edmund napisał:
Jde o to, zda riskovat a kupovat něco, u čeho neznám minulost nebo být raději skromnější a koupit třeba chudší funglovku. Vyzkoušel jsem oba způsoby, ale teď už měním po 4 letech za nové a servis znám jen z garanček. A jelikož je stále národ v tomto rozdělen zhruba napůl, není problém auto prodat a vrazit ho jako akontačku na nové.
Zajímala by mě kilometrová cena , která si myslím, že je transparentním vyjádřením ekonomiky provozu. Počítej do ní: spotřebu, servisní náklady, pojištění a cenu vozu (-aktuální částku, kterou za vůz momentálně utržím). Mám starou ojetinu a uvedu můj konkrétní příklad:
spotřeba 2 Kč/km, servis+pojištění 2 Kč/km, cena vozu 1,8 Kč/km
Suma: 5,8 Kč/km veškeré náklady včetně vlastnictví vozu při ročním nájezdu (povětšině víkendovém) 10 kkm. Do toho bych se u novýho jakýhokoliv auta v životě nevešel. A co se týče servisu, tak zatím věřím více svým rukám než cizím (výměna oleje, filtrů, komponent brzd a drobné mechanické opravy). U věcí, v kterých zkušenost nemám (nebo potřebné speciální nářadí), se musím spolehnout, ale radost mi to nedělá.