Integrale napisał:
V první řadě čepy jsou u Coupé pevnou součástí ramene, takže je nelze vyměnit samotné, ale vždy pouze s ramenem. Pokud má auto v pořádku podvozek, dělají se na turbech přední ramena po 1 max. 2 letech. Pokud vydrží víc, buď se s tím moc nejezdí (sportovně), anebo jsou tlumiče K.O. a podvozek nekopíruje vozovku. Ocelové kované přední rameno stojí kolem 1700 Kč vč. silentbloků a čepu (levnější bývají pouze litinové odlitky), tyčka stabilizátoru kolem 300 Kč a čep řízení kolem 600 Kč. Jedná se tedy o velmi nízký náklad a výměna není nijak náročná.Za druhé, podvozek není zase až tak úplně stejný s Bravo/Brava/Marea, jak by se mohlo zdát, ale přední ramena jsou shodná. Liší se uložení zadních ramen, silentbloky zadní nápravnice a kompletní odpružení (pružiny i tlumiče). Na trhu je poměrně dost tlumičů a pružin vysoké kvality, včetně coiloverů, které jsou plně nastavitelné (světlá výška, předpětí pružin, útlum), např. BC Racing, FK Racing, OSRAV a další.Za třetí, výhodou a nevyýhodou 20vt je elektronika Bosch Motronic M2.10, která naprosto v pohodě komunikuje prostř. připojení OBDII. Reálný počet kilometrů lze tedy velmi snadno zjistit. Složitější je to u verze 16v turbo, která je vybavena špičkovou elektronikou Weber-Magnet-Marelli IAW4E.P8, a která přes standard OBDII nekomunikuje. "Domluva" s ní je tedy složitější a většinou je k ní zapotřebí buď starých počítačů, nebo drahých výrobků pro čistě sportovní použití. Zapojení diagnostiky u motorů se systémem Bosch Motronic považuji za klíčové, protože tato elektronika na rozdíl od Webera trpí celou řadou dětských nemocí a problémů.Za čtvrté, s motorem 1.8 16v očekávejte stejnou spotřebu paliva při stejném stylu jízdy jako s turbem. Pravda, turbo umí sežrat i 17 litrů na 100 km, ale to až v režimu, který 1.8 16v Pratola Serra nezvládne. Důvodem je podstatně vyšší výkon turbomotorů a tudíž není nutno je při klidné jízdě vytáčet. Za páté, na 20v turbo počítejte s tím, že praskají těsnění pod výfukovými svody a i svody jako takové. Řeší se to drobnou úpravou těchto svodů nebo montáží ocelových svodů, které navíc výrazně zlešpují vyplachování motoru, takže roste výkon a klesá spotřeba. je dobré se zajímat, zda po těch letech bylo nebo nebylo sběrné výf. potrubí u těchto motorizací vyměněno, nebo zda vás to čekáZa šesté, Fiat Coupé má asi nejhorší ventilaci, jakou jsem kdy poznal. Stav klimatizace je klíčový, protože při vypnutí klimatizace z vozu nikdo nic neuvidí. U první generace s 16v motory jsou však díly klimatizace již obtížně (pokud vůbec) dostupné.Za sedmé, všechny turboverze, ať 16v turbo nebo 20v turbo mají viskozní spojku v roli uzávěrky diferenciálu. Coupé je tak jedno z mála aut s pohonem předních kol, které má jakouž takouž trakci.Turba jsou na 20v turbo běžná, komerční (Garrett TB28) a vlivem menší příruby na komoře turbíny často praskají mezi kanály WasteGate a výstupem lopatkového kola turbíny (nejznámější např. z Octavií RS, Golfů GTi a podobně). Motor ztrácí výkon a turbo po opotřebení ani není možno repasovat. Proto se často tato turba zaměňují za jiná. Naopak na 16v turbo je velmi kvalitní turbo, které se dá obvykle repasovat (Garrett TBO367). Motor 16v turbo totiž vychází z legendární Lancie Delta HF Integrale Evoluzione, takže jeho řešení odpovídá nejnáročnějším soutěžním podmínkám.
Dobrý den, budeme rádi, když o svém autě napíšete recenzi:
http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme. Hezký den přeji.