Citroenak napisał:
Tiez sa casto stretavam s tym ze to je slabi motor atd. Podla mna ti ludia v nom bud nesedeli (sedeli v tom pred nim bez VVT ktory bol priduseny), alebo sa ho boja vytocit. Ked chcete na nom jazdit svizne, treba ist nad 3300 otacok. Po meste a normalne po okreskach ale otacky nad 3000 nepotrebujete dat. Ma jednoducho svoju dieselovu stranku (ide do 3000, neprotestuje ale nie je to svizne) a nad 3000, pri predbiehani podradit a je to. Vykon je ale samozrejme subjektivny, je rozdiel ked do toho prestupite s favorita a ine bude ked pojdete z ferrari. Co ale mozem povedat, na 5 po dialnici plne auto 130 tempomat kopec nekopec, a bez problemov na tych 170 zrychlil ked bolo treba, viac som ist nepotreboval, je to C5, dobra hudba,pohodlie a pokoj.
To je klasická chyba, kterou dnes lidi často zvyklí z nafťáků dělají. Bojí se u benzínu otáček, protože diesel s otáčkami uvadá, očekávají to stejné. Nebo neumí rychle podřadit...
Proto pak mají pocit, že diesel jede lépe, i když má o mnoho nižší výkon. Oni vlastně často jezdí relativně blízko maximálního výkonu při běžné jízdě, takže jim naftové auto připadne dynamičtější, ale když pak přijde požadavek na předjetí, tak už není kde brát. Zatímco benzinové motory se pohybují výkonově někde mezi 50 - 75% instalovaného maxima (klasicky motor 100 kW @ 6000 rpm znamená, že v cca 3000 rpm je 50kW), kde je odezva na plyn vlažnější, ale pořád lze právě podřadit a "sáhnout si" pro vyšší výkon do vyšších otáček.
Díky této vlastnosti je vidět, že k obdobné poklidné jízdě u nafťáku postačí cca 70% instalovaného výkonu, kterým musí disponovat benzínová atmosféra. Pokud dojde ovšem na sprinty, vyšší (výkon) bere.