0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1,8 TDCI - zkušenosti po třech letech provozu

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.11.2009 16:47, RE: 210 km/h?
petrkopta napisał:
Nemyslim si, ze by byl 'lepe' zprevodovany. Proste ma prevody jinak. Taky jde o to, ze se uvadi maximalni vykon, pricemz prubeh vykonove krivky od nizsich otacek muze byt stejny nebo i priznivejsi, lepsi prubeh tociveho momentu a hlavne : focus asi bude lehci a to je podle me dulezitejsi, nez kilowatty. Zkuste si bezet do schodu s prazdnym a plnym batohem, urcite ten rozdil pocitite : )
Napr. muj focus ma pohotovostni hmotnost 1286kg, kdezto o1 combi TDI81kW ma 1365kg, coz je rozdil jako by vezl...
Myslim ze na vaze az tolik nezalezi pri te rychlosti a jizde po rovine jako na aerodynamickem odporu. Dle vykonu se da celkem dobre usoudit na maximalku. Kdyz se podivam na auta s nejakymi 74-77 kw tak vsechna jedou dle papiru max. 190, v realu jedou zpravidla o neco malo vic 192 - 195kmh, protoze vetsina aut ma realny vykon o cosi vyssi nez papirovy. No a zbytek pricitam chybe tacho.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.11.2009 17:33, RE: 210 km/h?
mikes napisał:
Myslim ze na vaze az tolik nezalezi pri te rychlosti a jizde po rovine jako na aerodynamickem odporu. Dle vykonu se da celkem dobre usoudit na maximalku. Kdyz se podivam na auta s nejakymi 74-77 kw tak vsechna jedou dle papiru max. 190, v realu jedou zpravidla o neco malo vic 192 - 195kmh, protoze vetsina aut ma realny vykon o cosi vyssi nez papirovy. No a zbytek pricitam chybe tacho.
Odpor vzduchu samozrejme taky hraje roli. Predstavte si ale stejny motor 1.4 55kW v Audi A2, ktere ma necelych 900kg a v Octavii, kde vozi o 400kg vic. Kde mate vetsi predpoklad pro vyssi rychlost ?
Souhlasim, ze nejaky zhruba nastrel maximalky muze maximalni vykon zprostredkovat, ale rozhodne to neznamena, ze kdyz ma nekdo o 10kW silnejsi motor, ze mu auto taky vic pojede.
Proto odpovidam Petrovi S, ze jeho silny motor vozi o tridu lepsi a vetsi auto. Proto ve zkratce rikam, ze lehcimu autu staci slabsi motor, coz je ale logicke : )
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 04.11.2009 18:03, RE:
TOM napisał:
Jo, a aby sis nemyslel, že se těmi obecnými řečmi snažím zbavit vlastního obrazu, je to opravdu jen tím, že mluvím vždy obecně o velké spoustě řidičů, protože se ve své práci se spoustou řidičů potkávám. Dobrých i špatných, zkušených i nezkušených, vyježděných i nevyježděných, znalých i neznalých, zvyklých na velké rychlosti a nezvyklých na velké rychlosti. A nemyslím tím, že je potkávám na silnici, ale opravdu profesně potkávám. Takže věř, že to jestli je někdo zvyklý pravidelně jezdit rychle s...
Jestli jsi poukazoval na mě, že jsem si jednou dovolil zkusit maximálku na téměř prázdné nové dálnici, a podle tebe přetahoval konstrukční rychlost auta, tak věz, že konstrukční rychlost mého modelu Mazdy 6 je 211 km/h. Na tacho jsem měl 210, reálně tedy ještě asi o 5-10% méně. Přitom auto sedělo výborně, neplavalo jako mé bývalé auto (co plavalo už ve 150). Nebylo třeba volantem neustále korigovat směr.Čili cítil jsme se při tom poměrně komfortně. Rozhodně jsem neměl pocit že jedu na hranici auta, pouze na hranici motoru.

A jestli jsem jel na hranici své, to tu spolu řešit opravdu nebudeme, na to nemám dneska nějak náladu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 00:22, RE: 210 km/h?
Petr S napisał:
Hmm zajimave. Ruzne vykony aut a skoro stejne maximalky. Asi je Focus lip zprevodovany, tak ze kolem 200 km/h ma motor otacky presne na maximalnim vykonu.
