0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Fiesta 1.3 z roku 1998 - na co pozor?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 06:05, Fiesta
Myslím, že když píše 16v tak je jasné o jaký motor z těch dvou jde...
Jako auto pro ženskou proč ne? Ale pro svou bych raději Punťo 1,2 8V.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 08:36, RE: Fiesta
Alda napisał:
Myslím, že když píše 16v tak je jasné o jaký motor z těch dvou jde...
Jako auto pro ženskou proč ne? Ale pro svou bych raději Punťo 1,2 8V.
Fiestu jsem vlastnil 2 roky (1999-2001). Jednalo se o XR2i, motor 1.6, rok 1990. Krasne auto, ale neuveritelna spusta problemu. Vetsinou se jednalo o drobnosti, ale nebyl mesic, kdy by se neco neporouchalo (2 x stahovani oken, utrzene sedadlo, upadla packa ventilace .. atd). Take nechapu klice od Fordu. U starsich aut jsou znacne obrousene a je problem auto vubec odemknout ci nastartovat.
Radsi bych volil VW Polo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 08:46, RE: Fiesta
Alda napisał:
Myslím, že když píše 16v tak je jasné o jaký motor z těch dvou jde...
Jako auto pro ženskou proč ne? Ale pro svou bych raději Punťo 1,2 8V.
Nedávno jsem s touto Fiestou resp. Mazdou 121 jel. Musím říct, že jsem dlouho nejel v malém autě které by bylo tak živé, jako tohle. Byl v tom motor 1,25 zetec r.v. 98 a opravdu to na rozjezdy trhalo asfalt. Na druhou stranu musím říct, že mě v tom autě strašně zklamaly brzdy, horší jsem taky dlouho neviděl, auto skoro nebrzdilo. Vyptával jsem se známých a prý je to u Fiesty častý jev. Jinak k té spotřebě, kamarádka, co jezdí s tímto autem se pohybuje dlouhodobě na průměru 6,5l/1000km, jezdí denně do práce, cca. 5km tam a 5km zpět.
Na závěr: Manželka má Peugeot 106 1,2 r.v. 97 a jediné co je v tom pažoutu lepší jsou zmiňované brzdy, jinak svezení je o třídu lepší v té Fiestě/121
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 09:23, RE: Fiesta
Šakal napisał:
Nedávno jsem s touto Fiestou resp. Mazdou 121 jel. Musím říct, že jsem dlouho nejel v malém autě které by bylo tak živé, jako tohle. Byl v tom motor 1,25 zetec r.v. 98 a opravdu to na rozjezdy trhalo asfalt. Na druhou stranu musím říct, že mě v tom autě strašně zklamaly brzdy, horší jsem taky dlouho neviděl, auto skoro nebrzdilo. Vyptával jsem se známých a prý je to u Fiesty častý jev. Jinak k té spotřebě, kamarádka, co jezdí s tímto autem se pohybuje dlouhodobě na průměru 6,5l/1000km, jezdí ...
Také doplním vlastní zkušenost. Fiestu s motorem 1.25 jsem měl také možnost pořádně vyzkoušet. Výkon 75 koní sice na papíře nevypadá moc zajímavě, Fiesta je ale lehká a motor s ní hezky cvičí. Co se týče zkušenosti s brzdami, podobnou jsem měl i v dalším Fordu - Escortu z roku 95. Také nic moc....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 09:27, 59 000km
Starší Fordi mají pouze pětimístný tachometr,to nikdo nezmínil - takže nabízím na výběr - 59000,159000,259000 atd.Věřil bych těm 159000,další varianta u Fordu snad ani nepadá v ůvahu.Jako alternativu doporučuji Hondu Civic 1,4,nesmrtelný motor,spotřeba 5,5 a cestu do servisu za chvíli zapomenete.Bývalý majitel několika vozidel Ford.Američani říkají - tam Fordem,zpátky vlakem
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 09:34, fiesta
