Petr Tichý napisał:
Bohužel i já se musím připojit k rozpačitému hodnocení Fiatu Brava.
Bravu 14 12v jsem si koupil novou v roce 1997, poté co jsem odložil svou letitou Škodu 120 z komunistických časů. Brava mě zaujala designem s oblými boky, připomínajícími italské sportovní vozy šedesátých let. Sportovním dojmem působí i interiér a tuhé naladění podvozku. To má ale za následek řadu pazvuků v interiéru.
Neustálým zdrojem potíží se ale staly brzdy - zařízení, u kterého bych vzhledem k jeho zásadnímu vlivu na bezpeč...
Potvrzuje se, že co kus, to originál
S brzdama jsem měl problém jen dvakrát a vždy to bylo kvůli přehřáté brzdové kapalině. Mohlo za to váznoucí prasátko pravého zadního kola, kolo stále přibrzďovalo, až se uvařila brzdovka. Závada zmizela stejně rychle, jako se objevila.
Zas jsem ale podstoupil výměnu komplet ventilového rozvodu. Přidřené zdvihátko způsobilo, že se vytořilo pár pilin a ty při kolování olejem uvízly v dalších zdvihátkách, až se podrbala celá vačková hřídel. Nicméně jsem s tím přijel na dílnu včas a auto po výměně příslušných dílů stále jezdí. A to je mu už deset let, tachometr píše něco přes 130 tis. km - nebude to reálná hodnota, koupil jsem to jako dovezenou ojetinu, takže ani nezjím, kolikátý jsem majitel.
Nicméně se mi nestalo, že bych nenastartoval (tedy až na 2 výjimky, kdy došel benzín), nedojel, neodjel nebo že bych byl brzda provozu.
A stále se setkávám s názorama, že ojetý auto má jezdit a nežádat investice. Kdy ty lidi pochopěj, že žádný materiál není nezničitelnej....