martin.svambergFB napisał:
David V napisał:
martin.svambergFB napisał:
Mam tento motor v Mondeu z posledniho mesice, kdy se vyrabelo s timto motorem a bez filtru PC, uz po faceliftu a v limitovane serii Ghia (12/2010), ktera koncila. Recenzi bych napsal podobne jako autor. Vuz jsem kupoval "novy" s par stokilometry z nemeckeho Ford autosalonu. Prvni vymenu oleje vuz absolvoval po roce a 900km(dlouho stal na sklade), druhou po dvou letech v 8tis km. Treti vymenu budu realizovat v 18tis km. Asi to znit jako neuveritelne, ale mam dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km, jezdime bezne ve 2+novorozenec, rychlosti dle maxim 50/90/130. Nekolikrat jsem vyuzil i origininalni tazne a s vlekem Agados a nakladem cca 100kg jsem mel spotrebu 4,9/100km.Tento vikend jsem byl na Morave na vinobrani, 70% po dalnici 130km/hod, dost proti vetru, po 300km jsem mel spotrebu 5,2l. DO 1000otacek se motor moc neprojevuje,ale mezi 1700-2700 je to nezmar. Co se tyce nafty, autu dopravam Vervu od Benziny. Predchozi vuz jsme meli Octavii 2009 1,9 TDI, Octavie i Mondeo ma svoje vyhody/nevyhody,nyni jsem max. spokojen, ale na Oktavku vzpominam rad, i pres jeji chyby (spotreba oleje, drahy servis,zajem zlodeju....).
A to jsou měřené údaje ručně nebo opsané z PP? Já mám třeba údaje z PP pesimističtější, než je realita.
Merim palubnim pocitacem a pro overeni spravnoti obcas i tankovanim do plne nadrze. ODchylku u palubniho pocitace mam tak +-1-2dcl/100km. Jak jsem napsal, se spotrebou jsem nadmiru spokojen a na spritmonitor.de je vice majitelu 1,8TDCI v Mondeu 2007- se spotrebou pod 5l/100km, takze nejsem urcite sam.
V této souvislosti jsem si vzpomněl na jeden příspěvek na fóru, který popisoval důsledky extrémně ekonomické jízdy:
"Buďte všichni pozdraveni! Mám pro vás zajímavý příběh, který zdá se, ještě nikdo nezmínil. Takže: pracuji jako hasič a díky příteli Kalouskovi jsem přišel od nového roku o podstatnou část platu. Snažím se tedy (více než kdy jindy) jezdit úsporně. Hodně úsporně. Takže Příbram - Praha zvládnu za 4,2 a Praha - Příbram za 4,7. Není na tom žádný kumšt - motor vytáčím jen lehounce svou pavoučí nožkou, přičemž po vyjetí na dálnici zařadím šestku a tacho držím "vteřinku" pod 100 km/h. Čili žádná divočina - prostorem proplouvám lehkostí leopardího pšouku. Původně jsem s obavami sledoval otáčkoměr, který se držel na nějakých 1600 a na mou otázku "a fakt se nemůže nic posrat?" mě přítel hasič-mechanik uklidnil, že "to tyhle motory v pohodě zvládnou". Po cca šesti měsících takovéhoto ježdění jsem však jiného přesvědčení - rizika tu jsou, a jaká! Jsem tedy zavázán vám své empirické poznatky předat, neboť kromě toho že se s dvoulitrem ploužíte po dálnici jako trotl, vás mohou potkat tato podivná ukrutenství:
Závada 1: motor začal cukat, netáhl a po "tempomatí" šestce vypnuté spojkou téměř vždy chcípl. Vyřešeno ve Fordu - mechanik Richard sedl za volant, šlápl prudce na plyn a já s hrůzou zjistil, že jsem měl celou dobu ve výfuku ukrytou černou dýmovnici. Naštěstí v zadu nikdo nestál, asi by mu zmrzl úsměv ve fungl novém kominickém hábitu. Poučení - tím jak motor nevytáčíte, usazují se splodiny, které pak ucpávají výfukový systém. Jednou za čas tedy "šlápnu na podlahu" (nejčastěji ve městě , rychl. stupeň 2) a se zármutkem sleduji ve zpětném zrcátku vyděšené tváře řidičů mizících v oblaku hustého černého dýmu.
Závada 2: motor přestal táhnout a turbo vyhlásilo stávku. Vyřešeno ve Fordu. Tím jak jsem turbo nepoužíval (nebo používal minimálně) se stalo něco s lopatkami turba. Prý se nějak vzpříčily. (mechanik je opět rozpohyboval) Jednou za nádrž dám tedy turbu přijít k pořádné práci. Řidiči jedoucí na dálnici Praha - Příbram pak mohou čas od času sledovat podivně se chovající vůz ploužící se stovkou, který znenadání, z nepochopitelných příčin, a často i s kouřovou clonou, mizí za obzorem rychlostí 180 Km/h.
Závada 3: Snad géniové zodiakální, snad osumapadesátá vyšší inteligence, spikly se proti ubohému hasiči, neboť můj KIT mi dal poznat barvu své oranžové motorové kontrolky a přestal opět táhnout. Do 2 100 ot. akceleroval dobře, ale pak svůj výkon již nezvyšoval. Ve Fordu mi řekli že ty rozkalibrované vstřiky mám z toho, že s tim jezdim jako ... ehm.. ano - nevypočitatelně je to pravé slovo. Nová kalibráž - 460 Kč.
Když to vyprávím někomu kdo se cítí být mechanikem, tento vážně pokyvuje hlavou a konstatuje že "to je přece jasný". Sranda ovšem je, že před tím mě na to nikdo nebyl schopen upozornit. Takže otázka: dokázal by někdo tato rizika ekonomické jízdy předvídat? Potažmo čekají mě ještě nějaká? Dík za odpovědi. Jirka"