Zdeny60 napisał:
Se zájmem se prokousal až na konec vlákna. Jako uživatel, který poctivých 15 let jezdil snad se vším, co vyrobil Pežot na naftu mohu prohlásit, že nafta je dobrá, ale má jedno ale. Velikánské ALE a to by si měl důkladně promyslet zájemce o ojetou naftu. Naftové auto bylo primárně kupované z obrovské většiny % jako služební. Kvůli nákladům, to není třeba zastírat. A aby se vyvážila jeho vyšší cena kupní i servisní, musí auto "na sebe vydělta" Stáním v garáži si nevydělá ani na slanou vodu. Takže se s tím jezdí. Jako cesťák jsem najížděl ročně 50-80tkm. Po dobu lízingu, na který je téměř 100% těchto aut pořízených, bylo naujeto minimálně 180-200tkm/3 roky. Motor to vydrží, pokud se do něj leje benzín a mění olejový filtr. Z toho není třeba mít strach. Ale z čeho JE třeba mít strach, je to, že -navzdory panu Zichovi- dnes po 5 letech u aut, o kterých je tu řeč, je nájez 120tkm (což Čecháček vidí nejradší) nesmyslem. A zejména u aut z D. Já měl to štěstí, že jsem těch 15 let pracoval venku a dokonale znám, jak to s auty v D a v I chodí. Tam se otáčí každý fenik a pokud je auto slušné, tak se nákup nového odkládá o rok dva = pak mánejto po skončení lízingu fakticky těch 200-250tkm. Pak teprve se prodá a pořídí nové. Převozem přes hranice auto omládne o 100tkm a my jsme spokojeni. Ale opět problém není v motoru - ale je v háji komplet podvozek (ten totiž ani Němec moc neřeší, nemaje potřebu díky kvaltiním islnicím), je v háji řízení - vůle jao v traktóru, sedačky prosezené na plech, brzdy v loji (stačí, aby dojezdil, neřeší to nijak dramaticky), obvykle již tlumiče, tyčky, spojka bývá před smrtí, výfuk též. Ale motor šlape. Nemá důvod, aby ne. Kvalitní paliva proti českým patokům a zejména dlouhé jízdy s minime studených startů. Můj Pežit 406 2,0HDI byl sešrotován v cca 320tkm ne kvli motoru, ale kvli totální vybydlenosti, což způsobila manželka mého kamaráda, jemuž jsem svůj služebák prodal po 4 letech. Odepsla ho zvnějšku i z vnitřku. ALe motor šlapal furt dá.Po mé zkušenosti bych si naftu asi i koupil, ale musel bych siji olítat sám, nevěřím, že v bazaru prodáváné rapy 7 let staré s 120tkm na tacu nebudou vyžadovat investici nikoliv do motoru, ale do toho ostatního, ale mnohdy i do toho motoru, protože český pepík auto dovezené z D s pravými 250tkm začně využívat na jízdy do práce 5km tam a 5km zět a pak nadává, jaká je ojetá nafta šmejd a jak to furt má "tady či onde". Dnesj mé rodiné vozy (oba japonské) jezdí na benzín, nevadí mi vyšší spotřeba, ale za to mám klid. A ten mi stojí za těch pár korun navíc projetých v benzínu. Každý si musí stanovit prioroty. Nízká spotřeba vs. náklady a nebo relativní klidnější život s benzínem. U mě to bylo jasné. Dnes, když naftu, tak novou se zárukou.
taktéž jsem se prokousal až sem a musím uznat že jsi to shrnul perfektně. o auta se zajímám proto že mě baví. pro kamarády, rodinu a známé dělám to co pan Zich, ale ZDARMA. doporučím, pomohu vybrat, eventuálně jedu koupit. a stejně mám pořád strach že něco přehlédnu, že se to někomu vysype. živit se tím, na to bych neměl žaludek ani nervy. jediný komu jsem kdy doporučil naftu byl kamarád který každý den dojíždí 25km tam a 25 zpět. a ten si koupil funglovku 308 1.6HDi SW v akci za 300 vč. slušné výbavy. jinak každý raději benzín. a nemám v okolí případ fatálního problému. a i benzín s 250ti na tacho jsem v klidu doporučil, kamarádky otec chtěl větší sedan, tak má Maximu 2.0 V6 2001. poctivé auto které přežije i jeho cesty na Ukrajinu. a kolega má i ono zmíněné Mondeo 2003 2.0 TDCi. jenže on ho koupil od kamaráda který si ho dovezl od prvního majitele. takže těch 180k bylo před čtyřmi nebo pěti roky reálných, ne jen na budíku. teď má skoro 300, vypadá jak vytažené z popelnice (jako každé jeho auto po pár letech), ozývá se dvouhmota, ale pořád jezdí. za nějakých 6.7 průměr. čerpadlo i vstřiky původní, nafta z Tesca, žádná aditiva. styl jízdy děsný, nastartuje, ujede 300 metrů, chcípne to. ale taky udělá 700km za den. osobně nechápu že to auto ještě jezdí ale je to tak. nebo soused cesťák Okta 1 tdi, najeto 500? 600? nezmar... oba se shodují že neví co koupit až jim to dojezdí. náhrada za Mondeo je asi jedině to samé z posledního roku výroby, možná 2.2. za tu Oktávku bych nevěděl kam sáhnout. současné (posledních cca 6 let) diesely mi přijdou jako dětské hračky, stavěné na plánovanou životnost. kolik? 200-250tis. potom chudák kdo to koupí, byť za málo. nesmyslné ekologickoteroristické předpisy zlikvidovaly použitelné atmobenzíny, čím budeme jezdit? mít dvě koule jen na auto tak koupím Teslu, ale takhle se modlím aby mi FXko ještě deset let vydrželo a pak se uvidí...