Kozař napisał:
Ono s tím bržděním je to složitý, za prvé když se přesedne s auta bez abs do auta s abs tak má člověk hodně dlouhej čas strach na to pořádně hupsnout. A za druhé hrozně záleží na povrchu jednou jsem při mrskutě kamošovi ukazoval jak brzdí Octa a z něj málem vylítly všechny ty bechery a zelený a já samozřejmě střízlivý jsem najednou měl pocit že moje jakési vnitřní já je setrvačností 20 metrů před autem, ale je fakt, že to skoro nekopalo takže asi byl ideálně čistý asfalt. V krizovce už mi to za...
ABS samo o sobě citlivé není a jeho citlivost se nedá ani nastavovat. ABS reaguje jen podle toho, pokud se nějaké kolo přestane otáčet. To, čím mnozí míní citlivé ABS, jsou příliš jedovaté brzdy, kde se obtížně dávkuje brzdný účinek. Jel jsem v pár autech, kde brzdový pedál nekladl žádný odpor a maximální brzdný účinek byl na 2 cm a necitlivá noha znamenala, že celá posádka každou chvíli visela v pásech. Nejelo se mi s tím dobře, když jsem věděl, že budu brzdit, bylo to OK, ale když se vyskytla nějaká situace, tak jsem dycky to přehnal a na kluzku by mohly být problémy nemít ABS.
Jinak v zimě je ABS plus pokud člověk chce brzdit a musí manévrovat, pokud chce z kopce jen brzdit, takto zas takový plus není. S ABS totiž zpomaluje auto zpomalením kola s nejhorší adhezí.