0
powrót
 

diskuze k tématu: Fiat Tipo: kde jste, srdcaři?

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
yvonek
ilość wystąpień13
data registracji06.10.2017
Sobota 07.10.2017 08:04, RE: Tipo
*autofans* napisał:
"Obsáhlá diskuze" pod článkem odráží situaci značky Fiat. A to, že už skoro nikoho tato značka nezajímá, neboť soudruhům z Itálie ujel vlak díky dlouholeté absenci v mnoha třídách aut a jejich bývalým klientům dnes prodává auta korejská nebo francouzská konkurence. Jediná cenově konkurenceschopná motorizace s tímto autem zoufale nejede (1.4 atmosféra) a lepší motory které Fiat opravdu umí, prodává za peníze, které už u italského auta nikdo neakceptuje. Neznám moc lidí, kteří vysolí za itala více než 400táců pokud to není Ducato maxi. A toto musím napsat jako bývalý majitel Pandy, Una a dvou generací Punta....Nebo si fakt kluci na českém importu v Budapešti myslí, že někdo dá za Fiata v ČR více než za Toyotu ?

--------------------------------------------------------------------------
V lednu 2017 měl Fiat největší nárust prodeje ze všech značek u nás prodávaných














,
reagować
Martin72
ilość wystąpień82
data registracji30.09.2016
Sobota 07.10.2017 10:11, Obecná fakta která se špatně připouští
To:yvonek
Vím, že Tipo může mít zadní parkovací kameru, jen jsem se ve svém předešlém příspěvků podivoval , že někomu u takové velikosti auta chybí přední parkovací senzory. To už by se měl dotyčný nad sebou zamyslet, jestli je jeho pobyt za volantem bezpečný i pro ostatní účastníky provozu, když nemá odhad při parkování do směru kde má nejlepší výhled. A jelikož se naráželo na pomocné technologie, tak že než senzor (tam se musíš slepé spoléhat na fakt že to bude fungovat) tak dozadu kameru, kde je to na první pohled jasné.

Při vzájemném porovnávání jednotlivých výrobků vždy vyvstane otázka subjektivních pocitů a neméně podstatnou roli zde sehrává mainstream. Fakta a věcné argumenty jsou přebíjeny mediální masírkou. A co si budem povídat , v první řadě jde o peníze. Reklama platí provoz jak tištěných periodik, tak těch digitálních, tudíž i zde platí: koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Proto se jeden nesmí divit proč je na tom mainstream tak jak je.

reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Poniedziałek 09.10.2017 08:23, RE:
Tak se tu na mě snesla hezká kritika, zkusím se z toho trochu vyargumentovat...
Ad automatická klima, pokud je dvouzónová, tak je škoda, že se tím fiat nechlubí v ceníku
Ad přední parkovací senzory, parkovat samozřejmě umím, ale vzhledem ke zpřísňujícím se nárokům na ochranu chodců jsou čumáky aut stále více nepřehledné
Ad hlídání mrtvého úhlu, tohle není o tom, že nečumím do zrcátek a nesleduji provoz kolem sebe. Ale je to přesně kvůli tomu jednomu případu v roce, kdy se to auto třeba při nájezdu na dálnici schová do mrtvého úhlu a není ho vidět.
Ještě bych něco dodal k tomu, že TPMS v ABS je lepší, protože neodejdou ventilky... to je stejná argumentace, jako že kličky na stahování oken je lepší, protože se nemůže pokazit motorek. Ventilky jsou objektivně lepší, ale nákladnější systém. Dokáží velmi přesně sledovat tlak pneumatik v reálném čase a tak řidiče informovat o současném tlaku... Takže nemusím každej měsíc obíhat auto s manometrem a kontrolovat jestli někde něco neuchází...
Jinak já Tipo řadím k povedeným autům a až bude ve čas nahradit mého služebního megana, tak bude určitě vážný kandidát. Snažil jsem se konstatovat fakt, že co se týče prvků výbavy, Fiatu v některých ohledech ujel vlak... Stejně tak, pokud se nepletu nenabízí Tipo xenony ani jiná "lepší" světla. Tohle ovšem vynahrazuje povedenými parabolami základních světel...
Jinak když už jsme se dostali k řidičským zkušenostem. Je mi jenom 26, jezdím jenom 30tkm ročně. Jezdím jenom s osobákáma a dodávkama a když jsem nedávno dělal konkurz na istruktora bezpečné jízdy, tak jsem skončil až druhej...
reagować
yvonek
ilość wystąpień13
data registracji06.10.2017
Poniedziałek 09.10.2017 12:33, RE:
KoobaS napisał:
Tak se tu na mě snesla hezká kritika, zkusím se z toho trochu vyargumentovat...Ad automatická klima, pokud je dvouzónová, tak je škoda, že se tím fiat nechlubí v ceníkuAd přední parkovací senzory, parkovat samozřejmě umím, ale vzhledem ke zpřísňujícím se nárokům na ochranu chodců jsou čumáky aut stále více nepřehlednéAd hlídání mrtvého úhlu, tohle není o tom, že nečumím do zrcátek a nesleduji provoz kolem sebe. Ale je to přesně kvůli tomu jednomu případu v roce, kdy se to auto třeba při nájezdu na dálnici schová do mrtvého úhlu a není ho vidět.Ještě bych něco dodal k tomu, že TPMS v ABS je lepší, protože neodejdou ventilky... to je stejná argumentace, jako že kličky na stahování oken je lepší, protože se nemůže pokazit motorek. Ventilky jsou objektivně lepší, ale nákladnější systém. Dokáží velmi přesně sledovat tlak pneumatik v reálném čase a tak řidiče informovat o současném tlaku... Takže nemusím každej měsíc obíhat auto s manometrem a kontrolovat jestli někde něco neuchází...Jinak já Tipo řadím k povedeným autům a až bude ve čas nahradit mého služebního megana, tak bude určitě vážný kandidát. Snažil jsem se konstatovat fakt, že co se týče prvků výbavy, Fiatu v některých ohledech ujel vlak... Stejně tak, pokud se nepletu nenabízí Tipo xenony ani jiná "lepší" světla. Tohle ovšem vynahrazuje povedenými parabolami základních světel...Jinak když už jsme se dostali k řidičským zkušenostem. Je mi jenom 26, jezdím jenom 30tkm ročně. Jezdím jenom s osobákáma a dodávkama a když jsem nedávno dělal konkurz na istruktora bezpečné jízdy, tak jsem skončil až druhej...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jenom k těm "nepodstatným " ventilkům.Vy jste to asi nepochopil.I přes ABS dostanete v kabině informaci že máte podhuštěné to či ono kolo.Nic nemusíte obíhat ABS to pozná podle změny průměru a tedy i rychlosti otáčení kola. Když se něco dělá mělo by to být účelné a ekonomické.Kromě toho nás všechny kdo si vyděláváme prací zajíma taky poměr cena -hodnota. Tak se ptám.Pořebuju já přesně vědět že mi ušlo kolo o destinu atmosfréry což mi SNAD řeknou ony nepraktické a drahé senorzy nebo mi stačí informace že tlak v některé pneu poklesl až tak že to už pozná ABS? EKONOMIKA - zimní kola plecháče. Na ježdění do práce 30 km denně plus sem tam nějaká delší trasa - disk 1300,Guma 1300(guma do 190 km) ,Poklice 900 .MNĚ Stačí.To máme slušných rekněmě 12000 kč za celou sadu zimnich kol. Ovšem plus 4x origo sensory plus 4000 min.- =16000. Jakýsi rozdíl je.Tak se jen ptám není ten rozdíl v tomto případě zbytečný? Navíc je třeba si uvědomit že ony senzory pole kolegů kteří mají to "šteští" že je mají, mají životnost zhruba jako zimní guma 3- 4 sezony když se jezdí "kolem komína".Ono totiž když se podělá jeden mění se prý všechny.Tak proto jsem to zmiňoval.Já osobně tohle, plus možnost trvalého vyputí Strart-Stop beru jako velmi rozumný krok výrobce aby se vlk nažral ,koza zůstal celá a zákazník byl spokojený.No a navíc nejsem tak bohatý abych si kupoval drahé zbytečnosti jenom abych byl IN (a pak to 5 let splácel leasing).Nic ve zlém.