No taky si nepotrebuju dokazovat sve schopnosti v aute mackanim plynu na podlahu Ale ze zvedavosti jsem si aspon jednou tu maximalku proste vyzkouset chtel.
Tahle debata ohledne maximalky me zajima spis z ciste technickeho hlediska, protoze bych jako lajk ocekaval ze maximalka se bude tak nejak odvijet od kW motoru. A jak je videt tak ne.
Fordy typicky mají dlouhé převody na čtyřce a pětce.

Měl jsem Mondeo 1,8 benzin, taky 85kW a na čtyřku jelo při 6000 otáčkách přes 180, na pětku pak při papírové maximálce (myslím, že byla 193) točilo mezi 4mi a 5ti tisíci, takže rezerva tam byla.
navíc jak to Mondeo, tak focus jsou aerodynamicky na pohled lepší, než Octavie a Focus je při stejném výkonu menší, takže těm 210ti věřím.
Díky dlouhým převodům jsem se ale z Prahy do Brna a zpět dost nařadil, pokud jsem chtěl udržet tempo. Pětka opravdu táhla tak od 120ti výše.

Teď máme C-Max 1,8 TDCi a je to podobné, tu maximálku si ještěv budu někdy muset jet vyzkoušet do Německa. Mám tam pár úseků a některé jsou i s kopce .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 00:23, RE: 210 km/h?
petrkopta napisał:
Odpor vzduchu samozrejme taky hraje roli. Predstavte si ale stejny motor 1.4 55kW v Audi A2, ktere ma necelych 900kg a v Octavii, kde vozi o 400kg vic. Kde mate vetsi predpoklad pro vyssi rychlost ?
Souhlasim, ze nejaky zhruba nastrel maximalky muze maximalni vykon zprostredkovat, ale rozhodne to neznamena, ze kdyz ma nekdo o 10kW silnejsi motor, ze mu auto taky vic pojede.
Proto odpovidam Petrovi S, ze jeho silny motor vozi o tridu lepsi a vetsi auto. Proto ve zkratce rikam, ze lehcimu autu sta...
A2 ma vahu necelych 900kg a maximalku s 1.4 55kW 173kmh, Octavia vahu cca 1250kg a maximalku se stejnym motorem 170kmh. Narust vahy 38%, pokles max. rychlosti 1.8%, proto rikam ze vliv vahy je minimalni.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 06:38, RE: 210 km/h?
petrkopta napisał:
Mam Focus 2004 1.8 TDCi 74kW turnier, a nemam problem se dostat pres tacho 200. Mam ho cca pul roku a ze zacatku mi pripadalo ze tahne jako bejk (oproti predchozimu formanovi :) ). Ted ale vim, ze je to normalni auto, se kterym nema cenu si neco dokazovat. Motor je primerene silny, na predjizdeni staci, spotreba vyborna, dlouhodobe pod 5 litru. Ale je pravda, ze jezdim spis delsi trasy, do prace a zpet kazdodenne 130km. Na dovolenou jsme jeli 2 dospeli, 2 deti, nalozeny kufr, na plnou nadrz jsme...
Milý petrkopto! Tak vám se zdá že focus, na kterém jen vy nalítáte za půl roku 30tis. km (nejspíš ani nevíte, kolik kdo s ním najel před tím) zrovna v zatáčkách moc nesedí a naklání se? Vyměňte tlumiče a (popř. nechat prohlédnout celkový stav náprav - např. vzpěry zadní nápravy) a shledáte, že jízda s focusem může mít vskutku sportovní charakter. Tlumiče se totiž často vizuálně zdají být ještě v pořádku (netečou) ale mají už dávno doslouženo a přilnavost k vozovce začíná být mizerná. Na našich cestách bych tipnul životnost tlumičů focus nějakých 150tis. km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 06:43, RE: 210 km/h?
petrkopta napisał:
Odpor vzduchu samozrejme taky hraje roli. Predstavte si ale stejny motor 1.4 55kW v Audi A2, ktere ma necelych 900kg a v Octavii, kde vozi o 400kg vic. Kde mate vetsi predpoklad pro vyssi rychlost ?
Souhlasim, ze nejaky zhruba nastrel maximalky muze maximalni vykon zprostredkovat, ale rozhodne to neznamena, ze kdyz ma nekdo o 10kW silnejsi motor, ze mu auto taky vic pojede.
