0
powrót
 

diskuze k tématu: Fiat Brava/Bravo - Hledejte „šestnáctku“

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 02.05.2005 11:51, :)
To psal někdo kdo má Bravu ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 02.05.2005 14:49, RE: :)
oranger napisał:
To psal někdo kdo má Bravu ne?
proc myslis ?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 02.05.2005 15:34, RE: :)
oranger napisał:
To psal někdo kdo má Bravu ne?
Nemám a nikdy jsem neměl bravu. Ale najezdil jsem toho s ní hodně. Bohužel toho vím o autech příliš mnoho na to, aby mi italský původ stačil k jednoznačnému odsudku. Ať se uznávaný golf s motorem 1,6i zkusí postavit na semaforu vedle opovrhované bravy 1,6i 16V. A ať se pak opět třeba sektají u čerpací stanice. Vítězství bude v obou případech drtivé, opravdu ponižující pro "precizní" německou techniku. Na druhou stranu s motorem 1,4i 12V patří do "elitní" společnosti vozů Opel Astra F 1,7D a Ford Escort 1,8D (TD), které si prosím pro zaručenou jistotu drahých závad nekupujte, ani kdyby vás mučili.
PS: Lepší než brava je odvozená marea, protože má lepší jídzní vlasntosti (jinak řešená přední náprava) a pohodlnější sedačky. A hlavně je to už kus auta. Jen prosím ne s motorem 2,4 TD, který žere, praskají u něj hlavy válců a vahou ničí přední nápravu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 02.05.2005 22:00, RE: :)
Martin Vaculík napisał:
Nemám a nikdy jsem neměl bravu. Ale najezdil jsem toho s ní hodně. Bohužel toho vím o autech příliš mnoho na to, aby mi italský původ stačil k jednoznačnému odsudku. Ať se uznávaný golf s motorem 1,6i zkusí postavit na semaforu vedle opovrhované bravy 1,6i 16V. A ať se pak opět třeba sektají u čerpací stanice. Vítězství bude v obou případech drtivé, opravdu ponižující pro "precizní" německou techniku. Na druhou stranu s motorem 1,4i 12V patří do "elitní" společnosti vozů Opel Astra F 1,7D a Ford...
Když už jsme u toho srovnávání, tak bych to samé uděla s Bravou 1,2 16v a jakýmkoliv motorem od konkurence s obsahem do 1350 ccm a jsem přesvědčený , že v otázce dynamiky(hlavně od 4000 ot. min) by taky neměla konkurenci a za 6,5 l /100 km jezdí taky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 03.05.2005 07:05, RE: :)
Martin Vaculík napisał:
Nemám a nikdy jsem neměl bravu. Ale najezdil jsem toho s ní hodně. Bohužel toho vím o autech příliš mnoho na to, aby mi italský původ stačil k jednoznačnému odsudku. Ať se uznávaný golf s motorem 1,6i zkusí postavit na semaforu vedle opovrhované bravy 1,6i 16V. A ať se pak opět třeba sektají u čerpací stanice. Vítězství bude v obou případech drtivé, opravdu ponižující pro "precizní" německou techniku. Na druhou stranu s motorem 1,4i 12V patří do "elitní" společnosti vozů Opel Astra F 1,7D a Ford...
Chci si koupit mareu s motorem 1.8, který zde vůbec nezmiňujete a kterou mě známí doporučují, ale po přečtení vašeho článku který vyzdvyhuje 1.6 jsem znejistěl. Tak jak je to?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 03.05.2005 09:49, Doporuceni 1,6??
No a treba na www.autohit.cz pisou ze ta 1,6 je neskutecny zrout...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 03.05.2005 10:36, RE: Doporuceni 1,6??
Petsu napisał:
No a treba na www.autohit.cz pisou ze ta 1,6 je neskutecny zrout...
