Abík napisał:
Ponechávám bez komentáře některé připomínky. Motor Focusu je od PCA. Je fakt dobrý. To, že stejně výkonný motor od VW je na jízdu lepší, pramení z toho, že má objem 1,9 oproti 1,6. Motory s vyšším objemem mají lepší krouťák a jeho lepší průběh. To platí všeobecně. Prostě větší díru ve válci ničím nenahradíš. Focus 1,6 se 66 kW CR, prostě oktávce s 1,9 66kW PD nestačí. PD má lepší nástup krouťáku. Je škoda, že dnes je opravdu velký problém nalézt grafické znázornění průběhu výkonu, krouťáku a mě...
Tak s tou Oct 1 66 kW a PD bych byl opatrný... Možná to tak je, ale viděl bych to na rotační čerpadlo, žádný PD. A že objem nejde nahradit? Např 1,6 HDi (TDCi) 80 kW má jen o 10 Nm menší krouťák než 1,9 TDI PD 77 kW. Jde o jeho průběh, kdy u TDI je křivka vyloženě "špičatá", na rozdíl od ploché u HDI. Problém nalézt graf v prospektu asi není, snad pouze pro Stevieho Wondera...