Proto odpovidam Petrovi S, ze jeho silny motor vozi o tridu lepsi a vetsi auto. Proto ve zkratce rikam, ze lehcimu autu sta...
Pohotovostní hmotnost nemá na dosažení maximální rychlosti (tedy její hodnoty) na rovině žádný vliv. Tady někdo viditelně zaspal hodiny fyziky na základní škole.Opravdu krásný je ten příklad s A2 1,4 55kW-895 kg-173 km/h a Óctavia 1,4 55kW-1250 kg-171 km/h a takových příkladů jsou tabulky technických parametrů plné.
Takže hodnotu maximální rychlosti v nějvětší míře určuje výkon a tvar a velikost karoserie.Tečka.
Samozřejmě hmotnost ovlivní jak rychle se na tu maximálku auto dostane (neboli zrychlení) a zdali si tu rychlost udrží a nebo s jakým poklesem do kopce. A to pak může u někoho dělat dojem, že to lehčí aulo lépe jede.Ano-ono lépe jede-lépe zrychuje, lépe si udrží rychlost v kopci, ale maximálka zůstane stejná, ikdyž samozřejmě jak říkám-tomu těžšímu bude trvat déle než se na ní dostane.
Už jsem to tu psal-potřebný výkon na dosažení určité rychlosti roste s třetí mocninou zvyšování rychlosti. Takže pokud nějaké auto potřebuje na dosažení 200 km/h výkon 100 kW, tak na dosažení 210 km/h bude potřebovat 115,7 kW a naopak na dosažení 190 km/h mu bude stačit 85,7 kW.
Jinak pro ty co opravdu zaspali ty hodiny fyziky jen připomenu-sedan má aerodynamicky výhodnější tvar naž hatchback, takže např. ročník 96-Fiesta 1,6i 16V,65 kW,990 kg-177 km/h, Mondeo 1,6i, 65 kW-1260 kg-180 km/h . Takže asi tolik na téma hmotnost a maximálka.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 11:34, RE: 210 km/h?
TOM napisał:
Pohotovostní hmotnost nemá na dosažení maximální rychlosti (tedy její hodnoty) na rovině žádný vliv. Tady někdo viditelně zaspal hodiny fyziky na základní škole.Opravdu krásný je ten příklad s A2 1,4 55kW-895 kg-173 km/h a Óctavia 1,4 55kW-1250 kg-171 km/h a takových příkladů jsou tabulky technických parametrů plné.
Takže hodnotu maximální rychlosti v nějvětší míře určuje výkon a tvar a velikost karoserie.Tečka.
Samozřejmě hmotnost ovlivní jak rychle se na tu maximálku auto dostane (neboli zrych...
Mate pravdu s tou maximalkou. Muj nazor byl zalozen spis na pocitu, kdy s lehcim autem je to proste mensi utrpeni se na takovou rychlost dostat a udrzet si ji. Na hodiny fyziky si opravdu pamatuju jen matne : ) Takze si budeme rozumet, kdyz to shrneme tak, ze hmotnost auta spis ovlivni jizdni vlastnosti a pruznost, kdezto vykon a aerodynamika ovlivni maximalku...?
Jinak moje maximalka podle GPS byla 203km/h. Vykon 74kW, karoserie kombi. Je to mozne ?
(pro rejpaly - jen jsem to chtel zkusit, bylo to jen jednou)
Diky za osvetu : )
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 11:38, RE: 210 km/h?
robinx napisał:
Milý petrkopto! Tak vám se zdá že focus, na kterém jen vy nalítáte za půl roku 30tis. km (nejspíš ani nevíte, kolik kdo s ním najel před tím) zrovna v zatáčkách moc nesedí a naklání se? Vyměňte tlumiče a (popř. nechat prohlédnout celkový stav náprav - např. vzpěry zadní nápravy) a shledáte, že jízda s focusem může mít vskutku sportovní charakter. Tlumiče se totiž často vizuálně zdají být ještě v pořádku (netečou) ale mají už dávno doslouženo a přilnavost k vozovce začíná být mizerná. Na našich ...
