Pavlik napisał:
David V napisał:
On je to v podstatě nerovný boj a i tak se většina naftových aut vyplácí až po překročení 100 tisíc km.
To není pravda, hodně aut je k dostání za stejnou cenu v naftě i benzínu (sice v rámci různých prodejních akcí, ale reálně je), nebo se rozdíl v ceně smaže po ujetí nějakých 50 tisíc km. To se týká nových aut, u ojetin je situace pro diesel ještě vhodnější - dieselů je v nabídce často násobně víc než benzínových verzí (takže je z čeho vybírat) a často jsou levnější než benzinové varianty (případ tvého oblíbeného mondea). Uvedené se samozřejmě týká aut nižší střední třídy a větších, tedy aut "normální velikosti".
No vidíš, další ukázka nerovnosti boje. Nafta se mnohdy ještě podbízí. Ale proč? Jaký je k tomu důvod?
Co se týká rozdílu cen, tak pokud jsem v nedávné minulosti hledal rozdíly cen, tak začínal obvykle na 50 tisících Kč, což je rozptyl cca 140 tkm - 70 tkm podle rozdílu spotřeb (1-2 litry pro malá auta a nižší střední třídu). Velkou roli hraje, zda se porovnává s atmo benzínem, neboť tam jsou cenové rozdíly větší, nezřídka i 100 tisíc Kč (tedy ještě nedávno, teď tesně před psaním příspěvku jsem to, pravda, nekontroloval). A tam už je to pro mnoho provozovatelů na pováženou, a to i s přihlédnutím k tomu, že se nakonec může naftová motorizace prodávat v důsledku přetlaku za stejnou cenu nebo dokonce levněji než benzínová.
U ojetin je sice v naftě velký výběr, ale také větší riziko nemilé investice a troufám si i tvrdit, že díky tomu větší sklony si některý parametr nadlepšit.
Konkrétně zmíněné Mondeo v naftě se vlastně nakonec ani nevyplatilo. V té době bylo o 100 tisíc dražší a cena spadla pod úroveň benzínového. Rozíl spotřeb 1,5 litru pro stejně výkonné 2-litry nám dělá 140 tisíc km do srovnání nákladů a nad 200 tisíc km ho skoro nikdo anonymně nekoupí, takže se musí prodávat někde kolem 150-160 tkm nebo lhát nebo jít hodně dolů z cenou, což zase zvyšuje ten rentabilní nájezd.