JInak já vám nenadávám snažím se pouze argumentovat.Výběr auta bude vždy tak subjektivní jako např výběr manželky.Něko má rád ženy náročné a tzv.reprezentativní ,někomu stačí skromná, štíhlá hezká a pracovitá tzv. "obyčejná" baba.Já jsem ten druhý případ a proto jsem šťastně ženat 32 let lel a mám už druhý FIAT . .
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 09.10.2017 13:03, RE:
yvonek napisał:
KoobaS napisał:
Tak se tu na mě snesla hezká kritika, zkusím se z toho trochu vyargumentovat...Ad automatická klima, pokud je dvouzónová, tak je škoda, že se tím fiat nechlubí v ceníkuAd přední parkovací senzory, parkovat samozřejmě umím, ale vzhledem ke zpřísňujícím se nárokům na ochranu chodců jsou čumáky aut stále více nepřehlednéAd hlídání mrtvého úhlu, tohle není o tom, že nečumím do zrcátek a nesleduji provoz kolem sebe. Ale je to přesně kvůli tomu jednomu případu v roce, kdy se to auto třeba při nájezdu na dálnici schová do mrtvého úhlu a není ho vidět.Ještě bych něco dodal k tomu, že TPMS v ABS je lepší, protože neodejdou ventilky... to je stejná argumentace, jako že kličky na stahování oken je lepší, protože se nemůže pokazit motorek. Ventilky jsou objektivně lepší, ale nákladnější systém. Dokáží velmi přesně sledovat tlak pneumatik v reálném čase a tak řidiče informovat o současném tlaku... Takže nemusím každej měsíc obíhat auto s manometrem a kontrolovat jestli někde něco neuchází...Jinak já Tipo řadím k povedeným autům a až bude ve čas nahradit mého služebního megana, tak bude určitě vážný kandidát. Snažil jsem se konstatovat fakt, že co se týče prvků výbavy, Fiatu v některých ohledech ujel vlak... Stejně tak, pokud se nepletu nenabízí Tipo xenony ani jiná "lepší" světla. Tohle ovšem vynahrazuje povedenými parabolami základních světel...Jinak když už jsme se dostali k řidičským zkušenostem. Je mi jenom 26, jezdím jenom 30tkm ročně. Jezdím jenom s osobákáma a dodávkama a když jsem nedávno dělal konkurz na istruktora bezpečné jízdy, tak jsem skončil až druhej...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Jenom k těm "nepodstatným " ventilkům.Vy jste to asi nepochopil.I přes ABS dostanete v kabině informaci že máte podhuštěné to či ono kolo.Nic nemusíte obíhat ABS to pozná podle změny průměru a tedy i rychlosti otáčení kola. Když se něco dělá mělo by to být účelné a ekonomické.Kromě toho nás všechny kdo si vyděláváme prací zajíma taky poměr cena -hodnota. Tak se ptám.Pořebuju já přesně vědět že mi ušlo kolo o destinu atmosfréry což mi SNAD řeknou ony nepraktické a drahé senorzy nebo mi stačí informace že tlak v některé pneu poklesl až tak že to už pozná ABS? EKONOMIKA - zimní kola plecháče. Na ježdění do práce 30 km denně plus sem tam nějaká delší trasa - disk 1300,Guma 1300(guma do 190 km) ,Poklice 900 .MNĚ Stačí.To máme slušných rekněmě 12000 kč za celou sadu zimnich kol. Ovšem plus 4x origo sensory plus 4000 min.- =16000. Jakýsi rozdíl je.Tak se jen ptám není ten rozdíl v tomto případě zbytečný? Navíc je třeba si uvědomit že ony senzory pole kolegů kteří mají to "šteští" že je mají, mají životnost zhruba jako zimní guma 3- 4 sezony když se jezdí "kolem komína".Ono totiž když se podělá jeden mění se prý všechny.Tak proto jsem to zmiňoval.Já osobně tohle, plus možnost trvalého vyputí Strart-Stop beru jako velmi rozumný krok výrobce aby se vlk nažral ,koza zůstal celá a zákazník byl spokojený.No a navíc nejsem tak bohatý abych si kupoval drahé zbytečnosti jenom abych byl IN (a pak to 5 let splácel leasing).Nic ve zlém.JInak já vám nenadávám snažím se pouze argumentovat.Výběr auta bude vždy tak subjektivní jako např výběr manželky.Něko má rád ženy náročné a tzv.reprezentativní ,někomu stačí skromná, štíhlá hezká a pracovitá tzv. "obyčejná" baba.Já jsem ten druhý případ a proto jsem šťastně ženat 32 let lel a mám už druhý FIAT . .