Ford fiesta je dle mého názoru dobré auto když se sním moc nejezdí.Moje fiesta rok vyr.91 je toho dúkazem.To auto je spíše do města.Neustále něco spravuji elektroinstalace,starter odešel v sobotu.Jako druhé auto jsem loni koupil punto2 a jezdí bez problemu.Kdyz malé auto tak punto nebo polo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 09:37, fiesta
Mám už dva roky fiestu 1,3 z roku 94 - jedná se tedy o hodně příbuzné auto. Ženě bez známého automechanika bych jej rozhodně nedoporučil - je to auto spíš pro kutily...za tu dobu mě potkala spousta závad - ložiska předních kol,klouby řízení, prasklé a hned zarezivělé lanka parkovací brzdy, zkroucené brzdové kotouče - to jsou jen námatkou ty největší opravy - a za ujetých 15 000 km mi to příjde docela dost. No a o korozi snad ani nemá cenu mluvit - výfuk je na hadry, díry v podlaze a prazích, zadní blatník kolem hrdla nádrže...to auto snad z výroby žádnou protikorozní ochranu nemá. Na druhou stranu musím pochválit motor - 1,3 8V je sice hlučný nahoře na vačce, ale zase se s ním dá jezdit mezi 5-6 litry spotřeby. Nejvíc k naštvání je otvírání kufru - je jen na klíč, to znamená, že musíte zhasnout motor, vytáhnout klíček, a jít se dozadu umazat o dekl kufru - a to se jedná o lepší verzi clx !
Další věcí, kterou bych vyzdvihnul, je zpracování a materiál interiéru - čalounění je po letech naprosto nepoškozené a nádherné - s plasty je to horší, samozřejmě...
No a i přes množství závad je výhodou, že se jedná o konstrukčně hodně jednoduché auto, které opraví i vesnický kovář, takže opravy, byť časté, člověka nezruinují...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 11:44, RE: 59 000km
anonym napisał:
Starší Fordi mají pouze pětimístný tachometr,to nikdo nezmínil - takže nabízím na výběr - 59000,159000,259000 atd.Věřil bych těm 159000,další varianta u Fordu snad ani nepadá v ůvahu.Jako alternativu doporučuji Hondu Civic 1,4,nesmrtelný motor,spotřeba 5,5 a cestu do servisu za chvíli zapomenete.Bývalý majitel několika vozidel Ford.Američani říkají - tam Fordem,zpátky vlakem
Co si predstavujete pod pojmem starsi? Jelikoz, treba Mondeo z roku 97 ma tachometr 6ti mistnej....stejne tak jeho prechozi verze Mk1 ma taktez 6 mist pro ujety km...takze jestli jste mel kdysi par starejc Sierr (jako ja)..tak tam ano, byl 5ti mistnej tachometr, ale pani/slecna se ptala na Fiestu z rok 1998....takze Vase poznamka o 159 000, 259 000 je zde trsoku mimo misu...
A co se tyka narazek na Forda...tak jste jeste mohl zmini Fix Or Repair Daily....jejich oblibenou zkratku a zrejme i Vasi....Americane toho rikaji spousty, takze verit jim vsechno muze jen jelitko. Z vlastni zkusenosti s Fordy (5x Sierra, 3x Mondeo) se mi nestalo nikdy to,yze bych nekam nedojel/neodjel kvuli poruse auta......ale pokud Vam vyhovuje vice jizda vlakem......proti gustu zadny.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 11:50, RE: 59 000km
_Tomas napisał:
Co si predstavujete pod pojmem starsi? Jelikoz, treba Mondeo z roku 97 ma tachometr 6ti mistnej....stejne tak jeho prechozi verze Mk1 ma taktez 6 mist pro ujety km...takze jestli jste mel kdysi par starejc Sierr (jako ja)..tak tam ano, byl 5ti mistnej tachometr, ale pani/slecna se ptala na Fiestu z rok 1998....takze Vase poznamka o 159 000, 259 000 je zde trsoku mimo misu...
A co se tyka narazek na Forda...tak jste jeste mohl zmini Fix Or Repair Daily....jejich oblibenou zkratku a zrejme i Vasi....