Mám už čtvrté italské auto, předchozí byla právě Brava 1.4 12V. Do té doby jsem neměl lepší auto. Když jsem ji po cca 82 tis. km prodával (protože jsem dostal šanci koupit auto svých snů) dost těžko jsem se s ní loučil. Za celou dobu jsem řešil jen prasklou žárovku a standardní servisní výměny olejů a filtrů. Jedinou závadou byla prasklá manžeta na levé poloose, kde lehce prosakoval olej, ale to byla položka za 1200 Kč. Nejdražší byla výměna rezavého výfuku po 5 letech za cca 7 tis. Tolik kritizovaný motor 1.4 12V jsem mazal i přes výhrady značkového servisu syntetikou 5W-40 Valvoline a byl jsem bez problémů. Doporučuji. Auto jelo slušně, za nějakých 7litrů, spousta prostoru, dobrá výbava a pro mě dosud nepřekonatelný design. Souhlasím s autory článku, jeho zdroj Bravy asi dobře zná. I já bych doporučil motor 1.6 a od r.v. 1999. A hlavně se o auto řádně starat, nic víc, nic míň.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.05.2005 11:20, RE: Doporuceni 1,6??
Petsu napisał:
No a treba na www.autohit.cz pisou ze ta 1,6 je neskutecny zrout...
Do r.v. 1998 měl i motor 1,6 velmi krátké převody (při 130 km/h 4500 min-1), takže kdo jezdil rychle po dálnici, mohl být spotřebou zklamán. Do r.v 1999 měl ještě ocelové sací potrubí a vstřikování Bosch, opravdu výrazné snížení spotřeby přišlo v roce 1999, hlavně tyto agregáty jsou bezpříkladně úsporné. Žrout to však nebyl nikdy, to psal nějaký jantar.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.05.2005 11:27, RE: :)
marek napisał:
Chci si koupit mareu s motorem 1.8, který zde vůbec nezmiňujete a kterou mě známí doporučují, ale po přečtení vašeho článku který vyzdvyhuje 1.6 jsem znejistěl. Tak jak je to?
V bravě a maree byl motor 1,8 ve verzi bez proměnného časování ventilů, narozdíl od lancií Delta a Dedra. Tato verze jede jen mírně lépe než skvělá 1,6, ale o hodně více (v praxi až o 2 l/100 km žere). Z hlediska spolehlivost je bez výhrad.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 05.05.2005 12:00, RE: Doporuceni 1,6??
Martin Vaculík napisał:
Do r.v. 1998 měl i motor 1,6 velmi krátké převody (při 130 km/h 4500 min-1), takže kdo jezdil rychle po dálnici, mohl být spotřebou zklamán. Do r.v 1999 měl ještě ocelové sací potrubí a vstřikování Bosch, opravdu výrazné snížení spotřeby přišlo v roce 1999, hlavně tyto agregáty jsou bezpříkladně úsporné. Žrout to však nebyl nikdy, to psal nějaký jantar.
no odkud to vsechno vis? to teda cumim..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 06.11.2005 14:53, HGT
anonym napisał:
no odkud to vsechno vis? to teda cumim..
Motor se při výměně rozvodů na 2,0 20v OPRAVDU VYNDAVAT NEMUSÍ!!!! Nevěřte všemu, co čtete...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2005 13:26, Fiat Brava
Bohužel i já se musím připojit k rozpačitému hodnocení Fiatu Brava.
Bravu 14 12v jsem si koupil novou v roce 1997, poté co jsem odložil svou letitou Škodu 120 z komunistických časů. Brava mě zaujala designem s oblými boky, připomínajícími italské sportovní vozy šedesátých let. Sportovním dojmem působí i interiér a tuhé naladění podvozku. To má ale za následek řadu pazvuků v interiéru.
Neustálým zdrojem potíží se ale staly brzdy - zařízení, u kterého bych vzhledem k jeho zásadnímu vlivu na bezpečnost předpokládal, že u něj výrobce neponechá nic náhodě.
První nemilé překvapení nastalo, když jsem po 23 tisících kilometrů probrzdil jednu z předních brzdových destiček na plech (500 km po roční prohlídce v autorizovaném servisu) navíc byla každá z destiček jinak opotřebena (nejzachovalejší byla ta s indikací opotřebení - indikace opotřebení jen na jedné ze čtyř destiček nemá smysl). Po výměně destiček se situace opakovala. Při další výměně jsem demontoval držáky destiček a vedení propiloval tak, aby destičky chodily ve vedení s mírnou vůlí. Od té doby se životnost destiček zdvojnásobila a opotřebovávají se rovnoměrně. Zpočátku jsem to bral tak, že na každém výrobku se vlivem výkyvů hromadné výroby nahodile objeví nějaká závada nebo nedodělek. Další vývoj mě měl přesvědčit, že nejde o náhodu.
