0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Kuga - další SUV v testu spotřeby

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 13:02, Autorovi
Výpočet kombinované spotřeby v závěrečné tabulce mi nesedí proti udajům výrobce. Ve městě o 0,5 litru navíc, mimo město o 0,3 litru méně. Jak je možné, že kombinace vám vyjde o 0,7 litru víc než výrobci, když by to rozhodně nemělo být více než o 0,5 kdyby to bylo jen město? Počítáte kombinaci jinak než výrobce a máte to zřejmě špatně, když se vám to stává opakovaně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 13:26, RE: Autorovi
Kolodмj napisał:
Výpočet kombinované spotřeby v závěrečné tabulce mi nesedí proti udajům výrobce. Ve městě o 0,5 litru navíc, mimo město o 0,3 litru méně. Jak je možné, že kombinace vám vyjde o 0,7 litru víc než výrobci, když by to rozhodně nemělo být více než o 0,5 kdyby to bylo jen město? Počítáte kombinaci jinak než výrobce a máte to zřejmě špatně, když se vám to stává opakovaně.
Puntičkáři )
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 14:03, RE: Autorovi
Kolodмj napisał:
Výpočet kombinované spotřeby v závěrečné tabulce mi nesedí proti udajům výrobce. Ve městě o 0,5 litru navíc, mimo město o 0,3 litru méně. Jak je možné, že kombinace vám vyjde o 0,7 litru víc než výrobci, když by to rozhodně nemělo být více než o 0,5 kdyby to bylo jen město? Počítáte kombinaci jinak než výrobce a máte to zřejmě špatně, když se vám to stává opakovaně.
Kombinaci nepočítám jako výrobce. To prostě nejde. Laboratorní podmínky jsou zcela odlišné od reálné provozu. Za více odpovídající jsem považoval předešlou metodiku, ale to je na dlouhé téma.

Vím, že kombinovaná spotřeba je mixem spotřeby ve městě a mimo něj, ale takto to v praxi nejde.

Při sledování spotřeby ve městě jezdím po hlavním městě, křízem krážem, vždy ve stejnou denní dobu ...

Mimo město uvádím spotřebu dosaženou běžnou jízdou mimo Prahu (rychlostní silnice atd.).

