anonym napisał:
Rozhodně 1,6 16V! Tvůj plánovaný nájezd km za rok je malý na to aby se ti diesel vyplatil. 1,6 je opravdu povedený motor, doslova držák, s dobrým poměrem výkon/spotřeba/cena. TDDI je stran servisu náročnější, navíc EGR ventil fakt zlobí a náklady na opravu nejsou malé!
Nevím proč zde stále někdo doporučuje 1,6 74 kW. Věřím, že 80% lidí s tím nikdy nejezdilo a jen jsou naočkovaní z Tipcars "že dobře jede, nebo že má dobrou spotřebu". Známí ho má jako služební a s průměrnou spotřebou se nedostane pod 8, respektive většinou má 8,5-9. Ve firmě mají další čtyři stejné auta, s řidiči různého stáří, ti lidé jezdí v různých režimech, některý více po městě jiný více mimo, ale nikdo z nich se nikdy nedostal v průměru pod 8,5. Takže o úsporném autě nemůže být reč. A dynamika. Jel jsem asi dvakrát s tímto autem a nic oslnivé to podle mě není, žádné zvláštní vyvrcholení při vyšších otáčkách se nekoná, zvláštní zrychlení,zkrátka nic co by vybočovaloz průměru. Prostě normální motor na spíš klidnější ježdění. Být na mě tak bych raději volil benzín 1,6 VCT 85kW s variabilním časování, který předpokl. při stejné spotřebě poskytne alespoň lepší dynamiku. Ale osobně nemám zkušenost. Zdar