carlosX napisał:
xxxxxxx
sorry za prvni prispevek jen pokus.
takze k veci: zima - aktualne.... v clanku se pise ze 1.6 se v zime rychle zahriva... nesmysl..prezdivam tomu model California, nez se to rozehreje a zacne fungovat topeni je to cela vecnost, jinak starty i po 4,5 roku s origo baterii docela OK i pri -15C (12/2010).
Motor docela slusne tahne, jak se dostane nad 3.000 tak to dokaze i slusne akcelerovat - tedy pokud jedu sam v prazdnym aute, spotreba mesto do 8.5L, delsi trasy mezimesto + dalnice kolem 7-7.4L, o zvuku motoru u takoveto kubatury mi prijde komicke se vubec zminovat.
Spolehlivost motoru v mem pripade TRAGICKA: po 12.000km od koupi fungl vozu vymena celeho motoru - spatne chladici kanaly uz z vyroby takze se to prehrivalo.
2. motor vpohode az do cca 60.000km a pak utopeny svicky v chladici kapaline coz je zpusobeno tim ze benzinovy motory motory 1.4 a 1.6 nemaji plastovy kryt a bohuzel do roku vyroby 2006 nebyli inzenyri ve fordu schopni vyrobit neprosakujici ostrikovace na kapote - vysvetleni: kolem trysek ostrikovacu na kapote pri desti nebo myti prosakuje brutalnim zpusobem voda a jak na svini primo pod temito netesnymi ostrikovaci jsou svicky.... voda natece do prostoru kolem svicek nasledne prohniji mrazove zatky na hlave motoru vyrobene z plechu, nasledkem cehoz zacne z chladicich kanalu stoupat "fridex" ke svickam a ty se utopi, k tomu zkratuji startovaci kabely.... bud to vubec nenastaruje nebo ano ale pak to pri akcelaraci skuba.
Oprava v servise vysla na 12.000,- Kc (hlava musela pryc-vycistit a nove mraz. zatky, rozvodak se menil, startovaci kably, mechanicka prace..)
v souvislosti s timto zazitkem je jiz jen drobnost ze v prvnim roce odesel alternator, muselo se VYREZAT a znovu prelepit spatne nalepene celni sklo jiz z vyroby a to ze orezly vyfukovy potrubi vypada po 4 letech jak ze skody 120 z roku 1985.
Abych tedy dlouze nekecal je zde RESUME: zasadne NEKUPOVAT Ford Focus II generace at uz novy nebo ojety a kdyz uz Vas neco k tomuto zoufalemu cinu donuti tak NE s benzinem 1.4 nebo 1.6 a pokud mozno od roku 2007 kdy jiz byly nahrazeny konstrukcne spatne ostrikovace celniho skla novymi s tesnenim ktere opravdu tesni. Jizdni vlastnosti jsou slusne, rizeni a razeni je urcite nadprumer a origo brzdy mi vydrzely az do teto chvile (70.000km) jen svymenou prednich desek, ovsem toto zdaleka nevyvazi potencialni problemy s krapem jmenem FF2.