slavek napisał:
Dobry den. Diky za pripominku ohledne nazvu, skutecne se jedna o “syncro” jak pisete (pozadam redakci o napravu me chyby). Mate castecne pravdu i ohledne mezinapravoveho diferencialu, skutecne existoval Passat Syncro ktery mel mezinapravovy diferencial. Ovsem na Golfu se u syncra jednalo vzdy o viskozni spojku. Pokud mate nejaky odkaz nebo obrazek, ktery dokazuje, ze nepisu pravdu, tak ho prosim poslete. Byla by to pro me novinka. Jinak upozornuju, ze viskozni spojka byla stejne jako Haldex souc...
Omlouvam se ja, samozrejme mate pravdu spletl jsem si golfa s passatem(ano, i takova vec je mozna
) ). Navic je bordel v tom, ze i 4motion u passatu znamena oboji.
Tech 1000Nm je garantovana hodnota. Mel jsem neco malo do cineni s firmou haldex(ale pro nakladaky) a toto jsem se dozvedel. Ale jednalo se o udaj pro haldex I, takze je mozne, ze pro haldex 2 jsou hodnoty jine(predpokklad vetsi olejove naplne apod).
Asi jsem se spatne vyjadril. System haldex nepotrebuje mezinapravovy diferencial, protoze sam castecne zastava jeho funkci v tom, ze spoji lamely spojky a prenese cast momentu na zadn napravu. u H I je to tusim 50:50 a u HII asi 95:5 ci nekde 98:2, ale jak sam rikate, jedna se o preneseny moment mezi koly a silnici nikoli moment motoru.
Vas clanek byl velmi dobre napsany pro lidi, co netusi co to 4x4 je, ze je pernamentni a pripojitelny. Zkuste popremyslet o dalsim pokracovani, treba i vice technicky zamerenymi, kde byste treba detalneji popsal pripojitelne visco spojku, haldex, Xdrive, system hondy atd..
A druhy clanek treba o systemu subaru, proc pouzivaji u vozu s automatem viskozni spojku atd...