Mate recht, na tlumice se chystam v nejblizsi dobe. Tak uvidime potom.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 11:59, RE: 210 km/h?
petrkopta napisał:
Mate pravdu s tou maximalkou. Muj nazor byl zalozen spis na pocitu, kdy s lehcim autem je to proste mensi utrpeni se na takovou rychlost dostat a udrzet si ji. Na hodiny fyziky si opravdu pamatuju jen matne : ) Takze si budeme rozumet, kdyz to shrneme tak, ze hmotnost auta spis ovlivni jizdni vlastnosti a pruznost, kdezto vykon a aerodynamika ovlivni maximalku...?
Jinak moje maximalka podle GPS byla 203km/h. Vykon 74kW, karoserie kombi. Je to mozne ?
(pro rejpaly - jen jsem to chtel zkusit, bylo...
Tak tak, přesně tak jsem to myslel. Výkon vs hmotnost je o zrychlení, výkon vs tvar karoserie(včetně její velikosti) je o maximálce.
Zda-li je možné s kombi s 74 kW jet skutečných 203 km/h nelze vyloučit. Za dobrých podmínek skoro určitě ano, každopádně je to slušný výsledek, nicméně pro reálný provoz nepoužitelný. A dobré podmínky znamená plno parametrů (proto to nemůže nikdo popírat)-nejen třeba jen mírný vítr v zádech,třeba jen mírný sklon, ale třeba i teplota vzduchu a jeho vlhkost a dokonce a logicky i tlak vzduchu ovlivnují výkon samotného motoru.( to auto prostě nemá pořád 74kW-někdy víc někdy mín a i samotný konkrétní vůz může být lépe či hůře zajetý-prostě za daných podmínek mohlo mít vaše auto třeba 79 kW...) Dále samozřejmě tlak v pneu, výška a tvar vzorku pneu, kvalita povrchu silnice...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 14:23, RE: 210 km/h?
TOM napisał:
Pohotovostní hmotnost nemá na dosažení maximální rychlosti (tedy její hodnoty) na rovině žádný vliv. Tady někdo viditelně zaspal hodiny fyziky na základní škole.Opravdu krásný je ten příklad s A2 1,4 55kW-895 kg-173 km/h a Óctavia 1,4 55kW-1250 kg-171 km/h a takových příkladů jsou tabulky technických parametrů plné.
Takže hodnotu maximální rychlosti v nějvětší míře určuje výkon a tvar a velikost karoserie.Tečka.
Samozřejmě hmotnost ovlivní jak rychle se na tu maximálku auto dostane (neboli zrych...
Ze nema pohotovostni hmotnost zadny vliv bych netvrdil, ale ten vliv je zanedbatelny - vetsi vaha = vetsi valive odpory pneumatik, lozisek. Jinak souhlasim.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 16:25, A k čemu ta šílená rychlost 210 km/hod je paní Milerová ?
Takovou rychlostí bych nejezdil ani já po Žižkově, ani kdyby mne honil Bretšnajdr, páč nejsem dobytek paní Milerová. A když jsem byl na manévrech v Norsku, tak jsme tam na dálnici jezdili max 100 -110 km/hod a nikdo se z té rychlosti neposral. Ani řidiči vozů MB SLK... . Že by ti Norové byli takoví v*lové ? Myslím, že ne, ale jak je vidět, u nás je jich dost. To chce klid !
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 16:25, RE: 210 km/h?
mikes napisał:
Ze nema pohotovostni hmotnost zadny vliv bych netvrdil, ale ten vliv je zanedbatelny - vetsi vaha = vetsi valive odpory pneumatik, lozisek. Jinak souhlasim.
No jasně, ale je opravdu tak zanedbatelný, že se dá v reálu a s příhlednutím k přesnosti tachometrů i GPS opravdu vyloučit. Pominuli, že obecně težší auta (auta vyšších tříd) mají větší průměr pneu a zřejmě i ložisek, což valivý odpor opět snižuje, tak celkově při nárůstu hmotnosti řekněme o 200kg je nárůst brzdné valivé síly (pneu na asfaltu) cca 10N což je v porovnání s aerodynamickou odporovou silou, která je při rychlostech 200 km/h cca 1500N nějakých 0,7 procenta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.11.2009 21:15, RE: 210 km/h?
petrkopta napisał:
Mate recht, na tlumice se chystam v nejblizsi dobe. Tak uvidime potom.