Ja mel ve Fieste z roku 91 5-ti mistny tachometr. Jak je to u modelu z roku 98 nevim. Kazdopadne musim potvrdit ty spatne brzdy a zvlnene kotouce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 11:57, RE: 59 000km
_Tomas napisał:
Co si predstavujete pod pojmem starsi? Jelikoz, treba Mondeo z roku 97 ma tachometr 6ti mistnej....stejne tak jeho prechozi verze Mk1 ma taktez 6 mist pro ujety km...takze jestli jste mel kdysi par starejc Sierr (jako ja)..tak tam ano, byl 5ti mistnej tachometr, ale pani/slecna se ptala na Fiestu z rok 1998....takze Vase poznamka o 159 000, 259 000 je zde trsoku mimo misu...
A co se tyka narazek na Forda...tak jste jeste mohl zmini Fix Or Repair Daily....jejich oblibenou zkratku a zrejme i Vasi....
Fiesta opravdu má jenom pětimístné počitadlo ujetých kilometrů a Escort také. Takže ty poznámky až tak od věci nebyly. Předpokládám ale, že pokud slečna hovoří o najetch kilometrech, nemá na mysli stav tachometru. Já jsem se v článku spíše vyjadřoval k tomu, že u tohoto typu vozu by se skutečně mohlo jednat o "pouze" 59 tisíc km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 12:11, RE: 59 000km
_Tomas napisał:
Co si predstavujete pod pojmem starsi? Jelikoz, treba Mondeo z roku 97 ma tachometr 6ti mistnej....stejne tak jeho prechozi verze Mk1 ma taktez 6 mist pro ujety km...takze jestli jste mel kdysi par starejc Sierr (jako ja)..tak tam ano, byl 5ti mistnej tachometr, ale pani/slecna se ptala na Fiestu z rok 1998....takze Vase poznamka o 159 000, 259 000 je zde trsoku mimo misu...
A co se tyka narazek na Forda...tak jste jeste mohl zmini Fix Or Repair Daily....jejich oblibenou zkratku a zrejme i Vasi....
Pravě proto že jezdím radši autem než vlakem,tak už forda radši ne.Vynikají neobyčejným množstvím drobných poruch,s kterýma se nechá doject domů,ale řádně znepříjemní život - jen namátkou speciální fordacký spojkový pedál se samoštelem,poruchy centrálu,elektriky,olej.vany,čepů,silentbloků a další a další.Naproti tomu motory zpravidla vydrží všechno,kromě dieslů - to je totální tragedie.Ještě snad starý 1,8 D,tuším zrovna fiesta.Na druhou stranu kvalitu odráží cena a tak se dají fordi koupit za slušný peníze,mondeo kombi cenově asi nemá konkurenci vzhledem k prostoru.Já osobně jsem přešel k toyotě a hondě a všem co obhajujou tady ty sypáky se jenom směju.U fordu se mi nikdy nepovedlo ujet 10000km bez závady a to při vzorné péči.Manželku ještě dnes poleje pot při vzpomínce na jízdu z alp bez spojky.Jak už někdo psal - dobrý auta jen nesmí moc jezdit
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 13:09, RE: fiesta
stowaway napisał:
Mám už dva roky fiestu 1,3 z roku 94 - jedná se tedy o hodně příbuzné auto. Ženě bez známého automechanika bych jej rozhodně nedoporučil - je to auto spíš pro kutily...za tu dobu mě potkala spousta závad - ložiska předních kol,klouby řízení, prasklé a hned zarezivělé lanka parkovací brzdy, zkroucené brzdové kotouče - to jsou jen námatkou ty největší opravy - a za ujetých 15 000 km mi to příjde docela dost. No a o korozi snad ani nemá cenu mluvit - výfuk je na hadry, díry v podlaze a prazích, zad...
ložiska předních kol,klouby řízení, prasklé a hned zarezivělé lanka parkovací brzdy, zkroucené brzdové kotouče - to jsou jen námatkou ty největší opravy - a za ujetých 15 000 km mi to příjde docela dost.

