anonym napisał:
známej jí má a neskutečnej žrout peněz, není měsíc, aby něco neměnil.
Tak nevím očem to pan anonym píše. Známej možná koupil starší model, po X majitelích, kteří se k autu nachovali nejlépe.
Xantia je velmi povedený model, nadprůměrně spolehlivý, viz. žebříčky TÜV. Brácha má 1,9TD r.v.98. Má ji 4 rok, ročně kolem 20tis, nyní se stav km blíží ke 200tis. Po koupi nechal preventivně zkontrolovat hydrauliku a vyměnit rozvody. Zatím poměrně bez problémů. Nepočítaje destičky a jiný spotřební mat., tak měnil akumulační kouli a prasklé plast.ramínko výškového orektoru zadní nápr., cca 500Kč včetně práce. Samozřejmě poněkud větší množtví žároviček v osvětl.přístrojů, to je bohužel běžné.
Jak píše autor, repasovat koule se nevyplatí, když se dá sehnat od 1200Kč. Hydraulika je proti typům XM a BX velmi spolehlivá, náklady na pravidelnou předepsanou údržbu jsou dokonce nižší než u současných automobilů s klasickým pérováním pružinami s tlumiči. To je ale těžko někomu vysvětlovat, kdyv ČR se tlumiče mění sporadicky, obvykle až proreznou, nebo úplně vytečou. Svou funkčnost ale ztrácejí už po 80-100 tis., zvláště na českých silnicích ala tankodrom !
Cena vstřikovače na HDi je ve značkovém servise 12 000 a dá se sehnat za 10 000, těch 15 000 je poněkud nadsazených!