Životnost zadních čelistí bubnových brzd je následkem nepříliš šťastně řešeného samoregulačního mechanizmu do 50 tis. km, přičemž se opotřebovávají jen náběžné čelisti, úběžné jsou téměř netknuté.
Po pěti letech provozu jsem poprvé prošlápl brzdový pedál na podlahu následkem prokorodovaných trubek v zadní části vozu. Trubky prokorodovaly v místě, které je zakryto nádrží a není při vizuální prohlídce vidět, takže závadu nelze svádět na zanedbanou údržbu. Ostatně - podobné závady nastávaly u totálně neudržovaných škodovek za socializmu po 10 až 15 letech provozu. Z obavy o svou bezpečnost jsem nechal vyměnit celou hydrauliku brzd mimo předních třmenů, tj. všechna potrubí a hadice, hlavní válec atd. Ani to mě nezachránilo od dalšího podobného zážitku.
Podruhé brzdy selhaly po sedmi letech provozu, kdy odešel hlavní válec (tehdy 2 roky starý). V táhlém strmém klesání ze Šumpeka do Bludova mi tato náhlá závada připravila horkou chvilku. Diagonální propojení brzdové soustavy navíc způsobuje, že při brzdění na jeden okruh vůz výrazně táhne na stranu zdravého předního kola.
Ostatní závady (lak setřený v místě dotyku těsnicích gum dveří až na plech, popraskané kliky dveří, vyteklé zadní tlumiče po 50 tis. km) považuji oproti závadám brzd za prkotiny.
Znovu připomínám, že vůz vlastím od nového a nikdy jsem jej nepůjčoval, nepřipadají tedy v úvahu argumenty typické u vozů z druhé ruky, tedy že vůz má najeto mnoho kilometrů a stočený tachometr nebo že s vozem předchozí majitelé špatně zacházeli. Rovněž nejsem také již žádný mladík, abych mohl být podezříván z divokého stylu jízdy, nadměrně automobil opotřebovávající
Co říci závěrem: Brava za 8 let provozu dvakrát vážně ohrozila bezpečnost mou i dopravovaných osob. Rozhodně ji nemohu doporučit a považuji za svou povinnost varovat své známé před koupí tohoto typu vozu.
Petr Tichý
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 12.02.2006 21:49, RE: Fiat Brava
Petr Tichý napisał:
Bohužel i já se musím připojit k rozpačitému hodnocení Fiatu Brava.
Bravu 14 12v jsem si koupil novou v roce 1997, poté co jsem odložil svou letitou Škodu 120 z komunistických časů. Brava mě zaujala designem s oblými boky, připomínajícími italské sportovní vozy šedesátých let. Sportovním dojmem působí i interiér a tuhé naladění podvozku. To má ale za následek řadu pazvuků v interiéru.
Neustálým zdrojem potíží se ale staly brzdy - zařízení, u kterého bych vzhledem k jeho zásadnímu vlivu na bezpeč...
Asi ste měl smůlu na vadný kus s těmi brzdami.....já mam auto 7 let a s brzdami jsem neměl žádný problém....dokonce už mám naježděno 84000 na původní destičky !!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.05.2006 08:18, RE: :)
marek napisał:
Chci si koupit mareu s motorem 1.8, který zde vůbec nezmiňujete a kterou mě známí doporučují, ale po přečtení vašeho článku který vyzdvyhuje 1.6 jsem znejistěl. Tak jak je to?