Blboune !!! To je běžnej servis (u čehokoliv) , akorát se zrovna pár věcí se sešlo v jednu chvíli a auto bylo pravděpodobně po nějakým praseti. Zrezivělé lanko ručky - to bych napkopal do prdele člověka co to měnil.

A ještě jedna věc to pánové ty brzdy měříte na zkušební dráze pomocí přesného odometru, že vynášíte takové soudy. Já bych řekl že je to spíš subjektivní dojem, než nějaká realita a společného to sní má málo.

A vůbec -howgh !!! - končím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 13:37, RE: fiesta
anonym napisał:
ložiska předních kol,klouby řízení, prasklé a hned zarezivělé lanka parkovací brzdy, zkroucené brzdové kotouče - to jsou jen námatkou ty největší opravy - a za ujetých 15 000 km mi to příjde docela dost.

Blboune !!! To je běžnej servis (u čehokoliv) , akorát se zrovna pár věcí se sešlo v jednu chvíli a auto bylo pravděpodobně po nějakým praseti. Zrezivělé lanko ručky - to bych napkopal do prdele člověka co to měnil.

A ještě jedna věc to pánové ty brzdy měříte na zkušební dráze pomocí přesnéh...
Sám jsi blboun a tvé zkušenosti evidentně končí někde u stodvacítky - u normálního auta není třeba klouby řízení (tzn.klouby řídící tyče, ne kuláky!!!) ani lanka ručky řešit během celé životnosti auta...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 13:40, RE: fiesta
anonym napisał:
ložiska předních kol,klouby řízení, prasklé a hned zarezivělé lanka parkovací brzdy, zkroucené brzdové kotouče - to jsou jen námatkou ty největší opravy - a za ujetých 15 000 km mi to příjde docela dost.

Blboune !!! To je běžnej servis (u čehokoliv) , akorát se zrovna pár věcí se sešlo v jednu chvíli a auto bylo pravděpodobně po nějakým praseti. Zrezivělé lanko ručky - to bych napkopal do prdele člověka co to měnil.

A ještě jedna věc to pánové ty brzdy měříte na zkušební dráze pomocí přesnéh...
Muzu potvrdit, jeden degen mi poradil vymenit lanko (bylo pritom zasekly prasatko na brzde). Po 8 letech provozu a auto nema garaz, je lanko jak nove, tak nevim jak muze bejt lanko zrezly. To ti to asi stalo v solnym nalevu, ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 13:42, F.O.R.D
Jeste je taky znama translace Found on the road dead (ten clen to tam kazi, ale patri tam). Touhle fiestou jsem byl vezen asi 3x a je to vazne auto pro 2 lidi a dve tasky. Jinak me ale docela prekvapila. Jako alternativu bych spis nez punto resil saxo/106. Saxo jsme meli kdysi v rodine a je prostorove dost velkorysejsi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 13:58, RE: fiesta
anonym napisał:
Muzu potvrdit, jeden degen mi poradil vymenit lanko (bylo pritom zasekly prasatko na brzde). Po 8 letech provozu a auto nema garaz, je lanko jak nove, tak nevim jak muze bejt lanko zrezly. To ti to asi stalo v solnym nalevu, ne?
Tohle lanko bylo zrezlé, protože se rozpadl ( na více místech ) plastový obal- no a dovnitř se dostala voda se solí...evidentně kvalitní materiál - jestli to bylo původní lanko, nebo už jednou měněný šunt, to těžko říct,přitáhl jsem to z reichu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 14:47, RE: fiesta
anonym napisał:
ložiska předních kol,klouby řízení, prasklé a hned zarezivělé lanka parkovací brzdy, zkroucené brzdové kotouče - to jsou jen námatkou ty největší opravy - a za ujetých 15 000 km mi to příjde docela dost.

Blboune !!! To je běžnej servis (u čehokoliv) , akorát se zrovna pár věcí se sešlo v jednu chvíli a auto bylo pravděpodobně po nějakým praseti. Zrezivělé lanko ručky - to bych napkopal do prdele člověka co to měnil.

