matej.matys.71FB napisał:
děkuji předem všem za své postřehy a nápady...Dneska od 07:00 po dobré kávě a dvou koblihách pokračuji své dějství v garáži a toto jsou nové poznatky 1) Dle diagnostiky P0014 vačka vyfukového ventilu přiliš přdčasný..1.1) sundam kryt a kontroluji rozvody,sou prakticky nové řádně napnuté a nedovedu si představit že by skočily1.2) pokud sundam konektor z hallu na vačce motor naskočí a nepozoruji ve voloběhu žadne změny,vlastně ano drobné,po připojení se volnoběh propadává trošku razantněi po odpojení trošku lepší chod.1.3) objednán tento senzor zn.Febi 330 kč zítra rano bude doma2) Podtlaky.Mám za to ,že tento motor operuje s těmito podtlakovými komponenty.Ventil odvětrávaní klikové skříně z něj hadičká do T rozdvojky a z tvě hadice do vika ventilů,tyto hadičky jsou pod podtlakem a sajou z klikovky spaliny,ventilek vyčištěny ,má pružinku těsní. ve směru k viku ventilů.2.1) dále hadička odvětrávaní víka ventilů jedná se o hadici která vede ke spodku airboxu jedná se o odvětrávaní olejových výparů,hadička je bez požkození.2.3) dále jedna která vede z takového kovoveho valečku u vstřiků hned do tělesa klapky upřimně nevím k čemu je ale je opět těsná a nepožkozená.2.4) jedná z hadiček odvětrávani klikovky byla řádně požkozená ,do doby než jsem ji měnil za bezvadnou,motor šel nad 1500 naprosto hladce až k omezovači a voloběh kolísal meně !!!!!!!!!!2.5) sem nasrán a jim chéb s řízkem opřeny o tento mechanikymilovný vůz3) IACV -klasika a bestceller fordů. Po odpojení motor ihned chcipa,uvnitř je absolutně čistý,mam podezření že je bud nový nebo nedávno čištěný mám je tedy za bezchybný4)Klapka,ano klapka,bez ní by to nebylo ono, Sundam tedy masivní hadici a zjižštuji ,že je prakticky ve stavu zrcadla ,čistá a její chod je hladký a plynulý - zkoušejíc tahaním za lanko od plynu.Dovírá.5) potenciometr škrtici klapky.Zde se dostáváme k zajimavému bodu.Při odpojení tohoto komponentu běží motor v ustálených asi 900 otáčkách a volnoběh se ani nehne,po zapojení,opravdu silně hapruje.Při odpojenem čidle nelze motor pedálem vytočit k 3000 ot okamžitě se dusí leč volnoběh zase statečně udrží.5.1) odpojil jsem Baterku a lámající si obě ruce tak na sedmkrát sračnou hodinářských rozměrů vynadávám tento bazmek,suchý,nevyběhaný,funkční, nedrhne,ale asi dává špatný ignal Mam nový za 500 kč také zítra a proto jsem odpojil baterii a zítra namonutji nový potenciometr a nové čidlo váčky.pokud to bude pokračovat,jedu na servis na kontrolu těch rozvodů,je totoži zvláštní,že mi to piše zavadu 0014 což při proměnném časování znamená že je předčasné časování vyfuk.ventilů.Jelikož má ubohá fiesta tyhle fidlátka nemá,možna važně dokázala skočit.Cvlikot v motoru přiklánim hydroštelům.6)Zháním někoho aby mi řekl proč se problémy v plné své sile ukázaly až po opravení a pročištění ventilů z klikovky .........7).Dneska už to kašlu jdu koukat na film srkající ještě horký velvet se smetanou
Kuwa, tak jsi teda dost klidnej
Tohle mně dělat auto, tak místo řízku koušu klacky a místo velvetu se smetanou piju z řeky
Uvidíme, co udělá ten poťák...