Kombinovaná spotřeba mi nikdy nemůže vyjít v průměru obou předchozích, jelikož do ní zahrnuji i jízdu po dálnici, čímž lépe odrážím realistickou spotřebu, kterou by dosáhla většina motoristů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 14:03, Motor
Už jsem to někde napsala, ne že by dvoulitrový diesel byl problémovou motorizací, ale z celé nabídky naftových motorů Citroën (ano, "správně" PSA/Ford) jej, vzhledem k objemu, považuji za "nejslabší", nejméně výjimečný, nijak nevybočující (snad o něco kultivovanějším chodem, než nabídne konkurence), oproti ostatním motorům 1.4 počínaje V6 2.7 HDi (TDCi) konče (no vlastně 3.6 TD V8 konče). Ano dvoulitrový diesel bude určitě v praxi nejprodávanější, ale o "level" výše, by vůz posunul 2.2 HDi Biturbo (nechci stále otravovat tím samým, ale já rozdíl mezi oběma motory vidím jako HODNĚ zásadní).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 15:47, RE: Motor
Kylie napisał:
Už jsem to někde napsala, ne že by dvoulitrový diesel byl problémovou motorizací, ale z celé nabídky naftových motorů Citroën (ano, "správně" PSA/Ford) jej, vzhledem k objemu, považuji za "nejslabší", nejméně výjimečný, nijak nevybočující (snad o něco kultivovanějším chodem, než nabídne konkurence), oproti ostatním motorům 1.4 počínaje V6 2.7 HDi (TDCi) konče (no vlastně 3.6 TD V8 konče). Ano dvoulitrový diesel bude určitě v praxi nejprodávanější, ale o "level" výše, by ...
Motor 2.2HDI biturbo by jistě byl mnohem lepší, ale není zároveň i mnohem dražší? Pokud by byl za příplatek např. 80k Kč oproti 2-litru, tak si asi oprávněne spousta lidí nechá zajít chuť. Jirka S.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 16:07, maly navrh :)
zmeny v clanku jsou jiste k lepsimu ... lehke zprehledneni tabulek, vymaz popisu trasy (pekne bokem i kdyz se mi nenacita :)). Ale primlouval bych se, kdyby slo nejak auto vice zatizit, napr. nalozit kufr, a obsadit dalsimi dvema lidmi, at tam jsou aspon 3 ... pripadne prihodit dalsi zatez. A zkusit to pak project stylem "economy - normal", at je videt, o kolik vic si to cca vezme, kdyz se tomu nalozi na hmotnosti, nikoli jen jizdnim stylem. To by se vsak muselo provest treti mereni :) Kdyby vam chybeli figuranti, rad se vice ci mene casto zucastnim jako "naklad" :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 16:17, RE: Motor
free78 napisał:
Motor 2.2HDI biturbo by jistě byl mnohem lepší, ale není zároveň i mnohem dražší? Pokud by byl za příplatek např. 80k Kč oproti 2-litru, tak si asi oprávněne spousta lidí nechá zajít chuť. Jirka S.
Hlavne 2.2 biturbo (vlastne twinturbo, jsou zapojeny v serii) do Fordu neprijde, aspon ne v nejblizsi dobe. Biturbo si nechava PSA pro sebe, Ford ma jednoturbovou modifikaci s 129kW. Osobne mi to prijde tez divne, ale kdyz muze mit dvou/jedno turbovou modifikaci i zminovany 2.7V6 HDi, tak se nicemu nedivim.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 16:31, RE: Motor
sybok_ok napisał:
Hlavne 2.2 biturbo (vlastne twinturbo, jsou zapojeny v serii) do Fordu neprijde, aspon ne v nejblizsi dobe. Biturbo si nechava PSA pro sebe, Ford ma jednoturbovou modifikaci s 129kW. Osobne mi to prijde tez divne, ale kdyz muze mit dvou/jedno turbovou modifikaci i zminovany 2.7V6 HDi, tak se nicemu nedivim.
S těmi jedním a dvěma turby a různými výkony ... to bohužel nerozhodují motoráři, ale marketing (a komerční boje a tlaky a taktika..)...bohužel.
Jsem si vědoma finančního rozdílu mezi "obyčejným" čtyřválcem 2.0 a "top" variantou 2.2 HDi Biturbo, ale i tak si myslím, že rozdíl stojí za to (důvody jsem vysvětlila výše, srovnáváme naprostý "standard" a revoluční "top" produkt - více jsem se o něm rozepsala v textu pod nákupem škody felicia 20.9. 21:39). Vím, že za rozdíl v ceně se dá koupit ne úplně špatné jeté auto, ale je-li to možné, považuji za správné "podporovat" nejmodernější technologie (a kdo to v tomto případě udělá - "odměnu" si vyslouží...)
U V6 2.7 HDi si nejsem jista, že se "finta" s jedno/dvouturbovou modifikací dělá, resp. myslím že NE. V Jaguar, Citroën i Range Rover je, domnívám se, stále týž motor... (vždy jedno turbo na jednu řadu válců)
Kylie
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 16:32, RE: Motor
sybok_ok napisał:
Hlavne 2.2 biturbo (vlastne twinturbo, jsou zapojeny v serii) do Fordu neprijde, aspon ne v nejblizsi dobe. Biturbo si nechava PSA pro sebe, Ford ma jednoturbovou modifikaci s 129kW. Osobne mi to prijde tez divne, ale kdyz muze mit dvou/jedno turbovou modifikaci i zminovany 2.7V6 HDi, tak se nicemu nedivim.
Ford dával 2.2TD 114kw do mondea někdy od 2005, ja ho mám v Jaguaru X type a musím říct že táhne velmi slušně. Ten by do KUGY asi stačil? Ale mám pocit že ford tento motor nenabízí ani do nového mondea nebo ano?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 18:47, RE: Motor 2.2 Biturbo
SADAM napisał:
Ford dával 2.2TD 114kw do mondea někdy od 2005, ja ho mám v Jaguaru X type a musím říct že táhne velmi slušně. Ten by do KUGY asi stačil? Ale mám pocit že ford tento motor nenabízí ani do nového mondea nebo ano?
SADAM má vždy pravdu! Nenabízí, bohužel. Nešlo mi ale ani tak o konkrétní motor, jako o fakt, že zatímco ve voze typu Mondeo a X-type jsou dvě deci objemu znát, ve voze typu SUV (horší aerodynamika), čtyřkolky (která "užere" více výkonu, než neznalý očekává) má výkonější motor jednoznačně smysl. Proč si PSA nechává ono Biturbo 2.2 HDi "jen" pro modely svých značek a neposkytne ho Fordu jako ostatní své diesly netuším, ale pro Ford (Volvo, Mazda, Jaguar) to škoda rozhodně je (do Land Rover se dává verze s jedním turbem, nemýlím-li se). No, to je bohužel vítězství "politiky" nad technikou.
Pěkný den, Kylie
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 19:57, RE: Autorovi
Petr - TipCars.com napisał:
Kombinaci nepočítám jako výrobce. To prostě nejde. Laboratorní podmínky jsou zcela odlišné od reálné provozu. Za více odpovídající jsem považoval předešlou metodiku, ale to je na dlouhé téma.