Měl jsem Mareu 1,8, kterou jsem prodával při 200tis km, dnes ji má kamarád a má najeto 220tis a do dnešního dne jen běžný servis, úbytek oleje žádný a spotřeba stále 8 až 8,5 l. Mohu doporučit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.05.2006 18:12, Fiat Brava
Mam Bravu 1,6 (66kw) pul roku a zatim bez problemu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 17.05.2006 14:19,
Mam Bravu 1.9JTD a nemůžu si ji vynachválit. Po městě jezdím za úžasných 5 litrů a dynamika motoru si nic nezadá s 1.6 benzínem. Opravdu skvělý motor. Co se týče zbytku "plechů" od Fiatu, chce to pořádnou údržbu a budete spokojeni.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 16.06.2006 16:44, BRAVA 1,6 76 KW
Zdravim ,
mame Bravu jako 2. auto do rodinny , koupili jsme ji ojetou v D, najeto 64000 km rv 1998, bezproblemove auto, jedinny problem 3. brzdove svetlo , kde nelze menit zarovku , nahradim dipdami a uvidim . Jinak mohu doporucit, spolehlivy a prostorny vuz.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.07.2006 18:52, RE: Fiat Brava
Petr Tichý napisał:
Bohužel i já se musím připojit k rozpačitému hodnocení Fiatu Brava.
Bravu 14 12v jsem si koupil novou v roce 1997, poté co jsem odložil svou letitou Škodu 120 z komunistických časů. Brava mě zaujala designem s oblými boky, připomínajícími italské sportovní vozy šedesátých let. Sportovním dojmem působí i interiér a tuhé naladění podvozku. To má ale za následek řadu pazvuků v interiéru.
Neustálým zdrojem potíží se ale staly brzdy - zařízení, u kterého bych vzhledem k jeho zásadnímu vlivu na bezpeč...
Potvrzuje se, že co kus, to originál S brzdama jsem měl problém jen dvakrát a vždy to bylo kvůli přehřáté brzdové kapalině. Mohlo za to váznoucí prasátko pravého zadního kola, kolo stále přibrzďovalo, až se uvařila brzdovka. Závada zmizela stejně rychle, jako se objevila.

Zas jsem ale podstoupil výměnu komplet ventilového rozvodu. Přidřené zdvihátko způsobilo, že se vytořilo pár pilin a ty při kolování olejem uvízly v dalších zdvihátkách, až se podrbala celá vačková hřídel. Nicméně jsem s tím přijel na dílnu včas a auto po výměně příslušných dílů stále jezdí. A to je mu už deset let, tachometr píše něco přes 130 tis. km - nebude to reálná hodnota, koupil jsem to jako dovezenou ojetinu, takže ani nezjím, kolikátý jsem majitel.

Nicméně se mi nestalo, že bych nenastartoval (tedy až na 2 výjimky, kdy došel benzín), nedojel, neodjel nebo že bych byl brzda provozu.

A stále se setkávám s názorama, že ojetý auto má jezdit a nežádat investice. Kdy ty lidi pochopěj, že žádný materiál není nezničitelnej....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.07.2006 18:53, RE: Fiat Brava
StB..czx napisał:
Potvrzuje se, že co kus, to originál S brzdama jsem měl problém jen dvakrát a vždy to bylo kvůli přehřáté brzdové kapalině. Mohlo za to váznoucí prasátko pravého zadního kola, kolo stále přibrzďovalo, až se uvařila brzdovka. Závada zmizela stejně rychle, jako se objevila.

Zas jsem ale podstoupil výměnu komplet ventilového rozvodu. Přidřené zdvihátko způsobilo, že se vytořilo pár pilin a ty při kolování olejem uvízly v dalších zdvihátkách, až se podrbala celá vačková hřídel. Nicméně jsem s t...
Jo a jedná se samozřejmě o 1,4 12V
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.10.2006 12:31, RE: Fiat Brava
StB..czx napisał:
Jo a jedná se samozřejmě o 1,4 12V
Já si na Bravu také nemůžu nijak výrasně stěžovat - kupoval jsem jí novou na podzim roku 99 a je to 1,6. Dnes má najeto 160 tisíc km, za celou dobu kromě běžné údržby (destičky po cca 60 000, olej, filtry, sem tam žárovka atd.) odešlo jenom palivové čerpadlo (už v cca 15000 km) a asi ve 120000 odešel termostat. Jinak vše OK, výfuk stále původní, samozřejmě kliky dveří jsou rozpadlé jako u všech braviček a třetí brzdové světlo napůl sleoé
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.