Citroenak napisał:
Co sa tyka spotreby oleja, mozem vam dat par rad. Moju c5 som opat kupil s 'malou' skrytou vadou, a sice byvalemu majitelovy sa asi roztrhli rozvody, kedze na ne kaslal, tak motor opravil ako to islo najlacnejsie a poslal to dalej. Zvysok auta je ale ako novy, tak mu odpustam :)Na zaciatku auto zralo tak 2 litre na 15t km a zdalo sa mi to moc. Moje predchadzajuce auto nezralo nic. Preto som to zacal riesit. Z oleja total 5W 40 som presiel na 10W 40. Tento je este v papieroch napisany ako povoleny olej. To boli najlepsie casy, auto zralo trochu menej oleja, ale pocitovo islo lepsie. Zabudol som este povedat, ze su zle piestne kruzky, tlaky na valcoch okolo 8. Auto islo dobre, lenze moja blba povaha mi nedovolila to neriesit a nemysliet na to. Tak som sa zmieril s tym, ze tento motor budem menit, ale predtym sa s nim pobavim. Prva vec su oleje. Kedze ma cakala dovolenka a po dialnici olej 10W 40 odchadzal dost rychlo (toci skoro 4t otacok pri 160), tak som chcel dat total 10W 50. Lenze zohnat ho bol problem, a tak som zobral to, co bolo na sklade (valvoline 5W 50). Tento olej po dialnici skoro nemizol,lenze pri studenom motore po meste isiel 1/1 s benzinom. Navyse kedze som dal 50 na teply motor, vyzera to tak, ze vole v motore po tej dialnici sa zvysili, a teraz, ked tam mam opat 10W40, uz zerie aj ten celkom dost. Takze pozor na oleje, ak tam raz date hustejsi, na redsi to uz nikdy dobre nepojde. Teraz mi to zerie tak 4 litre na 15t km, ale na pocudovanie auto pekne startuje, drzi volnobezne otacky, a podla mna dovod nizkej spotreby benzinu su nizsie trenia v motore. Samozrejme katalyzator to uz pomaly vzdava, a sanie je cele od oleja. Mna este caka pokus s vodikom a potom pojde motor do traktora :)Inak pekna recenzia, zda sa ze mame velmi podobne povahy.
Já bych motor měnil nerad, protože jede velmi dobře. S olejem laborovat nehodlám hned z několika důvodů:
1) mám hydrostavy, pro které by viskórnější olej mohl být problém a riziko podpálení ventilů mi za to nestojí
2) mám hydraulický napínák řetězu a vizkóznější olej by prothoval dobu napnutí, nehledě k obecné vlastnosti řetězů (vytahování), nepůjdu přeskočení řetězu naproti
3) zmíněné zvětšené vůle po aplikaci viskóznějšího oleje by se mi také nelíbily
4) lehkoběžné oleje prostě ke ztrátám inklinují
Olej 5W30 stojí cca 150 Kč/l, takže finanční hledisko je zanedbatelné (3 Kč/100 km). Ovšem to, že nebudu měnit specifikaci oleje, prošlo vývojem. Dříve jsem o záměně za vizkóznější olej také uvažoval, ale čtením různých problémů a názorů jsem se od tohoto řešení odchýlil. Navíc totiž nevím, zda se olej ztrácí spíše na studeném motoru, což by znamenalo přejít z 5W na 10W nebo na teplém motoru, což znamená z 30 na 40. Na studeném jsou relevantní body 1) a 2) a na teplém bod 3).
A kat se zatím ukázal bez újmy.
Jinak dík za ohlas.