A ještě jedna věc to pánové ty brzdy měříte na zkušební dráze pomocí přesnéh...
Pro pana anonyma, co tady nadává lidem do Blbounů:
Pokud jste normální člověk, který už se svezl alespoň v několika autech, tak můžete říct, že tohle auto brzdí dobře a tohle auto ne. Je jasné, že auto, které má 55kw, nebude mít asi nějaké jedovky, protože nejezdí až tak rychle, ale Fiesta, kterou jsem jel já ty brzdy slabé měla. Potvrdili mi to i servisech, že je to prostě slabina. Jinak proti Fiestě nic nemám, naopak psal jsem, že se mi s ní jelo líp, než s P106, co má manželka.
PS: Když nejsi schopen ani registrace, tak aspoň nikoho neurážej!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 15:29, RE: 59 000km
anonym napisał:
Pravě proto že jezdím radši autem než vlakem,tak už forda radši ne.Vynikají neobyčejným množstvím drobných poruch,s kterýma se nechá doject domů,ale řádně znepříjemní život - jen namátkou speciální fordacký spojkový pedál se samoštelem,poruchy centrálu,elektriky,olej.vany,čepů,silentbloků a další a další.Naproti tomu motory zpravidla vydrží všechno,kromě dieslů - to je totální tragedie.Ještě snad starý 1,8 D,tuším zrovna fiesta.Na druhou stranu kvalitu odráží cena a tak se dají fordi koupit za ...
"speciální fordácký spojkový pedál se samoštelem". To takhle definoval Franta v hospodě, nebo jak? Nejde snad o lanko se samostavem, nebo s řehtačkou? No a forďácký motor 1,8D považovat za dobrý, potěš koště...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 15:30, RE: fiesta
Šakal napisał:
Pro pana anonyma, co tady nadává lidem do Blbounů:
Pokud jste normální člověk, který už se svezl alespoň v několika autech, tak můžete říct, že tohle auto brzdí dobře a tohle auto ne. Je jasné, že auto, které má 55kw, nebude mít asi nějaké jedovky, protože nejezdí až tak rychle, ale Fiesta, kterou jsem jel já ty brzdy slabé měla. Potvrdili mi to i servisech, že je to prostě slabina. Jinak proti Fiestě nic nemám, naopak psal jsem, že se mi s ní jelo líp, než s P106, co má manželka.
PS: Když n...
Presne tak !!
Pokud clovek ridil vice aut, tak si to dokaze porovnat.
Ja musim rict, ze Fiesta byla opravdu slaba ... samozrejme o trochu lepsi nez S 120 )

Koukam, ze spousta lidi chce zustat v anonymite, aby mohla ruzne lidem nadavat, pripadne menit nazory, jak se zrovna hodi do kramu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.09.2007 15:48, RE: 59 000km
anonym napisał:
Pravě proto že jezdím radši autem než vlakem,tak už forda radši ne.Vynikají neobyčejným množstvím drobných poruch,s kterýma se nechá doject domů,ale řádně znepříjemní život - jen namátkou speciální fordacký spojkový pedál se samoštelem,poruchy centrálu,elektriky,olej.vany,čepů,silentbloků a další a další.Naproti tomu motory zpravidla vydrží všechno,kromě dieslů - to je totální tragedie.Ještě snad starý 1,8 D,tuším zrovna fiesta.Na druhou stranu kvalitu odráží cena a tak se dají fordi koupit za ...
Tak tady se musím Fordů zastat. Každé auto se sype podle toho, jak se s ním zachází. Jsou auta, které toho snesou víc, ale Ford na tom špatně není.

Měl jsem Mondeo z roku 93, vydrželo mi 6 let a z domu šlo když mu bylo 14, jen kvůli věku, přece jen cesty do Chorvatska s takto starým autem jsou loterií. Najezdil jsem s ním 65000 km, jediný závažnější problém nastal, když se povolila hlava (ani neprasklo těsnění), a i s tím se dalo nouzově dojet. Jinak pouze spotřební materiál - 2x rozvody, 1x spojka, 1x zadní pakny a 1x přední destičky. A jednou jedno stahování jednoho okna. Koroze nepatrná. Kosmetickou záležitostí byl nekvalitní lak - na kapotě a střeše se udělalo pár fleků jako podřené od písku. Koupil ho ode mě mechanik, který spravoval tu uvolněnou hlavu. Když ji sundal, tak zjistil, že motor nemá známky opotřebení. Spotřeba oleje 0.

Turbodiesly od Forda jsou jinou kapitolou, ale o té se tady nikdo nebavil.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.