Kylie napisał:
Já tedy NEjsem žádná "motorodbornice", ale to co Pepe nasal "smysl" dává. Asi se úplně zobecňovat NEhodí, ale ... já se domnívám že "vpodstatě" pravdu má ...
PS: Dokonce, když si na nějaký 8V vzpomenu ... tak to "odpovídá" - který(é) KONKRÉTNĚ 8V motor(y) máte na mysli, že "....nad 5000 ot. "radostné/živé" j(e)sou? Dle mých zkušeností (i jakýchs/takýchs teoretických znalostí) tam opravdu běžné 8V motory (vw, renault, PSA...) spíše "končily" ... připomínám, že zde mluvíme o 1.6 (Vzpomínáte na...
Mluvit o 8 V jako o motorech které netočí je pěkná blbost. Znám spoust 8 V, které točí více (a tím myslím tak, že je tam skutečně větší tah) než v 16 V. To jste snad nikdy nejeli třeba ve Fiatu 128 SC 1,3L 8V, který mý výkon v 6600 rpm? Nebo v Porsche 944 Turbo, který kolem 5000 rpm má teprve ten správný tlak? A to nemluvě o takových skvostech jako Simca 1200S, která má v 1,2L 8V výkon 85 HP.