Rozhodně souhlasím s měřením pomocí snímače ABS. Je to velmi jednoduché a promyšlené řešení, které je jen záležitostí SW, neboť všechny potřebné komponenty již na autě jsou použity k jinému účelu. Jediné mínus je, že při nízké teplotě poklesne tlak ve všech pneumatikách stejně, takže to odchylku neukáže a mohl by tlak být pod předepsanou hodnotou, ale pozor, i tohle by se dalo ošéfovat tím, že by se při nafoukání zadal do počítače aktuální tlak a auto by si před jízdou pomocí vnější teploty dokázalo vyhodnotit, zda je tlak OK nebo ne, to je jen otázkou fyziky a opět je to jen záležitost programu.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Poniedziałek 09.10.2017 13:04, RE:
yvonek napisał:
KoobaS napisał:
Tak se tu na mě snesla hezká kritika, zkusím se z toho trochu vyargumentovat...Ad automatická klima, pokud je dvouzónová, tak je škoda, že se tím fiat nechlubí v ceníkuAd přední parkovací senzory, parkovat samozřejmě umím, ale vzhledem ke zpřísňujícím se nárokům na ochranu chodců jsou čumáky aut stále více nepřehlednéAd hlídání mrtvého úhlu, tohle není o tom, že nečumím do zrcátek a nesleduji provoz kolem sebe. Ale je to přesně kvůli tomu jednomu případu v roce, kdy se to auto třeba při nájezdu na dálnici schová do mrtvého úhlu a není ho vidět.Ještě bych něco dodal k tomu, že TPMS v ABS je lepší, protože neodejdou ventilky... to je stejná argumentace, jako že kličky na stahování oken je lepší, protože se nemůže pokazit motorek. Ventilky jsou objektivně lepší, ale nákladnější systém. Dokáží velmi přesně sledovat tlak pneumatik v reálném čase a tak řidiče informovat o současném tlaku... Takže nemusím každej měsíc obíhat auto s manometrem a kontrolovat jestli někde něco neuchází...Jinak já Tipo řadím k povedeným autům a až bude ve čas nahradit mého služebního megana, tak bude určitě vážný kandidát. Snažil jsem se konstatovat fakt, že co se týče prvků výbavy, Fiatu v některých ohledech ujel vlak... Stejně tak, pokud se nepletu nenabízí Tipo xenony ani jiná "lepší" světla. Tohle ovšem vynahrazuje povedenými parabolami základních světel...Jinak když už jsme se dostali k řidičským zkušenostem. Je mi jenom 26, jezdím jenom 30tkm ročně. Jezdím jenom s osobákáma a dodávkama a když jsem nedávno dělal konkurz na istruktora bezpečné jízdy, tak jsem skončil až druhej...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Jenom k těm "nepodstatným " ventilkům.Vy jste to asi nepochopil.I přes ABS dostanete v kabině informaci že máte podhuštěné to či ono kolo.Nic nemusíte obíhat ABS to pozná podle změny průměru a tedy i rychlosti otáčení kola. Když se něco dělá mělo by to být účelné a ekonomické.Kromě toho nás všechny kdo si vyděláváme prací zajíma taky poměr cena -hodnota. Tak se ptám.Pořebuju já přesně vědět že mi ušlo kolo o destinu atmosfréry což mi SNAD řeknou ony nepraktické a drahé senorzy nebo mi stačí informace že tlak v některé pneu poklesl až tak že to už pozná ABS? EKONOMIKA - zimní kola plecháče. Na ježdění do práce 30 km denně plus sem tam nějaká delší trasa - disk 1300,Guma 1300(guma do 190 km) ,Poklice 900 .MNĚ Stačí.To máme slušných rekněmě 12000 kč za celou sadu zimnich kol. Ovšem plus 4x origo sensory plus 4000 min.- =16000. Jakýsi rozdíl je.Tak se jen ptám není ten rozdíl v tomto případě zbytečný? Navíc je třeba si uvědomit že ony senzory pole kolegů kteří mají to "šteští" že je mají, mají životnost zhruba jako zimní guma 3- 4 sezony když se jezdí "kolem komína".Ono totiž když se podělá jeden mění se prý všechny.Tak proto jsem to zmiňoval.Já osobně tohle, plus možnost trvalého vyputí Strart-Stop beru jako velmi rozumný krok výrobce aby se vlk nažral ,koza zůstal celá a zákazník byl spokojený.No a navíc nejsem tak bohatý abych si kupoval drahé zbytečnosti jenom abych byl IN (a pak to 5 let splácel leasing).Nic ve zlém.JInak já vám nenadávám snažím se pouze argumentovat.Výběr auta bude vždy tak subjektivní jako např výběr manželky.Něko má rád ženy náročné a tzv.reprezentativní ,někomu stačí skromná, štíhlá hezká a pracovitá tzv. "obyčejná" baba.Já jsem ten druhý případ a proto jsem šťastně ženat 32 let lel a mám už druhý FIAT . .


