ivan2 napisał:
Dík, to jsi mě moc nepotěšil, právě mě zajímají posl. dvě generace a že mercedes taky přechází na tenhle systém s celoživotní náplní, to mě docela překvapuje.
Tak abych nekecal, doptal jsem se známého co dělá v Plzeňském Mercedesu (hrozný servis, mimochodem, ale tohle je jeden z těch lepších mechaniků co tam ještě jsou), situace je následující, olej se vypouští ve 150tis. přes tu horní zátku (asi se to nějak vycucne), filtr je napasován mezi převodovku a hydro, ačkoli se to má z auta vyndavat vcelku tady se to rozdělí a filtr vytáhne, pokud se to potom smontuje blbě, přestane to řadit 4 obvykle. Skříň by měla bohužel vydržet nájezd pouze v rozmezí 250-300tis., podle kluka co opravuje převodovky do Mercedesů (servis v Praze, mají to s Mercedesem nějak nasmlouvané, že se to z autorizáku vozí tam), žádná novodobá skříň Mercedesu nepřežila nájezd 300tis. bez repasu, teoreticky prý lze jezdit až těch 300tis. na jeden olej a filtr (což se samozřejmě neshoduje s pokynem výrobce pro autorizovaný servis). Osobně jsem spíš toho názoru, že stejně ten olej musí po 4-6 letech ven z důvodu stáří. Repas té skříně není levná záležitost, cena až 250 000 podle typu auta, mění se všechny lamely, filtr (cena 15 000 jen filtr, přibližně). Největší problém jsou řídící jednotky převodovek, Aisin obvykle po kompletní rozborce udělá to, že vám to v autě začne na poloze D4 blikat, ale řadí to, vyčištění jednotky a nové naspárování s jednotkou auta to řeší, je to spíš kosmetický problém. Mercedes a VW dělají něco jiného, po kompletní rozborce to někdy na palubce bliká jak vánoční stromeček, ale auto jede, zásah do jednotky ale obvykle v lepším případě neudělá nic, v tom horším to opět přestane řadit, auto se zamkne na dvojce. Bohužel rekalibrace jednotky je skoro nemožná (pokud nezabere jen vymazání chyb), u dražších modelů se totiž počítá po určitém nájezdu s výměnou celé skříně, případně provést rekalibraci na speciální mašině (tu u nás autorizáky ani nemají). Zažil jsem i situaci kdy servis jednomu zákazníkovi přepnul osmičkové BMW z 6 na 4 válce při rutinní údržbě a nedokázal to vrátit, nakonec to vyřešil až servis Bosche v Německu