Muroň napisał:
Kdyby v servisu uměli správně diagnostikovat to čidlo, bylo by problémů mnohem méně. Tím se toho motoru nezastávám, sám bych si ho nevybral. Přehnaně dobrou masovou reputaci mají starší 1,9 Tdi PD, které jsou přece jen diagnosticky zvládanější. A dobrá reputace 1,9 Tdi s rotačním čerpadlem je zasloužená. A proč se v dlouhodobém testu Auto Tipu umístil tak špatně ted 20, Hdi v 307?
Protože Peugeoty jsou "poruchové" ... už jsem (jsme) to tu zmiňovali, trochu to NEchápu, je to docela dlouhodobé, citroën a peugeot jsou z jednoho základu, ale P. bývá v praxi poruchovější ..
Víceméně platí to samé co u toho autobusu, s motory nejsou (příliš) problémy, zlobí "drobnosti", okénka, tohle ovládání, táhleto ... věci ne "velké", nicméně "dovedoucí" potrápit ... naftové motory typu tvého či starých citroën/peugeot a mercedes atp., které byly "držáky" se už nevyrábějí a nové sice výkonově giganticky poskočily, ale ... "něco za něco" ... poruchovost šla výrazně nahoru (bez legrace z tohoto "souboje" vychází HDi docela se ctí, ale "tvému motoru jež jak hodinky šlapat bude jistě i ve chvíli kdy slunce v supernovu se promění" se věru nevyrovnají
Nevím kde ho sehnat, ale ten starší Auto Diesel o 1.4 HDi (což je víceméně i o 1.6 HDi) bych ti velmi doporučovala k přečtení ... takhle se mají "pojímat" konstrukce motoru (proto má můj Buřtík tak rád Naim) = předimezovat, předimenzovat a když máme násobně předimenzováno, tak to pro jistotu a pojistku .. předimenzovat. Tak nějak je ten "maličký" dělaný (existuje jistá šance, že .. pravda z povzdálí, z dálky, jen z velké dálky .. by mohl "věčnost" tvého TDi rotační čerpadlo "následovat")
PS: V česku je to vnímáno právě obráceně, ale na náročnějších dlohodoběji "formovaných" trzích (např. u nás doma) je Citroën a Peugeot cenově právě obráceně postaven (P. bývá "levnější" alternativa C.)