Moje volab by byla Honda CR-V a 2,0i s manuální převodovkou. Důvodem by bylo:
- výborná spolehlivost auta jako celku
.- velmi slušná odolnost vůči korozi
doporučil bych ale řešit nástřik spodku, jsou na něm místa,. která sice nejsou exponovaná,a le také nejsou vůbec ošetřená - například plošina podlahy)
- motor sám na benzín má výtečnou spotřebu navzdory velikosti auta - já jsem s tím "dokázal" jet dost pod 8/100, takže běžný průměr bude někde 8/100
- ticho uvnitř - aerodynamický huk je nízký, valivý hluk od kol také, plasty nevržou (hovořím o autě, které mělo cca 140tkm)
motor se dá přestavět na LPG,ale jelikož je to japonský motor, je třeba bedlivě dbát, komu to svěřit- japonci a LPG moc k sobě nepasují, ale jezdí jich dost. Je třeba být obezřetný (ono nakonec u všech motor dnešní doby je to riziko).
- místo uvnitř, pohodlná sedadla
- vybíral jsem v Honda Liberec. měli tam slušný výběr a velmi slušný přístup, zvednutí na zvedák, načtení, test drive asi 25km po silmici i kousek terénem. Sice jsem nakonec nekoupil, neb jsem zůstal věrný Subaru, ale pokud ojetou Hondu, mrknul bych tam.
Kdo překousne technicky slabý pohon 4x4, je spokojen.- Ono se sice na netu ukazují desítky videí, jak to 4x4 u CR-V nefunguje, ale při běžné jízdě to stejnak nepotřebuješ a pokud se nejedná o použití v extrémních podmínkách, pak i tento systém "nějak" pomůže.
Ještě pár slov k CR-7. POkud mě pamět neklamě, tak se do ní dával jen jeden benzínový nagregát a to 2,3DISI turbo. Na LPG nepříliš vhodný (jde o přímovstřik) a zejéna CR-7 a benzín není šťatsná kombinace kvůli vysoké spotřebě. Jinak tento vůz je zvenku hezk (i dnes), ovšem uvnitř už tolik nadšení nebudí. Provedení je dost odfláknuté. CR-V je ze zcela jiného světa, tomuse tato Mazda nemlže ani byť jen přiblížit. Doslova tragické je provedení spodku - antikorozní ochrana žalsotná, koberce v podbězích (tzv. nadkolí) je mizerné tvarované, takž se za něj dostává kpa bordelu, navíc v zimě nacucá solí a umýt to prakticky nelze. Otevřeš kufr, tak provedení textilních výplní je tragické, nějaké odhlučnění plechových panelků abys pohledal. Přední sedačky nemají vůbec žádné boční vedení (zde je CR-V opět o kus lepší), am celé auto působí jako šité horkou jehlou. Je ale fakt, že je slušně spolehlivé - hovořím o benzínovém agregátu. Jeho nevýhodou je vysoká spotřeba a nutnost používat výhradně olej předepsané specifikace (je samosebou patřišně "levný"). měl jsem tento motor v Mazdě 3MPS a dostat spotřebu pod 8,5/100 u tak lehkého auta byl docela problém. u CX-7 bude velmi výrazně nad 10/100 (počítám kolem 12). Ale projev motoru je famozní
Jen o tohoto crossoveru nemá smysluplné využití. Nevím, jak se chová 4x4, moc se o něm nepíše. Takže asi funguje.