Rubal napisał:
Tak v tomto s Vámi musím souhlasit.
Hmm zajímavé. I dle mých zkušeností je motor 1,6 16V v dvojčatech Bravo/Brava naprosto vynikající. Té mdlosti do zhruba 4000 min-1 příliš nerozumím. Přesto mám pro to vysvětlení. Ač vůz vyrobený v roce 1998, již může mít upravenou řídící elektroniku tak, aby plnil normu Euro III. Ta začalka platit na přelomu let 1999-2000 a s motory fiatů udělala docela divy, bohužel směrem dolů. Třeba známá 1,8 z Barchety (a také Punta HGT) se ve verzi pro Euro II chovala tak, že zabírala už od nízkých otáček. Měl jsem možnost svézt se také v Puntu HGT r. výroby 2000, tedy již s novou verzí elektroniky a dřívější razance byla ta tam. Aby se něco začalo vůbec dít, bylo třeba ručičku otáčkoměru vyjnat nad 4000 hranici. Je jasné, že mě tento vůz spíše sklamal, ačkoliv jsem od strého punta očekával mnohé. Martina Vaculíka bych si do huby moc nebral, neboť on je tradičním zastáncem a obhájcem italské techniky. Takové ty řeči o tom, co má Fiat závad jsou zcela nemístné. Ano Alfa Romeo, zejména v dobách 147/156/166 na tom opravdu nebyla dobře, ale Fiat nijak nevybočoval v té době z průměru ostatních běžných výrobců (VW, Francouzské značky, Opel, Ford). Bohužel špatné pověsti se zbavuje těžko a nová se hledá ještě obtížněji. Lidé, co se pořád ohánění různými těmi TUV a podobnými údaji naprosto nechápou smysl těchto statistik. Opakuji to pořád a budu to opakovat co budu psát. TUV je obdoba české STK. Zajímalo by mě, kterým z vás čtenářů Tipcarsu auto na STK neprošlo, protože mu cvakaly hydroštely, nebo mu vinou zaneseného EGR ventilu škubal v tahu motor, či kvůli nefunkčnímu ventilátoru topení (klimatizace). To jsou ty závady, které majitele aut trápí nejvíce, ale které statistiky TUV v žádném případě nezahrnují, neboť je to nad rámec jejich možnsotí a povinností. Ač mám při psaní článků tabulky TUV k dispozici (odebíráme jejich katalog, respektive jej vždy dostaneme na tiskové konferenci, kde se mimo jiné dozvíte bludy typu, jak ONI šíří mezi lidmi osvětu o ojetých autech - opravdu si moc fandí), tak se do nich koukám vskutku málokdy. Spousta modelů tam totiž i chybí a třeba atraktivní sportovní vozy (Honda Prelude, Nissan 200 SX aj.) tam prostě nikdy nenjadete. Bohužel tam není třeba ani taková Kia Sportage (no Hyundai Tucson tam naštěstí je). Takže asi tak. Tomáš Dusil