0
powrót
 

diskuze k tématu: Citroën Xantia - jak slouží po osmi letech?

kategorie zaszeregowania tematu: francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 12:32,
tak to bych si snad radši nechal hlučnýho golfa než tuhle krasavici poruchovou. známej to má a není měsíc, aby něco neřešil, zvlášť na tom super podvozku, to už řešil několikrát a bohužel to pořád není ono, jenom do toho rve tisíce a ovladače "automatické" klimy jsou taky hodně úsměvné... holt auto ze začátku 90.let
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 13:30, RE: bez předmětu
anonym napisał:
tak to bych si snad radši nechal hlučnýho golfa než tuhle krasavici poruchovou. známej to má a není měsíc, aby něco neřešil, zvlášť na tom super podvozku, to už řešil několikrát a bohužel to pořád není ono, jenom do toho rve tisíce a ovladače "automatické" klimy jsou taky hodně úsměvné... holt auto ze začátku 90.let
Tak já mněl Xantii 1 a 2 a taky C5 ale ta Xantie 1 se mi líbila nejvíc - byl to sedan s karoserií od Bertoneho a je to mistrovské dílo. C 5 je větší a zevnitř vyspělejší ale xantie je nadčasovější. Slabinou je nižší bezpečnost, nebýt toho v podstatě není ani duvod jít do C 5. To co se mi na Xantii líbilo bylo to, že je to femininní auto - skrátka je to elegantní holka. C 5 je už spíš bezpohlaví stroj. No a bezvadný bylo, že se xantuše před jízdou po delším stání "nafukovala" to mi už na dvojce chybělo protože ta už mněla protipadací kouli. Myslím že nejlepší Citroeny vubec byli DS a těsne za nimi Xantie. Když jde kolem VW, zejména Golf, tak se vždy za řidiče pomodlím, aby mu Pánbuh osvítit rozum ráčil a z pomatení smyslu ho vyvedl.

Norbert Adamov
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 13:47, nevýhodná Xantia
ok, líbí se ti plavná jízda, výbava atd. ale jinak je to hrůza, náklady které jsi měl se mi zdají dost enormní. Je to daň za to že chceš Xantii. Prostě když ji miluješ ...

Existuje spousta aut podobně starých a velkých, dokonce i o dost levnějších, u kterých nemusíš měnit ani rozvody, nejsou potřeba žhavící svíčky, nemusíš investovat do hydropneumatického systému, spojka tě nestojí takový balík ... sice jezdíš na benzín ale kromě oleje, filtrů a běžných spotřebních věcí nemusíš měnit nic.

Navíc motory HDI první generace jsou extremně náchylné na kvalitu nafty a je v podstatě nutnost tankovat Shell/OMV, čili to nejdražší co lze.

Z hlediska pasivní bezpečnosti je na tom Xantia v porovnání se srovnatelnou konkurencí dost špatně. Jízdní vlastnosti kromě komfortu podprůměrné. Renome značky na trhu ojetin bohužel dost slabe. Jako ojetina to není žádná "superspolehlivá toyota".

Neber to jako útok na tebe, jen jsem přesvědčen že Xantia je auto pro opravdové nadšence milující v prvé řadě komfort jízdy, a kteří nehledí na náklady.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 13:48, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Tak já mněl Xantii 1 a 2 a taky C5 ale ta Xantie 1 se mi líbila nejvíc - byl to sedan s karoserií od Bertoneho a je to mistrovské dílo. C 5 je větší a zevnitř vyspělejší ale xantie je nadčasovější. Slabinou je nižší bezpečnost, nebýt toho v podstatě není ani duvod jít do C 5. To co se mi na Xantii líbilo bylo to, že je to femininní auto - skrátka je to elegantní holka. C 5 je už spíš bezpohlaví stroj. No a bezvadný bylo, že se xantuše před jízdou po delším stání "nafukovala" to mi už na dvojce...
Tak hochu to seš asi v lese, ne? Ty chceš porovnávat francouzkou sračku s koncernem??
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 14:40, RE: nevýhodná Xantia
anonym napisał:
ok, líbí se ti plavná jízda, výbava atd. ale jinak je to hrůza, náklady které jsi měl se mi zdají dost enormní. Je to daň za to že chceš Xantii. Prostě když ji miluješ ...

Existuje spousta aut podobně starých a velkých, dokonce i o dost levnějších, u kterých nemusíš měnit ani rozvody, nejsou potřeba žhavící svíčky, nemusíš investovat do hydropneumatického systému, spojka tě nestojí takový balík ... sice jezdíš na benzín ale kromě oleje, filtrů a běžných spotřebních věcí nemusíš měnit nic.