Já souhlasím s tím, že věci mají fungovat. Taky samozřejmě vím, jak systém ABS pomocí TPMS funguje. Nicméně ABS pozná skutečně podhuštěná kola. "Můj" ventilkový systém pozná i mírně podhuštěná kola. Taková, která se rychlejí sjíždí a zvyšují spotřebu - toliko k ekonomice. El. ventilky skutečně stojí cca 1000Kč jeden - pokud vydrží 4 sezóny, tak to máme náklad 2000Kč na rok - pokud budu mít zimní i letní. Pokud se mi vyplatí mít 2 sady kol, najedu minimálně 10000km za rok. Vztaženo na kilometry je to 10 haléřů na kilometr. Pokud správně počítám, tak to odpovídá zvýšené spotřebě o 0,3 litru/100km. Nejsem expert na tlak v pneu, takže nevím o kolik dokáže pneu podhuštěná třeba o 0,2 baru zvýšit spotřebu a svoje opotřebení.
Jako příklad uvedu nedávné téměř skokové snížení ranních teplot pod 10°C. Já měl pneu nahuštěné na letní teploty a tak jsem hned věděl, že bych měl dofouknout - pokles byl cca o 0,3 baru - na chování auta to nebylo poznat a vsadil bych se, že ABS - TPMS by to taky nepoznal...
Takže jo, věci mají fungovat - ventilkový systém podle mě funguje nesporně lépe. Mimochodem, prací si taky vydělávám, občas v ní trávím i víc času než bych chtěl, taky vím, že mám velký štěstí že mám služební auto. Ale taky si okážu peněz vážit. I tak ale preferuji dražší ventilkový systém, kupuji dražší gumy a nemám auto pojištěný tím nejlevnšjím co je na trhu. S obyčejnou ženskou se nespokojím, ale našel jsem takovou, která mi přesně sedla. Fiatem jezdím občas, maj ho naši, já mám radši svou Alfu...
Auto se musí vybírat napůl srdcem a napůl hlavou. Já bych Tipu ten levnější TPMS systém klidně odpustil, ale rozhodně bych ho neoznačil jako lepší. To že umí Fiat vypnout start/stop natrvalo je skvělé. Tohle bych docela rád u služebního Mégana měl taky...
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Poniedziałek 09.10.2017 20:25, RE:
KoobaS napisał:
... nevím o kolik dokáže pneu podhuštěná třeba o 0,2 baru zvýšit spotřebu a svoje opotřebení... ale rozhodně bych ho neoznačil jako lepší