Vím, že kombinovaná spotřeba je mixem spotřeby ve městě a mimo něj, ale takto to v praxi nejde.

Při sledování spotřeby ve městě jezdím po hlavním městě, křízem krážem, vždy ve stejnou denní dobu ...

Mimo město uvádím spotřebu dosaženou běžnou jízdou mimo Prahu (rychlostní silnice atd.).

Kombinovaná spo...
Výrobce počítá kombinovanou spotřebu podle nějaké metodiky z údajů "ve městě" a "mimo město". Nečekám, že to bude nějaký složitý vzoreček a nebude patrně těžké ho asi sehnat. Že naměříte v reálném provozu něco jiného než výrobce podle přesně definovaného jízdního cyklu, to je jasné, ale pak už by bylo vhodné použít stejný vzoreček pro výpočet. Mě to vychází něco jako 40% město, 60% mimo město, kdybyste to spočítali takto, tak by vám vyšlo 6,5, což mi přijde přiměřenější hodnota k tomu, co jste naměřili.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 20:13, Spotřeba
Kolodмj napisał:
Výrobce počítá kombinovanou spotřebu podle nějaké metodiky z údajů "ve městě" a "mimo město". Nečekám, že to bude nějaký složitý vzoreček a nebude patrně těžké ho asi sehnat. Že naměříte v reálném provozu něco jiného než výrobce podle přesně definovaného jízdního cyklu, to je jasné, ale pak už by bylo vhodné použít stejný vzoreček pro výpočet. Mě to vychází něco jako 40% město, 60% mimo město, kdybyste to spočítali takto, tak by vám vyšlo 6,5, což mi přijde přiměřenější hodnota k tomu, co jste naměřili.
Do výpočtu jste zapomněl "vzít" Okruh I + II s průměrnou spotřebou 5.6 a 10.5 litru ... a spotřeba výsledných 7.1 litru/100 km v reálu opravdu spíše odpovídá spotřebě při "běžném ježdění". Znám tento motor z vozu, kde má pravděpodobně menší spotřebu než v SUV a dlouhodobý průměr 6.5 litru dosáhnete, jen když jízdy městem omezíte na nutné minimum (ostatně jako skoro u všech vozů). Přesto bych průměrnou spotřebu 7 litrů na sto kilometrů považovala u tohoto typu vozu v kombinaci s "dostatečně" výkonným motorem za "rozumnou".
"Oficiální" ůdaje automobilek (všech, bez výjimky) je nutno brát "s rezervou".
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 21:52, Milá Kylie
Milá Kylie, předem se omlouvám že příspěvek není k tomuto konkrétnímu tématu, ale je trošku všeobecnější. Je vidět že se vám nedělá problém promlouvat do jakékoliv diskuse a hrajete si na velkého "odborníka/odbornici", ale skutečně pochybuji o vašich takto širokých znalostech. Mé znalosti jsou na té úrovni, že se nesnažím, na rozdíl od vás zasahovat do každé diskuse, ale jen do těch, ke kterým mám co říci. Jak řikáte již v minulých článcích, prý najezdíte pouhých 30 - 40 tisíc kilometrů za rok, a někdy ani to ne. To mi na to že si říkáte odborník/odbornice na všechny auta přijde docela málo, jelikož já, jako běžný pracující člověk najedu něco kolem 100 000 km ročně, a rozhodně si nehraji na vševěda, na rozdíl od vás. Je mi naprosto jasné, že mi v reakci na tento příspšvek položíte několik otázek,opět těch obdobných, kterých jsme byli svěkdy ve vašich předchozích reakcích(co si to dokazujete?, apod.), takže už s tím jakžtakž počítám. Na závěr bych chtěl jen dodat, že to jak zde říkal již jeden kolega několik článků předtím, považuji vaše příspěvky za jistý druh nežádoucího spamu, a též bych vám taktéž doporučil založit si vlastní web, nebo chatovou místnost, kde můžete dále šířit vaše "odborné" názory a né jimi zaplavovat nebohou internetovou diskusi. Přeji pěknou noc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 22:07, RE: Milá Kylie
John Matrix napisał:
Milá Kylie, předem se omlouvám že příspěvek není k tomuto konkrétnímu tématu, ale je trošku všeobecnější. Je vidět že se vám nedělá problém promlouvat do jakékoliv diskuse a hrajete si na velkého "odborníka/odbornici", ale skutečně pochybuji o vašich takto širokých znalostech. Mé znalosti jsou na té úrovni, že se nesnažím, na rozdíl od vás zasahovat do každé diskuse, ale jen do těch, ke kterým mám co říci. Jak řikáte již v minulých článcích, prý najezdíte pouhých 30 - 40 tisíc kilometrů za rok, ...
Milý Johne (dnes John?), najedete-li sto tisíc kilometrů ročně (neb vím co to znamená), klobouk dolů! Čím a kde jezdíte? Transports Interntinaux Routiers?
2 x opakovaně zmiňujete: "říkáte si odbornice" - kde? kdy?
Mluvte o sobě v jednotném čísle, nejste Jeho Výsost!
Pěkný den a slunce v duši, Kylie


reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 22:19, RE: Milá Kylie
John Matrix napisał:
Milá Kylie, předem se omlouvám že příspěvek není k tomuto konkrétnímu tématu, ale je trošku všeobecnější. Je vidět že se vám nedělá problém promlouvat do jakékoliv diskuse a hrajete si na velkého "odborníka/odbornici", ale skutečně pochybuji o vašich takto širokých znalostech. Mé znalosti jsou na té úrovni, že se nesnažím, na rozdíl od vás zasahovat do každé diskuse, ale jen do těch, ke kterým mám co říci. Jak řikáte již v minulých článcích, prý najezdíte pouhých 30 - 40 tisíc kilometrů za rok, ...
Mimochodem, právě jsem se dočetla, že v česku si vůz za cenu od milionu korun nahoru kupují 2% obyvatelstva (takže já patřím mezi cca 3%), což jsem netušila a což by, kromě toho že jsem žena, mohlo vysvětlovat ...
Trefila jsem "hřebík na hlavičku"?
Kylie
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 22:20, RE: Motor 2.2 Biturbo
Kylie napisał:
SADAM má vždy pravdu! Nenabízí, bohužel. Nešlo mi ale ani tak o konkrétní motor, jako o fakt, že zatímco ve voze typu Mondeo a X-type jsou dvě deci objemu znát, ve voze typu SUV (horší aerodynamika), čtyřkolky (která "užere" více výkonu, než neznalý očekává) má výkonější motor jednoznačně smysl. Proč si PSA nechává ono Biturbo 2.2 HDi "jen" pro modely svých značek a neposkytne ho Fordu jako ostatní své diesly netuším, ale pro Ford (Volvo, Mazda, Jaguar) to škoda rozhodně je...
To je normální marketing a jeho zákulisí. Ve své době (dnes dané značky nesleduji) taky měla AZNP pod kapotou starší verze motorů VW a ty novejší si VW nechával pro sebe přitom tam dávno mohli být. Všecko takové má svůj důvod, jen my mu nemusíme rozumět. KUGÁTOR: Samotné auto se mi 1) vzhledově líbí 2) údaje PP jsou po dlouhé době náhodou reálné 3) výsledný průměr považuji za rozumný 4) rozdíl spotřeby mezi 1 a 2 okruhem je celkem velký
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.09.2008 22:39, RE: Motor 2.2 Biturbo
Ráďa napisał:
To je normální marketing a jeho zákulisí. Ve své době (dnes dané značky nesleduji) taky měla AZNP pod kapotou starší verze motorů VW a ty novejší si VW nechával pro sebe přitom tam dávno mohli být. Všecko takové má svůj důvod, jen my mu nemusíme rozumět. KUGÁTOR: Samotné auto se mi 1) vzhledově líbí 2) údaje PP jsou po dlouhé době náhodou reálné 3) výsledný průměr považuji za rozumný 4) rozdíl spotřeby mezi 1 a 2 okruhem je celkem velký
Ráďa má (také) immer pravdu! Naprosto souhlasím a rozdíl ve spotřebě jsem snad NEměla jen s "ostrou" vysokootáčkovou 124 kilowattovou dvoulitrovou Xsarou VTS (ta "brala" 9 litrů kdykoliv kdekoliv). Jinak mi to zas tak výjimečné nepříjde. Lidé si to neuvědomují (protože to detailně většinou nesledují), ale rozdíl mezi běžnou a ostrou či městskou a mimoměstkou jízdou je (bývá) velký skoro u všech motorů (krom: "Mám načipované TDi a jezdím pod 5" - to známe všichni...)
Pěkný den, Kylie
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 23.09.2008 07:52, RE: Autorovi
Kolodмj napisał:
Výrobce počítá kombinovanou spotřebu podle nějaké metodiky z údajů "ve městě" a "mimo město". Nečekám, že to bude nějaký složitý vzoreček a nebude patrně těžké ho asi sehnat. Že naměříte v reálném provozu něco jiného než výrobce podle přesně definovaného jízdního cyklu, to je jasné, ale pak už by bylo vhodné použít stejný vzoreček pro výpočet. Mě to vychází něco jako 40% město, 60% mimo město, kdybyste to spočítali takto, tak by vám vyšlo 6,5, což mi přijde přiměřenější hodnota k tomu, co jste naměřili.
Ford počítá spotřebu takto:

Město - motor je nastartován za studeného stavu v laboratorních podmínkách a posléze provozován na teoretické vzdálenosti 4 km při proměnných rychlostech s maximální rychlostí 50 km/h a průměrnou rychlostí 19 km/h.

Mimo město: spotřeba se měří hned předchozího měření. Polovina vzdálenosti je ujeta konstantní rychlostí a druhá polovina vzdálenosti s měnící se rychlostí (max. rychlost 120 km/h). Celkem se ujede 7km.

Kombinace je průměrem spotřeby v obou částech testu dle ujetých vzdáleností.

Z tohoto popisu měření vidíte, že reálný provoz má často zcela odlišné podmínky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 23.09.2008 11:19, RE: Autorovi
Petr - TipCars.com napisał:
Ford počítá spotřebu takto:

Město - motor je nastartován za studeného stavu v laboratorních podmínkách a posléze provozován na teoretické vzdálenosti 4 km při proměnných rychlostech s maximální rychlostí 50 km/h a průměrnou rychlostí 19 km/h.

Mimo město: spotřeba se měří hned předchozího měření. Polovina vzdálenosti je ujeta konstantní rychlostí a druhá polovina vzdálenosti s měnící se rychlostí (max. rychlost 120 km/h). Celkem se ujede 7km.

Kombinace je průměrem spotřeby v obou částech te...
Navic je v tom meste asi 3x predepsano zastaveni a opetovne rozjeti na zadanou rychlost, a to dosti zelvim tempem. Predepsany styl jizdy mimo mesto je obdobne vlazny a na tech 120kmh se auto dostane jen par sekund, ta oficialni metodika nema s realem nic spolecneho. Meli by uvadet i spotrebu pri urcite rychlosti jako kdysi (alespon dalnicni 130kmh).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 23.09.2008 11:23, RE: Milá Kylie
Kylie napisał:
Mimochodem, právě jsem se dočetla, že v česku si vůz za cenu od milionu korun nahoru kupují 2% obyvatelstva (takže já patřím mezi cca 3%), což jsem netušila a což by, kromě toho že jsem žena, mohlo vysvětlovat ...
Trefila jsem "hřebík na hlavičku"?
Kylie
Co by to melo vysvetlovat?!
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.