Nav...
Jen k tomu motoru HDI. To, že natankuješ shell nebo ÖMV neznamená, že to bude dražší než neznačková benzinka. Ze své zkušenosti i ze zkušenosti lidí kolem sebe co mají naftové auta, zase najedeš na nádrž více kilometrů. Takže de facto smažeš rozdíl mezi levnější naftou na míň najetýma kilometrama. A nebál bych se natantkovat ani u Benziny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 14:40, RE: nevýhodná Xantia
anonym napisał:
ok, líbí se ti plavná jízda, výbava atd. ale jinak je to hrůza, náklady které jsi měl se mi zdají dost enormní. Je to daň za to že chceš Xantii. Prostě když ji miluješ ...

Existuje spousta aut podobně starých a velkých, dokonce i o dost levnějších, u kterých nemusíš měnit ani rozvody, nejsou potřeba žhavící svíčky, nemusíš investovat do hydropneumatického systému, spojka tě nestojí takový balík ... sice jezdíš na benzín ale kromě oleje, filtrů a běžných spotřebních věcí nemusíš měnit nic.

Nav...
Jen k tomu motoru HDI. To, že natankuješ shell nebo ÖMV neznamená, že to bude dražší než neznačková benzinka. Ze své zkušenosti i ze zkušenosti lidí kolem sebe co mají naftové auta, zase najedeš na nádrž více kilometrů. Takže de facto smažeš rozdíl mezi levnější naftou na míň najetýma kilometrama. A nebál bych se natantkovat ani u Benziny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 14:58, RE: nevýhodná Xantia
anonym napisał:
ok, líbí se ti plavná jízda, výbava atd. ale jinak je to hrůza, náklady které jsi měl se mi zdají dost enormní. Je to daň za to že chceš Xantii. Prostě když ji miluješ ...

Existuje spousta aut podobně starých a velkých, dokonce i o dost levnějších, u kterých nemusíš měnit ani rozvody, nejsou potřeba žhavící svíčky, nemusíš investovat do hydropneumatického systému, spojka tě nestojí takový balík ... sice jezdíš na benzín ale kromě oleje, filtrů a běžných spotřebních věcí nemusíš měnit nic.

Nav...
To vše jsem už slyšel, ale nic z toho nezažil - tankuju na všech pumpách co maj jméno ale kvuli ceně skoro nikdy na OMV a Shell a nikdy problém.
V bum testech prošla průměrně, bylo to na začátku 90', takže v roce 99 to pak bylo špatný. Dost v tom hrála roli bezpečnost chodců-zde se poražený neštastník neskulí plunule po opuchlém čumáku, ale chytá ránu do kolen a za malinkou chvilku do kebule. Trápit mě to bude, až nějakýho trefím-dám z lochu vědět
Asi jsem měl kliku na kus, ale znám kotel VWcernů co se serou, Frantíků co se neserou, japonců italů co.......... Asi kus od kusu.
TUV má taky mezery v metodice, ale porovnej vysledky - oktávky, golfy, passaty.. na tom nejsou líp.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 15:12, RE: nevýhodná Xantia
anonym napisał:
To vše jsem už slyšel, ale nic z toho nezažil - tankuju na všech pumpách co maj jméno ale kvuli ceně skoro nikdy na OMV a Shell a nikdy problém.
V bum testech prošla průměrně, bylo to na začátku 90', takže v roce 99 to pak bylo špatný. Dost v tom hrála roli bezpečnost chodců-zde se poražený neštastník neskulí plunule po opuchlém čumáku, ale chytá ránu do kolen a za malinkou chvilku do kebule. Trápit mě to bude, až nějakýho trefím-dám z lochu vědět
Asi jsem měl kliku na kus, ale znám kote...
Já jezdím jenom do OMW a důvod?Je nejlevnější.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 15:34, RE: nevýhodná Xantia
anonym napisał:
Já jezdím jenom do OMW a důvod?Je nejlevnější.
:) nestřetl ses někde s Xantií - takový náraz do kebule může způsobit ledasjaké úchylky