Prakticky nijak. Ventilky jsou přesnější a výrazně komplikovanější řešení, což určitě neznamená "lepší". Cihly na dům taky není potřeba skládat s mikrometrovou přesností.

reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 09.10.2017 21:31, Cena služby
2000/rok, za to, že v garáži 8 x do roka oběhnu auto s kompresorem a měřákem a za 1/4 hodiny mám hotovo, což bych musel udělat i tak mi dává 1000 Kč/hodinu čistá ruka, a to je v tom i to foukání gum, když to ukáže odchylku...
Jinak já se tlakem v gumách docela zabýval a platí, že na každých 10°C okolní teploty je rozdíl tlaku v gumě 0,1 bar. Proto v zimě, když člověk fouká v teple (typicky pneuservis/ vytápěná garáž), by měl dát tak o 0,2 bar víc, aby potom venku nebyl pod limitem.
Rozdíl spotřeby jsem ale nevypozoroval, daleko větší vliv má, jaký je zrovna provoz a jestli člověk spěchá.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Wtorek 10.10.2017 11:42, RE: Cena služby
David V napisał:
2000/rok, za to, že v garáži 8 x do roka oběhnu auto s kompresorem a měřákem a za 1/4 hodiny mám hotovo, což bych musel udělat i tak mi dává 1000 Kč/hodinu čistá ruka, a to je v tom i to foukání gum, když to ukáže odchylku...Jinak já se tlakem v gumách docela zabýval a platí, že na každých 10°C okolní teploty je rozdíl tlaku v gumě 0,1 bar. Proto v zimě, když člověk fouká v teple (typicky pneuservis/ vytápěná garáž), by měl dát tak o 0,2 bar víc, aby potom venku nebyl pod limitem.Rozdíl spotřeby jsem ale nevypozoroval, daleko větší vliv má, jaký je zrovna provoz a jestli člověk spěchá.


