zyxe napisał:
U toho nájezdu je to "půl na půl" někdy sám někdy s manželkou dítětem a kočárkem a asi tak 30 tis. ročně. U C-Maxu se mi líbí nastupování jako na barovou stloličku takže se nenadřu při na(vy)stupování do(z) auta! Odkládací prostory a samotný prostor mi příjde tak na stejno (prakticky nevím). Jezdím i na chatu kde není cesta zrovna ideální takže možnost zvednout C5ku je super, sice do 10 km/h ale jde!!!Jde mi i o to jak je to s udržbou toho pneumatického podvozku, a jak to vlastně funguje.Vím že ...
Nedejte na to co "jedna paní povídala", ale na odborníky (bez studování, automagazínů je vhodné mrknout na Engine of the Year). Motory HDi a TDCi (což je poslední dobou - až na jednu výjimku jedno a totéž - Ford s vývojem trošičku "zaspal" a nyní "bere" dieslové agregáty právě od Citroën /PSA/ a to nejen pro své modely, ale i do svých /dnes už bývalých/ prémiových značek Jaguar či Land a Range Rover). Motory HDi patří obecně k bezproblémovým spolehlivým a nadprůměrně hodnoceným jednotkám (s tím si hlavu nedělejte). Krom "prémiového" bmw možná dokonce nikdo nenabízí takovou nabídku dieslových agregátů ("obrovské" víceválcové motory Mercedes a Audi úmyslně nezmiňuji, žádných velkých prodejních čísel nedosahují ani v bohatších státech evropy).
S podvozkem C5 (a C6) si netřeba hlavu dělat, vše funguje plně automaticky. "Jiné" polohy nastavujete jen v "mimořádných" situacích. Nejvyšší poloha je vhodná při výměně pneu, či přejezdu extrémních nerovností (zvládnete tak přejet i strom, popojet po schodech, nebo vyjet na hodně vysoký obrubník). Druhá "vyšší" poloha je vhodná pro polní/lesní nezpevněné cesty - v praxi lze jet i napříč loukou. Rozhodně doporučuji verze se systémem H3+, ty jsou kombinované s "lepšími" motory a vyššími verzemi výbav - ideál je 2.2 HDi (Biturbo) ve verzi Exclusive (krom famózního motoru a velmi sofistikovného podvozku, dostanete i pořádnou dávku výbavy.
V těchto verzích máte k dispozici i režimy SPORT a SNÍH (pro převodovku a "chod" motoru - jejich funkci asi "vysvětlovat" netřeba) a podvozek lze pro "živější" jízdu serpentinami "přitrvrdit", z praxe mám vyzkoušené, že je výhodné toto použít i za silného nárazového větru (zlepší se dál i tak nadprůměrná stabilita vozu - velký rozvor dělá své..).
Jinak podvozek při vyšších rychlostech (někde mezi 120-130 km/h) sám přitvrdí a automaticky se sníží (přední část vozu o cca 2 cm, zadní o 1 cm).
Pokud jste o verzích H3+ slyšel: "Na dálnici amerika, v zatáčce němec" - není to úplný výmysl, takhle totiž systém funguje.
Myslím, že nejvhodnějším místem pro provoz C5 je dálnice, nebo kvalitní silnice a delší trasa - tam je opravdu "králem" a ve své cenové kategorii jen těžko hledá konkurenta. Doporučuji najít verzi s vrstvenými skly (výrazně omezí i tak rozumnou hladinu hluku ve voze), systém AFIL (hlídání jízdního pruhu) je spíše "libůstka", ale zvykla jsem si na ni a při průtrži mračen či sněhu je VELMI vítána.
O C-Max vám toho nedokáži tolik říct, rozhodně v kategorii vanů patří nejen k nejpovedenějším - on JE nejpovedenější. Pokud zvolíte tento typ karoserie, počítejte s (drobnými) rozdíly od obdobného vozu střední třídy (C-max je postaven na mechanice vozu nižší střední třídy) - podrobněji jsem rozdíly popsala v diskuzi pod článkem "Jaký koupit pohodlný vůz do 150 t.?" na straně 2 úplně dole.
Příjemný výběr k vaší plné spokojenosti přeje, Kylie