ještě je tu jedno vysvětlení - v tvém velmi široké okolí je jen jediná benzinka, a to OMV, tím pádem je jednoznačně nejlevnější
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 15:42, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Tak já mněl Xantii 1 a 2 a taky C5 ale ta Xantie 1 se mi líbila nejvíc - byl to sedan s karoserií od Bertoneho a je to mistrovské dílo. C 5 je větší a zevnitř vyspělejší ale xantie je nadčasovější. Slabinou je nižší bezpečnost, nebýt toho v podstatě není ani duvod jít do C 5. To co se mi na Xantii líbilo bylo to, že je to femininní auto - skrátka je to elegantní holka. C 5 je už spíš bezpohlaví stroj. No a bezvadný bylo, že se xantuše před jízdou po delším stání "nafukovala" to mi už na dvojce...
zas jim tolik nezáviď
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 16:16, RE: nevýhodná Xantia
anonym napisał:
Jen k tomu motoru HDI. To, že natankuješ shell nebo ÖMV neznamená, že to bude dražší než neznačková benzinka. Ze své zkušenosti i ze zkušenosti lidí kolem sebe co mají naftové auta, zase najedeš na nádrž více kilometrů. Takže de facto smažeš rozdíl mezi levnější naftou na míň najetýma kilometrama. A nebál bych se natantkovat ani u Benziny.
bezzubá argumentace

o kolik víc najedeš na naftu z OMV narozdíl od nafty od Čepra (EuroOil), Essa, Agipu, JETu, Slovnaftu, nebo snad Globusu a podobně ... na to neexistuje statistika a možnost srovnání

Kamioňáci co vozí PHM ví, že všechna nafta na všech čerpacích stanicích v ČR je z Kralup a záleží jen na jednotlivých majitelích benzínek jak moc mají nádrže izolované od nečistot a jestli je nějak ředí (třeba vodou).
Jediné v čem spočívá rozdíl, že do "luxusních" paliv některé benzínky přidávají aditiva na ochranu motorů (např. V-power a podobně, ale to už v poslední době stejně nějak mizí).

Nejde obecně říct že na OMV vždy dojedu dál než na Agip. To je blbost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 16:33, RE: bez předmětu
anonym napisał:
tak to bych si snad radši nechal hlučnýho golfa než tuhle krasavici poruchovou. známej to má a není měsíc, aby něco neřešil, zvlášť na tom super podvozku, to už řešil několikrát a bohužel to pořád není ono, jenom do toho rve tisíce a ovladače "automatické" klimy jsou taky hodně úsměvné... holt auto ze začátku 90.let
Přesně tak,já si s ní doslova protrpěl dva roky,než mi ji,zaplaťpánbu,někdo ukradl,to mu teda přeju,takovej shit,kterej z tebe jenom tahá nehorázný prachy...fujtajbl
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 16:34, RE: nevýhodná Xantia
anonym napisał:
bezzubá argumentace

o kolik víc najedeš na naftu z OMV narozdíl od nafty od Čepra (EuroOil), Essa, Agipu, JETu, Slovnaftu, nebo snad Globusu a podobně ... na to neexistuje statistika a možnost srovnání

Kamioňáci co vozí PHM ví, že všechna nafta na všech čerpacích stanicích v ČR je z Kralup a záleží jen na jednotlivých majitelích benzínek jak moc mají nádrže izolované od nečistot a jestli je nějak ředí (třeba vodou).
Jediné v čem spočívá rozdíl, že do "luxusních" paliv některé benzínky přidávaj...
Není. Mám to vyzkoušeno i u benzínu. Dražší palivo (Shell) = dál dojedeš a levnější palivo (no name) = kratší dojezd. Výsledek je ten, že cena za kilometr je stejná, ale když taknuješ třeba Shell, tak víš co tam leješ, ale tankuj někde v bývalém JZD za o 2 koruny nižší cenu.... Jenom problémy za ušetřených 100 Kč na nadrži? Nestojí to za to.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 16:39, mgns
No, já mám Xantii Break 1.8 16V ročník 98. Ten motor je relativně slabý na tak těžké auto (81kW), ale na běžné ježdění stačí. Výhod hydrauliky je více, než pohodlné svezení. Drží stejnou výšku, i když ji naložíte - podvozek tak příliš nemění vlastnosti při zátěži. Výměna kol je brnkačka, protože podvozek zvednete natvrdo do nejvyšší polohy a pak stačí jen pár centimetrů zvedákem. Když se náhodou při parkování nasunete nárazníkem na obrubník, nemusíte mít obavy z toho, jak dolů - prostě nadzvednete auto atd. Nevýhody vyplývají z nevýhod měkkého podvozku. Co mohlo být jinak: Mohl být více posílený volant. Také ovládání klimatizace je nepraktické (lepší jsou podle mne kolečka než posuvné páčky). Řazení není přesné a např. pětka je docela "daleko". Občas mám problémy dát zpátečku (nevím, jestli to není z principu . Motor je hlučnější. Chvíli jsem si musel zvykat na uspořádání pedálů. Co se týče nákladů, musím počítat s vyšší spotřebou benzínu - jezdím často krátké trasy, takže 9l - 10l není výjimka. Na dlouhé trasy při dodržování limitů se dá jet kolem 7l. Investice (předpokládaná) byla jen po zakoupení do jednoho ventilu, výměny dvou koulí a proplachu hydrauliky, vzpěry do zadních dveří, výměna rozvodů (asi 12000). Pak jen běžná údržba. Auto mám dva a půl roku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 17:30, RE: nevýhodná Xantia
anonym napisał:
bezzubá argumentace

o kolik víc najedeš na naftu z OMV narozdíl od nafty od Čepra (EuroOil), Essa, Agipu, JETu, Slovnaftu, nebo snad Globusu a podobně ... na to neexistuje statistika a možnost srovnání