Já mám v Rendovi údaje na palubce a v Alfě manometr v přihrádce... Ale pro dofouknutí musím buď do práce a tahat hadice oknem na parkoviště, na benzínku, kde jsou ciferníky občas dost divoký nebo si zacvičit s nožní pumpou... Je pravda, že když člověk jednou za měsíc ty čepičky ventilků sundá kvůli přeměření, tak se tam nezaseknou kvůli nanesenýmu bordelu...
To, že se dá víc paliva ušetřit tím, že pojedu defenzivně vím.. Asi je to spíš na osobní debatu, protože svoje argumenty nedokážu správně napsat. Myslím, že větší problém té špatně nahuštěné pneumatiky je její špatné a rychlejší sjíždění.
Jinak bych uvedl příklad srovnání TPMS ventilek/ABS.
Kamarád má ABS TPMS v Passatu a jedna zadní pneu mu ucházela. Systém mu začal hlásit chybu chvíli před tím, než to sám na chování auta poznal.
Já na Rendovi na dálnici taky píchl zadní a když mi vyskočila hláška o kontrole pneu nebylo nic poznat, na gumě ani na chování auta. Poznat to bylo až chvíli po tom, co mi auto vyhodilo "červenou" hlášku o tom, že mám okamžitě zastavit a vyměnit kolo...
Ventilkový systém je přesnější a díky tomu je z mého úhlu pohledu lepší.
BTW. na EBay jsou tyhle systémy za cenu cca 1500Kč - je otázka času kdy originální systémy automobilek spadnou cenově cca na polovinu...
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 10.10.2017 11:54, RE: Cena služby
KoobaS napisał:
David V napisał:
2000/rok, za to, že v garáži 8 x do roka oběhnu auto s kompresorem a měřákem a za 1/4 hodiny mám hotovo, což bych musel udělat i tak mi dává 1000 Kč/hodinu čistá ruka, a to je v tom i to foukání gum, když to ukáže odchylku...Jinak já se tlakem v gumách docela zabýval a platí, že na každých 10°C okolní teploty je rozdíl tlaku v gumě 0,1 bar. Proto v zimě, když člověk fouká v teple (typicky pneuservis/ vytápěná garáž), by měl dát tak o 0,2 bar víc, aby potom venku nebyl pod limitem.Rozdíl spotřeby jsem ale nevypozoroval, daleko větší vliv má, jaký je zrovna provoz a jestli člověk spěchá.
Já mám v Rendovi údaje na palubce a v Alfě manometr v přihrádce... Ale pro dofouknutí musím buď do práce a tahat hadice oknem na parkoviště, na benzínku, kde jsou ciferníky občas dost divoký nebo si zacvičit s nožní pumpou... Je pravda, že když člověk jednou za měsíc ty čepičky ventilků sundá kvůli přeměření, tak se tam nezaseknou kvůli nanesenýmu bordelu...To, že se dá víc paliva ušetřit tím, že pojedu defenzivně vím.. Asi je to spíš na osobní debatu, protože svoje argumenty nedokážu správně napsat. Myslím, že větší problém té špatně nahuštěné pneumatiky je její špatné a rychlejší sjíždění.Jinak bych uvedl příklad srovnání TPMS ventilek/ABS.Kamarád má ABS TPMS v Passatu a jedna zadní pneu mu ucházela. Systém mu začal hlásit chybu chvíli před tím, než to sám na chování auta poznal.Já na Rendovi na dálnici taky píchl zadní a když mi vyskočila hláška o kontrole pneu nebylo nic poznat, na gumě ani na chování auta. Poznat to bylo až chvíli po tom, co mi auto vyhodilo "červenou" hlášku o tom, že mám okamžitě zastavit a vyměnit kolo...Ventilkový systém je přesnější a díky tomu je z mého úhlu pohledu lepší.BTW. na EBay jsou tyhle systémy za cenu cca 1500Kč - je otázka času kdy originální systémy automobilek spadnou cenově cca na polovinu...


Bezva, takže oba jste tomu věnovali pozornost, až jste to sami cítili na chování vozu. Tomu říkám fičura a ještě dobře zaplacená.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Wtorek 10.10.2017 13:02, RE: Cena služby
David V napisał:
KoobaS napisał:
David V napisał:
2000/rok, za to, že v garáži 8 x do roka oběhnu auto s kompresorem a měřákem a za 1/4 hodiny mám hotovo, což bych musel udělat i tak mi dává 1000 Kč/hodinu čistá ruka, a to je v tom i to foukání gum, když to ukáže odchylku...Jinak já se tlakem v gumách docela zabýval a platí, že na každých 10°C okolní teploty je rozdíl tlaku v gumě 0,1 bar. Proto v zimě, když člověk fouká v teple (typicky pneuservis/ vytápěná garáž), by měl dát tak o 0,2 bar víc, aby potom venku nebyl pod limitem.Rozdíl spotřeby jsem ale nevypozoroval, daleko větší vliv má, jaký je zrovna provoz a jestli člověk spěchá.
Já mám v Rendovi údaje na palubce a v Alfě manometr v přihrádce... Ale pro dofouknutí musím buď do práce a tahat hadice oknem na parkoviště, na benzínku, kde jsou ciferníky občas dost divoký nebo si zacvičit s nožní pumpou... Je pravda, že když člověk jednou za měsíc ty čepičky ventilků sundá kvůli přeměření, tak se tam nezaseknou kvůli nanesenýmu bordelu...To, že se dá víc paliva ušetřit tím, že pojedu defenzivně vím.. Asi je to spíš na osobní debatu, protože svoje argumenty nedokážu správně napsat. Myslím, že větší problém té špatně nahuštěné pneumatiky je její špatné a rychlejší sjíždění.Jinak bych uvedl příklad srovnání TPMS ventilek/ABS.Kamarád má ABS TPMS v Passatu a jedna zadní pneu mu ucházela. Systém mu začal hlásit chybu chvíli před tím, než to sám na chování auta poznal.Já na Rendovi na dálnici taky píchl zadní a když mi vyskočila hláška o kontrole pneu nebylo nic poznat, na gumě ani na chování auta. Poznat to bylo až chvíli po tom, co mi auto vyhodilo "červenou" hlášku o tom, že mám okamžitě zastavit a vyměnit kolo...Ventilkový systém je přesnější a díky tomu je z mého úhlu pohledu lepší.BTW. na EBay jsou tyhle systémy za cenu cca 1500Kč - je otázka času kdy originální systémy automobilek spadnou cenově cca na polovinu...
Bezva, takže oba jste tomu věnovali pozornost, až jste to sami cítili na chování vozu. Tomu říkám fičura a ještě dobře zaplacená.