Taky bude hodně záležet na pneumatikách. Pokud máte standardní montované z výroby s profilem 65, pak to pokazí i to nejlepší auto. Ale taky na výrobci. Ze zkušenosti vím, že třeba Conti Sport Contact jsou nejmíń o třídu lepší, než třeba Barum Bravuris.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 06.11.2009 16:52, RE: 210 km/h?
janseb napisał:
Taky bude hodně záležet na pneumatikách. Pokud máte standardní montované z výroby s profilem 65, pak to pokazí i to nejlepší auto. Ale taky na výrobci. Ze zkušenosti vím, že třeba Conti Sport Contact jsou nejmíń o třídu lepší, než třeba Barum Bravuris.
Mam letni ContiPremiumContact 2, predtim jsem mel dost sjete Michelin Energy Saver. Kdyz reknu, ze na mokru jsou Conti o hodne velky kus lepsi, nema to vzhledem k opotrebeni Michelinu velkou vypovidaci hodnotu : )
A rozmer mam na letnich 195/60/15 a zimni 185/65/14. Nechci davat neco co tam neni predepsane.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 12:39, RE: 210 km/h?
TOM napisał:
Pohotovostní hmotnost nemá na dosažení maximální rychlosti (tedy její hodnoty) na rovině žádný vliv. Tady někdo viditelně zaspal hodiny fyziky na základní škole.Opravdu krásný je ten příklad s A2 1,4 55kW-895 kg-173 km/h a Óctavia 1,4 55kW-1250 kg-171 km/h a takových příkladů jsou tabulky technických parametrů plné.
Takže hodnotu maximální rychlosti v nějvětší míře určuje výkon a tvar a velikost karoserie.Tečka.
Samozřejmě hmotnost ovlivní jak rychle se na tu maximálku auto dostane (neboli zrych...
Ve stručnosti rychle. Nás učili, nikoliv ve fyzice, že je to trochu jinak. Nebudu operovat s kW. Ponecháme-li hmotnost, tak pro dosažení rychlosti 100km/h je třeba ca 25 HP. Pro dosažení 200km/h je třeba těch 25 x 4 = 100, + těch 25. To je 125 HP (96 kW). Pro 300 km/h je to těch 125 x 4 = 500 + 100 + 25 = 625 HP (480 kW). Sledujete-li trochu paramerty vozidel, tak je to celkem pravda. Trabant s 27 HP jezdil 105km/h. Jinak rychlost se měří za určitých podmínek a norem. Závodní auta ponechte stranou, tam je to jinak. .A stěmi rychlostmi těch naftˇáků je to sporné, protože u většiny z nich vrcholová výkonová křivka končí na hranici 3800 ot/min., potom padá do gatí. Jinak rychlost a přesnost tachometru se dá snadno spočítat. Otáčky, přev. poměry, dyn.pol. kola. Takže to není žádná 3. mocnina, ale 4. násobek. Vemte si kalkulačku a vyzkoušejte tu 3. mocninu. Jinak s ostatním celkem souhlasím. Pan Vaculík v Autodiesel to průběžně v článcích vysvětluje jasně, jako pro paka. Jinak, většina aut měřených na brzdách přesahuje deklarovaný výkon výrobce. Teda nových nebo zánovních. Ne těch fyzicky zastaralých. K té areodynamice. Auto se stejným motorem tvarově povedené, bude jezdit rychleji, než druhé se zadní stěnou rovnou jako stěna (aerod. pytel).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 07:56, RE: 210 km/h?
Abík napisał:
Ve stručnosti rychle. Nás učili, nikoliv ve fyzice, že je to trochu jinak. Nebudu operovat s kW. Ponecháme-li hmotnost, tak pro dosažení rychlosti 100km/h je třeba ca 25 HP. Pro dosažení 200km/h je třeba těch 25 x 4 = 100, + těch 25. To je 125 HP (96 kW). Pro 300 km/h je to těch 125 x 4 = 500 + 100 + 25 = 625 HP (480 kW). Sledujete-li trochu paramerty vozidel, tak je to celkem pravda. Trabant s 27 HP jezdil 105km/h. Jinak rychlost se měří za určitých podmínek a norem. Závodní auta ponechte stra...
V tomto Vašem (od abíka) příspěvku je tolik nepřesností, že snad nemá cenu ani na něj reagovat. Matematicky je TOTÁLNĚ mimo.

reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.