Petr S napisał:
Jednou jsem s Mazdou 6 kombi 104 kW 2,0L spěchal po volné hradecké dálnici a navíc jsem aspoň jednou chtěl zkusit u M6 maximálku a rozjel to až na maximum cca 210 km/h na tacho.
Jak jsem se rozjížděl tak mě dojely 2 octávky ta první měla ve předu na masce znak RS, druhá jí byla v patách. Jeli jsme tak v koloně asi 5 minut, načež jsem se rozhodl už pokračovat normálně a zpomalil a koukám že ta druhá octa znak RS neměla. Přesto se jí celou bez problému držela. Že spolu závodili mi pak bylo jasný...
Mam Focus 2004 1.8 TDCi 74kW turnier, a nemam problem se dostat pres tacho 200. Mam ho cca pul roku a ze zacatku mi pripadalo ze tahne jako bejk (oproti predchozimu formanovi :) ). Ted ale vim, ze je to normalni auto, se kterym nema cenu si neco dokazovat. Motor je primerene silny, na predjizdeni staci, spotreba vyborna, dlouhodobe pod 5 litru. Ale je pravda, ze jezdim spis delsi trasy, do prace a zpet kazdodenne 130km. Na dovolenou jsme jeli 2 dospeli, 2 deti, nalozeny kufr, na plnou nadrz jsme najeli kousek pres 1000km, spotreba dle PP 4,4l a rozhodne jsme nejeli jako sneci.
Pripada mi vtipne, kdyz se nekdo snazi dokazovat si sve schopnosti tim, ze ze svou pravou nohu dokaze primacknout k podlaze At je to v jakemkoliv aute, tim spis, kdyz me nekdo napr. ve favoritu predjizdi vysoko nad povolenou rychlosti na okresce pred zatackou, do ktere neni moc videt. Radsi prizpusobim jizdu tak, aby se mohl rychle zaradit, nemam zajem vytvaret kriticke situace.
Taky obcas jedu nad rychlostnim limitem, ale rozhodne ne za kazdou cenu.
Ale abych se vratil k Focusovi - za ten pulrok jsem najel pres 30.000km a menil jsem setrvacnik, tycky stabilizatoru, rozvody, vzpery zadnich dveri, 2x olej, chladici kapalinu, ostrikovaci kapalinu, pneumatiky, 1xzarovku v potkavackach, celni sklo(vyhrivane - super na zimu, ale mene super pro penezenku - uz jsem ho radsi pojistil) a loketni operku :) z toho jen setrvacnik a tycky stabilizatoru byly pri jizde neprijemne, ne vsak nebezpecne.
Oproti tomu zimni starty, jak ted poznavam, nejsou rozhodne na brnknuti.. Chvili mu to trva, a je jedno jestli mu dam V power diesel nebo TopQ + VIF aditivum.
Take jizdni vlastnosti nejsou podle me tak bezchybne, jak se o Focusu basni. Sedi dobre, to ano, ale celkem se naklani a zadny vylozeny sportak to neni.
Prostor uvnitr muzu srovnat napr. s Octavii II a pripada mi, ze ve Focusu sice neni tak luxusni, ale je vzdusnejsi, prostornejsi. Je to auto, ktere je svoje, ale nehraje si na vic, nez ve skutecnosti je. Je to proste nizsi stredni a ja jsem s nim moc spokojenej : )