Kamioňáci co vozí PHM ví, že všechna nafta na všech čerpacích stanicích v ČR je z Kralup a záleží jen na jednotlivých majitelích benzínek jak moc mají nádrže izolované od nečistot a jestli je nějak ředí (třeba vodou).
Jediné v čem spočívá rozdíl, že do "luxusních" paliv některé benzínky přidávaj...
Je to vyzkouseno http://www.petsu.com/134-jezdit-na-drazsi-benzin-se-vyplati.html
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 18:14, bezpečnost
ještě bych jako nevýhodu viděl poměrně slabý výsledek crashtestu, a to i s ohledem na konstrukční stáří
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 20:37, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Přesně tak,já si s ní doslova protrpěl dva roky,než mi ji,zaplaťpánbu,někdo ukradl,to mu teda přeju,takovej shit,kterej z tebe jenom tahá nehorázný prachy...fujtajbl
kecy
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 21:19, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Tak hochu to seš asi v lese, ne? Ty chceš porovnávat francouzkou sračku s koncernem??
Než-li koncernovou sračku, tak raději francouze.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 21:40, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Tak já mněl Xantii 1 a 2 a taky C5 ale ta Xantie 1 se mi líbila nejvíc - byl to sedan s karoserií od Bertoneho a je to mistrovské dílo. C 5 je větší a zevnitř vyspělejší ale xantie je nadčasovější. Slabinou je nižší bezpečnost, nebýt toho v podstatě není ani duvod jít do C 5. To co se mi na Xantii líbilo bylo to, že je to femininní auto - skrátka je to elegantní holka. C 5 je už spíš bezpohlaví stroj. No a bezvadný bylo, že se xantuše před jízdou po delším stání "nafukovala" to mi už na dvojce...
Asi máme rovnaké myslenie. Aj ja som mal Xantiu 1,9D, potom II. Activu 2,9i a teraz II.C5 Break 2,0i. Tú Activu som roztrieskal keď mala 270.000km. Čelný náraz do Avie bez brzdenia cca 80-90 km/hod. Nič sa mne ani dcére nestalo, a to sme neboli pripútaní. Tak neviem čo merali v NCAP. Už je tomu tri a pol roka a je mi za ňou stále viac a viac smutno. Dokonca uvažujem, že si nejakú ojazdenú kúpim. Fantastický motor, aktivný podvozok. Jazdné vlastnosti sa nedajú opísať. To treba zažiť za volantom. Raz sa na mňa zavesili policajti na konci dialnice pri Važci. Bola tam 40 a išli na čele kolóny. Keď som ich obehol, okamžite sa na mňa zavesili. Dialnica končila dvojitou šikanou. Vletel som tam cca 100km/hod, oni tesne za mnou až do polky prvej zákruty. Tam skončili na zvodidlách. Mysleli si že ked majú Golfa s V5, tak sú majstri sveta. No a ja v pohode s jednou rukou na volante som takmer ani nepocítil, že je tam tá šikaná. Naozaj, treba zažiť za volantom. Jazdné vlastnosti tej 1,9 a Activy boli úplne ale úplne neporovnateľné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.07.2008 21:52, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Asi máme rovnaké myslenie. Aj ja som mal Xantiu 1,9D, potom II. Activu 2,9i a teraz II.C5 Break 2,0i. Tú Activu som roztrieskal keď mala 270.000km. Čelný náraz do Avie bez brzdenia cca 80-90 km/hod. Nič sa mne ani dcére nestalo, a to sme neboli pripútaní. Tak neviem čo merali v NCAP. Už je tomu tri a pol roka a je mi za ňou stále viac a viac smutno. Dokonca uvažujem, že si nejakú ojazdenú kúpim. Fantastický motor, aktivný podvozok. Jazdné vlastnosti sa nedajú opísať. To treba zažiť za volantom....
První polovina příspěvku je OK, ve druhé se ale projevuješ jako pěknej ču*ák.
reagować
  1 2 3 ... 5


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.