Ne, já mohl reagovat a reagoval mnohem dřív. Nejdřív jsem to zkontroloval, a nic nenašel. Pak jsem zjistil, že pořád něco uchází a zamířil na nejbližší parkoviště... Poznat to šlo o dost později. Jel jsem tehdy kolem Olomouce do Brna. Oranžová hláška vyskočila těsně před sjezdem na Brno. Po sjetí je dost místa, tam jsem obešel auto a nic nenašel. Resetoval jsem senzory a jel dál, po chvíli vyskočila červená hláška. Na chování auta to šlo poznat až zhruba u sjezdu k prostějvskýmu tescu. Protože než bych měnil gumu na dálnici, to ji radši zničím a vyměním na bezpečným místě.
reagować
Petr67
ilość wystąpień2
data registracji21.10.2017
Sobota 04.11.2017 21:51, fiat tipo ..... ..... ...
v plusu není ..jen za příplatek cca 2500kč
reagować
Petr67
ilość wystąpień2
data registracji21.10.2017
Sobota 04.11.2017 21:53, kecy..kecy...kecy...kecy v kleci
trapný a zapšklý příspěvek ...kdo tě nutí v tom jezdit?
reagować
Jaaaj
ilość wystąpień1
data registracji22.04.2019
Poniedziałek 22.04.2019 21:35, Spotřeba
Dobrý den, pořídila jsem si lehce ojete Tipo 2016 dovezené z Francie. Bohužel spotřebu mi to ukazuje špatně. Aktuální spotřeba bez přidání plynu a jízdy z kopce je podle auta 50 litrů. Tím pádem je průměrná spotřeba kolem 18ti litrů. Ani po vyresetování se nic nezmění. Setkal se s tímto někdo z vás?
Předem děkuji. L.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Wtorek 23.04.2019 09:00, RE: Spotřeba
cytat:
reakce na: Jaaaj, 22.04.2019 21:35 (Dobrý den, pořídila jsem si le ...)


Tipuju, že tam je spotřeba zobrazována v jiných jednotkách. Místo klasických litrů na sto ukazuje kolik kilometrů auto ujeden a jeden litr.
Pročíst si manuál k autu, tam by mohl být návod jak na to :D
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 23.04.2019 12:02, RE: Spotřeba
cytat:
reakce na: Jaaaj, 22.04.2019 21:35 (Dobrý den, pořídila jsem si le ...)

Ahoj, je to přesně jak píše Koobas, máš jen nastavené jednotky jinak
Stáhní si v češtině uživatelský manuál a nastav podle něj jednotky l/100km.
Manuál najdeš u Fiatu a nebo např. na https://carmanuals2.com/get/fiat-tipo-5door-tipo-station-wagon-2017-navod-k-obsluze-104925
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.