhu to je naopak výrazně horší. Taky se tím zvýší spotřeba.