franta napisał:
Mým snem je fiat barcheta pro každodenní provoz - cca 150 km denně
Může se splnění tohoto snu změnit v noční můru?
Mohu si dovolit jen ojetinu.
Je fakt, že Barcheta je hlavně pro léto, ale když budete shánět, tak na ní seženete i hard-top, což je pevná střecha , která se nasadí na karoserii.Ta o hodně lépe těsní, než klasická plátěná, ale nová stojí tak 40-60000,-kč, což asi nepadá v úvahu.Jinak jak zde někdo píše, že to chce diesel, tak to záleží na vkusu každého.Já osobně mám radši benzim a mám pro to pádné argumenty.Jinak Barcheta s motorem 1,8 l 16v(jiná se nedělala), je docela spolehlivá. Motor, zejména jeho starší verze (do roku 2000) plní sice normu Euro3, ale zato mnohem lépe táhne z nízkých otáček, pozdější verze co plní Euro4 má zase velmi moderní řídící jednotku Bosch MED7, díky které má velmi nízkou spotřebu paliva.Jinak motor má proměnné časování sacích ventilů , což se zde dějě natáčením vačkového hřídele.To dělá tzv variátor, který stojí asi 5000,-kč a jeho poruchu poznáte podle zvýšené hlučnosti z oblasti rozvodů a též fakt, že auto špatně táhne z nízkých otáček.Někdy stačí variátor odkarbonit(vyčisti).Motor také nemá hydraulické vymezování vůle ventilů, kterou je zed nutné kontrolovat a vymezovat.Tady se to dělá přesnými podložkami, tzv kalibry, které se dají objednat pouze u dealerů Fiatu a samo vymezení je docela pracné.Nejpozději do 150000km ho doporučuji tdělat, jinak se zničí vačkový hřídel.Mění-li se u tohoto motoru pravidelně olej a dává-li se kvalitní(hlavně kvůli variátoru, tak se motor odvděčí spolehlivostí a životností.Chce to jen trochu péče.Z vlastní zkušenosti vím, že to jede hezky(řídil jsem i Stilo a Punto HGT s tímto motortem i Barchetu).Jinak Barcheta ječ málo prostorná a poměrně strohá-žádný luxus, ale je stylová.Karoserie se kroutí, ale není to nic tak drastického.